I Rest My Case.. Usaha.. Tawakal.. Redha..

Entry ini adalah entry luahan kekesalan seorang kasanova bernama Farhana.. Muahahaha.. Niat murninya mahu kembali ke pangkalan jalan penuh keinsafan diharap mendapat restu semua pihak.. Heehee..



Dek kerana umur yang sudah meningkat naik, 23 baru, orang kata muda tapi aku rasa dah tua.. Hahaha.. Ditambah lagi dengan kerisauan aku bahawasanya selepas graduate nanti dan bekerja aku tidak akan punya masa untuk cari jodoh.. Makanya aku begitu ligat dengan misi cari jodoh aku.. Hahahaha.. Sampai aku terlupa hakikatnya aku seorang wanita.. Uhuk uhuk.. Selepas muhasabah diri, aku kini sudah sedar, aku mengaku aku salah dan tersasar dari landasan.. Maafkan aku pembaca sekalian kalau di mata kamu terkesan dengan keterlanjuran ayat-ayat aku di dalam entry.. Dengan semangat aku yang terlalu berkobar-kobar sampai aku lupa bukankah aku seorang wanita Melayu yang harus ada kesopanan dan kesusilaan.. Ngee..



Ooppss.. Poem lagi.. Aku jumpa di sini.. Enjoy baca..


INTERNET MAN

Won't somebody help me please
It's getting so I'm on my knees
I'm thirty now and without a man
Out the window went my childhood plan

I should now be married to a sex god
But here I stand, still on my toe
I should have had a couple of kids
Reality sucks and I'm on the skids!!

Without a man I feel bereft
There aren't that many options left
And so it's my keyboard that I stroke
To surf the net to find a bloke!!

I can wait no longer on the shelf
I must move forward and by myself
So with anticipation I double click
Fingers crossed - don't want no pr*ck!!

But how do I know if they're for real?
As they keep me guessing with their spiel
Tall, dark, handsome and very rich
Means fat, poor, lonely and a titch!!

How can I find that one Mr Right
When internet dates are such a fright?
They all seem weird - I don't mean to moan
Maybe I'm better off on my own...........

Copyright: Howie




Kalau ikut dalam poem, wanita itu sudah tak mahu fikir lagi.. Tapi aku? Akan tetap fikir dan fikir dan usaha serta usaha.. Hehe.. Soal cari jodoh bukan sehari dua.. Usaha lalu tawakal dan berserah pada ketentuan Allah.. Yang penting kita mohon keredhaannya.. Jadinya apa yang aku rest my case bagai ni? Hehehe.. Cari jodoh tetap cari jodoh.. Tapi aku akan ubah diri aku, ubah cara aku seiring dengan identiti aku sebagai wanita Melayu.. NO MORE keterlanjuran dan kemerapuan juga keexcitedan untuk mencari jodoh terserlah dalam entry aku lagi selepas ini.. Mungkin, diam-diam ubi berisi itu lebih baik dipraktiskan? Ye tak? Hehehehe..



Aku mohon maaf ya kalau ada yang termeluat dengan cara-cara aku selama ini.. Sorry sangat.. Aku hanya manusia biasa.. Tegur saja kalau ada silap.. Terima kasih buat Bapak kerana sudi menegur anakanda mu ini.. Anakanda mu ini dah sedar.. I will change.. For my own good.. Ngee.. Okey okey.. Sudah-sudah dengan entry perasaan, cinta-cinta, simpan sedikit untuk bakal jodohku.. Ahaks.. Dah selesai dah aku luahkan semua.. Thank you sudi baca kemerapuan aku.. Huhu..




FOOT NOTE: Teguran yang bernas dan membina bagus untuk bantu kita muhasabah diri dan berubah ke arah yang lebih baik.. Heeee..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.