29 Apr 2010


Petikan hadis ini diforwardkan dari seorang sahabat kepadaku.. Lesson learnt.. Pengajaran yang amat bermakna untukku hari ini.. Hari Rabu.. 28 April, 11.30 P.M. Terima kasih Faizah Fuad..


"Sesiapa yang jatuh cinta, kemudian menyembunyikannya hingga kematian datang menjemputnya, maka dia adalah seorang yang shahid.." Riwayat Hakim, Ibn Asakir, Al-Dailami, dll..


Kata Boneka, jika dalam hati ada cinta, tak perlu si dia tahu pun tak mengapa.. Aku pasti dan yakin jika cinta itu sejati dan memang ditakdirkan cinta itu adalah milik si dia dan cinta si dia juga adalah milik kita, dengan kehendakNYA, tetap juga akan bertaut dan bersatu satu hari nanti.. InsyaAllah.. Dalam hati aku ada suka.. Tapi cinta? Dalam hati aku ada cinta tak? Huhu.. Kebenarannya lebih baik disimpan sendiri dalam hati dan dijaga rapi, sampai masa dan ketika yang diizinkan Allah, jika benar dalam hati ada cinta, pasti cinta itu akan berlari ke dakapan insan yang sepatutnya dan juga halal buat kita.. =)



Selamat malam semua.. Selamat tidur juga.. Mimpi indah-indah.. Assalamualaikum.. =)


FOOT NOTE: Entry ini bukan berunsur jiwang.. Sekian..

16 Comments Here

Dr.....
i like dis entry very2 much
menusuk hingga ke dalam sanubari...

REPLY

heh~ ketawa kecik nampaj edda sana hahah :P

tuk timbul rasa suka pada someone xsemuda yg di sangka sbnr yer heheh...

BTS

REPLY

boneka pasti suka
hehehee

REPLY

hana..
usaha tangga kejayaan ok..hehe

REPLY

aku suka org lain (dlm diam).. dapat orang lain. =)

REPLY

chaiyok2..

slmt mlm..

REPLY

bkan jiwang?mcm jiwang je..hehe

REPLY

owh..1st time baca hadis tu.

REPLY

hai doktor cinta yang luar biasa,
jemput datang ae,
tekan disini

REPLY

menarik...

dan selamat ketemu cinta sejati :D


salam singgah....

REPLY

thanks for sharing.....cinta oo cinta... kebanyakan tak boleh nak simpan kena luahkan kan

Hidup Tanpa Handphone??

REPLY

aku pnah terbaca yg hadis tu hadis palsu. tak tau btul x. wallahu'allam

REPLY

Shira.. Yeke? Nanti ku check balik.. Tengkiu atas pemberitahuan dear.. :)

REPLY

lin pernah bc hadis tu.. urm.. entah lah.. nape mcm pelik je eh? x mcm hadis yg laen.. jom kalu boleh kita cari kebenaran hadis ni.
:)

REPLY

Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates & MyBloggerThemes