Aku Dah Jumpa Cinta Yang Aku Cari Selama Ini..

Assalamualaikum semua.. Salam Ahad.. Sebentar lagi akan bertolak pulang ke Ipoh.. Mungkin cuti raya nanti baru pulang lagi.. Berpuasa di Ipoh jawabnya.. Haish.. Sedihnya.. T_T


Kembali kepada topik.. Yippie!! Hip hip horey sikit!! Akhirnya aku dah jumpa dah cinta yang aku cari-cari.. Bukan senang nak jumpa, nak cari, payah sangat-sangat.. Sebab tak semuanya kena dengan citarasa.. Luckily.. Jumpa juga.. Suka sangat.. Happy happy happy.. =)




Sebenarnya ucapan terima kasih haruslah diberikan kepada Cik Jard atas entry beliau yang ini.. Top 10 Most Watched Asian Dramas Online.. Aku memanglah mudah terpengaruh.. Tangga 2,3, 4 dan 5 semuanya aku dah selamat tengok.. Tapi.. Tangga pertama? TAK PERNAH??? Apa lagi, download!!! Haha.. Tapi disebabkan housemate aku dan adik aku dah merasmikan dulu, review mereka, bosan sikit, okey je lalala.. Jadi terus aku tak jadi tengok.. Peram punyalah lama dalam laptop.. Seminggu yang lepas tergerak hati nak tengok.. Dan dalam 3 hari, habislah aku tonton 10 episod.. Lega!! Fuh!!




Yup.. Drama bersiri Jepun yang diadapatasi dari sebuah anime bertajuk Yamato Nadeshiko Shichi Henge ataupun Perfect Girl Evolution.. Mengisahkan 4 orang jejaka kacak yang diberi tanggungjawab mengubah seorang budak perempuan "gothic" dan tidak girly langsung untuk menjadi seorang wanita dalam erti kata yang sebenar-benarnya.. Dan sebagai balasan, mereka tidak perlu membayar sewa rumah banglo yang mereka diami.. Dan bermulalah hidup 4 orang jejaka ini bersama seorang budak perempuan pelik dan seorang kanak-kanak di rumah banglo ini.. Berjaya tak mereka realisasikan misi mereka? Hehe.. Kena tonton sendiri..


70% cerita ini berkisarkan persahabatan, kekeluargaan dan motivasi dalam membina jati diri.. Walau ada part yang agak drag sana sini, tapi worth untuk ditonton.. Aku tak forwardkan walau sedikit.. Pada aku memang best!! Cinta hanya 30% saja.. Sikit sangat.. Dan tak ditunjukkan sangat melalui tutur kata tapi boleh rasa feel dia.. Dan cinta inilah yang aku cari-cari dalam drama.. Sampai sekarang masih melekat rasa debar dan getaran cinta dalam drama ini.. Ekeke.. Plus lawak juga..





Kenapalah orang-orang kata cerita ni bosan.. (_ _!) Aku rasa best apa.. Aku yang jiwang tahap gaban pun berkenan walau elemen cinta tak banyak dalam drama ni.. Hoho.. Selera masing-masing kot.. Ngee.. Siapa dah tonton? Siapa rasa best bagi tahulah aku ya.. Tak best senyap-senyap dah.. Wakaka.. Okey.. Tata everybody.. Taking care.. Assalamualaikum.. =)




FOOT NOTE: Mesej dalam drama ni ada kena mengena dengan kehidupan aku, banyak benda buat aku sedar lepas tengok drama ni.. Haha.. Sebab itulah aku rasa best kot.. Huhu.. =p

Ulasan

rhapsody LiN berkata…
1 je cerita anime yg lin suka - budak getah ;)
Jard The Great berkata…
hehehe.. aku je blom sempat nk layan..
nora berkata…
arghhhh ni nak meroyan ni.sis u pakai tenet line apa y suka donload2 ni.tension nyah..ni bila nak turun kb?nk hulur hardisk....


*blink3
Adziim berkata…
Banyak benar masa nak bercinta dnegan drama-drama ni. Hairan.
Nur Hawa Mohd Zin berkata…
wakakak...layan kak..
deus X machina berkata…
gto gak best, keh keh
PuanPepel berkata…
tak minat anime la pulak kot..huhu
Unknown berkata…
xleh nk kata best ke x sbb xtgk pn lg..hahaha
ISZA berkata…
salam farhana,
kalau tak tahu berbuka puasa d mana.. jemputlah ke rumah akak :)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?