Hari Keenam: Something You Hope You Never Have To Do | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Hari Keenam: Something You Hope You Never Have To Do

8 comments
Assalamualaikum.. Oh.. Dah hari keenam.. Cepat masa berlalu.. Hari keenam diserikan dengan Something You Hope You Never Have To Do.. Mungkin entry ini takkan ada yang faham.. Tapi tak mengapa.. Aku cuma berlaku jujur pada diri dan nyatakan apa yang aku simpan selama ini dalam dada.. Sesak dada, nak buka luas-luas supaya boleh bernafas dengan dalam-dalam.. =)


28 Mei.. A day that I thought was going to change my life.. A day that I've been looking forward for about a month.. Each time looking at the calendar, counting the days, my heart pounding.. Praying that everything will be all right on that day.. Hey.. Know something.. I still put it as a reminder in my phone.. After all, happiest moment is something that we should treasure.. But.. Maybe after this, I should DELETE it?




Jujurnya aku tak menyesal atas apa yang dah terjadi pada 28 Mei.. Apa sekalipun, ianya kekal jadi momen-momen indah dalam hidup.. Cuma jika diberi peluang kedua, aku takkan angguk setuju, aku takkan kata ya, aku takkan jejak ke sana dan bertemu dengan orang-orang yang belum masanya lagi aku patut ketemu.. Kata mereka-mereka, masih terlalu awal untuk pertemuan itu.. Entahlah, mungkin terlalu ikutkan kata hati, aku angguk setuju.. Aku sangkakan, selepas itu, akan ada perubahan besar.. Tapi.. Hujan di tengahari, panas tak sempat sampai ke petang.. Hmmm.. Macam lagu kumpulan Slam ~ Gerimis Mengundang.. Huhu..



Mungkin betul kata abah, sangat susah untuk kita jumpa "orang" yang betul-betul boleh terima kita seadanya.. Itu pesan abah berulang-ulang kali padaku sebelum tarikh 28 Mei.. Barangkali orang takut dengan aku agaknya.. Haha..


Sudahlah.. Aku dah lupa pun.. Jangan dikesali, anggap satu pengalaman indah atau mungkin mimpi indah di siang hari.. Heeee.. Anda? Ada perkara yang anda harap sangat anda takkan buat dalam hidup? Pasti ada.. Till then.. Assalamualaikum.. =)




FOOT NOTE: Berlaku jujur pada diri, satu terapi yang buat kita rasa macam batu besar yang menghempap dada dialihkan.. Heeee.. =)

8 Comments Here:

.alie. berkata...

orang tak paham tak penting.yang penting kita paham



=)

mier@merr berkata...

sy suke lagu gerimis mengundang...heee~tibe2..

zulkbo berkata...

salam..
alahai cam kemaruk je ni?
he he..jangan mareee...la la la

Boneka Tak Sakit berkata...

blogging memang terapi diri! aku dari dulu lagi berlaku jujur dlm blog ada kala aku terpaksa 8tipo2 fakta sakit tol...

Lelaki Ini berkata...

ape jd ase tarikh tue akak?

molmolla berkata...

semoga apa yg dah berlalu membawa banyak makna dalam hidup kita :D

isi hati nurul berkata...

salam ana..kisah hidup ana..byk persamaan dgn nurul..ana 28 mei..nurul 29 mei..hurm..rse mcm nk kongsi sume dgn ana ape yg ad dlm hati nurul skrg ni..

Blog Walker berkata...

macam paham je situasi tu.Yang terbaik untuk cik doktor ;D

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.