Hari Keempat: Something You Have To Forgive Someone For

Assalamualaikum semua.. Sekarang tak punya masa untuk update sehari dua tiga kali, mampu selesaikan entry untuk 30 Days Of Truth saja.. Ini pun entahkan dapat bertahan terus 30 hari atau tak.. Harap-harap boleh.. Entah.. Kadang-kadang rasa sukar juga nak berlaku jujur dengan diri sendiri.. Hmmmm.. Okey.. Cabaran hari keempat, Something You Have To Forgive Someone For.. Keluarga? Bukan, mereka tak pernah salah padaku.. Sahabat? Dalam persahabatan tiada SORRY dan TERIMA KASIH.. Betul tak? Heeee.. Jadi siapa yang perlu aku maafkan?




Awak.. Saya tak salahkan awak atas apa yang dah berlaku dan apa yang tak berlaku.. Mungkin saya tak cukup baik untuk jadi seseorang dalam hidup awak.. My bad.. Tapi.. Ya.. Saya mengaku saya terluka dengan sikap awak yang memberi saya sejuta harapan.. Sejuta okey, bukan sikit-sikit.. Macam-macam awak buat dan awak pasti sedar apa yang awak buat sebenarnya bagi saya harapan, bagi awak harapan, bagi kita harapan.. Awak bawa saya terbang ke langit ketujuh dan tunjukkan saya keindahannya.. Tapi awak sendiri tak tahu ke mana tujuan dan destinasi kita..


Saya cuba untuk teman awak supaya kita dapat sampai ke destinasi yang kita impikan, tapi saya mengaku.. Saya penat teman awak, pimpin awak sedangkan awak sendiri tak berusaha untuk ke sana, tempat impian kita.. Akhirnya, kerana situasi saya jatuh tersembam kembali ke bumi.. Awak masih di atas sana.. Saya terkilan kerana awak tunjuk harapan tapi tak pernah awak usaha untuk realisasikan apa yang kita harapkan.. Tak mengapalah.. Biar saya terus berjalan di daratan mencari bahagia saya.. Dan semoga awak ketemu bahagia awak di atas sana.. =)



Kemaafan sesungguhnya bukan untuk kamu tapi untuk aku agar aku dapat teruskan kehidupan dengan sebaiknya.. Agar aku dapat mula mencari bahagia aku tanpa aku simpan luka atas apa yang dah kamu lakukan.. Life has to go on.. Aku masih berjalan.. Masih terus menikmati betapa indahnya alam ciptaan Tuhan ini.. Let bygone be bygone.. Betul tak? Heee.. That's all for today.. Take care semua.. Assalamualaikum.. =)




FOOT NOTE: Mencari kesesuaian jiwa.. =)

Ulasan

black_mel berkata…
dah x paham dh....kenapa perlu 30 day of truth?
PuanPepel berkata…
ni kuiz ke..kontez ke?? atau.... ape?
Jard The Great berkata…
suka gmbr last tu.. mcm yg ku nmpk dari citer cinderella sister. lelaki itu minta maaf sbb untuk dirinya.. =)
nurayunni berkata…
ayat di atas sgt bgus..
et berkata…
hiiii.baek nyer hati.^^
nora berkata…
dalam kecewa terhadap org tu..

let by gone be by gone.learn from mistakes =)
Boneka Tak Sakit berkata…
XBACA HABIS TAPI CUKUP LA TUK MEMAHAMI MSG!!! AKU BARU LEPAS KOMEN BLOG JARD

AKU MARAH DIA XAJAK AKU JOIN HAL NIE!!! SO AKU TAK TUKAR LAGI CAPLOCK TERUS KOMEN KO!! SEKIAN TERIMA KASIH YG AGAK TERKILAN SEBAB MCM BEST JE BUAT TAJUK NIE HEHEHE

tau dah sapa nak maafkan! atau mungkin tu sendiri salah juga hak hak hak ak! adeshh
Liza berkata…
mmg susah, i am still trying to forgive, Insyallah moga Allah lembutkan hati ini one day
zulkbo berkata…
salam..
moga kalian bahagia lah
jangan buat sesuatu di luar
jangkaan akal udah..
LaiLiE iZaNi berkata…
kisah kte mcm sama je...huhuhu...
Nur Hawa Mohd Zin berkata…
ape pun...setiap malam sebelum tido kena maafkan org lain...

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?