Smoke Till You Die.. But I Don't Want You To Die..

Assalamualaikum.. Second entry for today.. Sebelum aku mula membelek buku akau rasa baik juga aku melepaskan gian sebentar.. Gian berblogging, menjengah kawan-kawan.. Huhu.. So.. What about this entry? The topic?


Aku terpanggil untuk borak dengan kalian pasal ROKOK, MEROKOK dan DIROKOK.. Haha.. Bukan untuk condemn sesiapa, sekadar bahan menjamu mata dan santapan minda.. Hehe.. Pensyarah aku selalu mengingatkan kami semua, agar setiap kali berjumpa pesakit yang punya habit smoking, agar menasihatinya untuk stop smoking.. Sebab sekarang boleh dikatakan, bukan sahaja lelaki merokok, malah perempuan juga sama nak tunjuk hebatnya.. Pandangan aku?


Pendapat peribadiku, the cure for addiction comes from the inside of us.. Nasihat orang untuk stop smoking is not as easy as A B C.. Kadang-kadang kita mungkin akan kena sound balik.. Itu yang aku tak tahan.. Smoking is an addiction.. Untuk stop smoking, kalau diberi lecture 10 jam depan mereka pun, kalau dalam diri tiada kehendak, bukan senang.. Atau boleh aku kata mustahil kot..


SMOKE TILL YOU DIE.. A phrase but it may has different interpretation.. Orang yang selalu menasihati mereka-mereka untuk berhenti merokok sampai naik malas nak tegur mungkin akan kata, " Lantak kau lah.. Smoke till you die.." Tapi bagi perokok tegar yang tidak sudi berhenti merokok akan kata, " Suka hati akulah, I'll smoke till I die.." Interpretasinya? Fikir-fikirkanlah.. Hehe..







Boleh tak aku nak tahu.. Kenapa kalian merokok? Kalau merokok, ada rasa nak berhenti tak? Kalau nak berhenti, kalian rasa mungkin tak? Heehee.. Aku pernah dengar orang cakap, sebab merokok nak bagi bini hidu bau rokok, kan pasif smoker kesan buruk lebih teruk dari first hand smoker.. Boleh cari pengganti baru.. Haha.. Apa punya sebab tu..





Okeylah kawan-kawan.. Itu sahaja yang aku nak share.. Jangan marah aku tau.. Aku cuma nak borak pasal topik ni je.. For sharing minds and thoughts.. Tiada niat untuk memarahi, memaksa, mengerah orang berhenti merokok.. Heehee.. Sekian.. Assalamualaikum semua.. Till then.. Tata..



FOOT NOTE: Syarat calon suami yang seterusnya.. Taknak yang merokok boleh tak? Sebab aku taknak jadi macam lagu Alleycats.. "Jika aku pergi dulu sebelum mu, janganlah kau bersedih hati.. Tima kaseyhhhh.." Aku sayang dia.. Biarlah sehidup semati bersama jika diizinkan Tuhan.. Heehee.. =)



Ulasan

sama²..aainaa pun tak suka perokok ni w'pun along aainaa merokok...dulu arwah abah aainaa perokok tapidier berhenti masa time kegawatan dulu sampaila arwah meninggal....sronok bila tgk arwah dah tak merokok...kalo tak sehari berkotak²...kita yg naik takut....
Sufy berkata…
hehe...susah kalo byk merokok..lelaki x heran sgt..but yg girl tuh..urmm...sgt x patot rokok dpn awam kn..uhuk3
pal7 berkata…
pal lupa la..
pal isap rokok ke x ek?..
jap nk ingat..hehe
Aainaa.. Tapi dorang tak tkut.. Kita pn x blh nk watpe...

Sufy.. Btol.. Yg prmpuan kalo mrokok dpan awam sgtlah mnyakitkan mata.. Tapi dorang bangga..
Pal.. Hana ingat.. Pal tak isap rokok laa.. Da x igt ke? Heehee.. =)
abangfaizul berkata…
baru je buang puntung rokok. huhuhu
Faizul.. Dah buang? Bgus.. Heehee.. =p
Joyous berkata…
Erm ... saya pernah cuba sekali. Tapi bersyukurlah dan terima kasih kat Tuhan kerna pertama kali tu la memyebabkan saya benci rokok seumur hidup hahaha~?! Masa tu saya nmpak mak cik saya rokok cam best jer saya pun nakal nak try sekali la~ tiba2 x erti cammane nak hembus kan keluar in the end tertelan semua dan rasanya cam YUCK?! Sbb tu saya x suka rokok from that day on hehe ^^v
hysman berkata…
saya bukan perokok..
katakan taknak pada rokok..
cheewahhh!!!

ade kosong la tak??
huahahaa..
Erin.. It's good to know u hate it dear.. It's not a good habit.. Heehee.. Now maybe we enjoy it but later we'll suffer.. Huhu.. =)
Hysman.. Yeke nih? Blh caye ke? Heehee..

Ada kosong? Haha.. Mst laa ada, ada one and only tmpat kosong khas utk hysman lagi tau.. Aik.. Da jmp pmenangnya ke utk contest abg dinding? Tettt.. =p
starlight berkata…
lame x singgah...wah followers tu da boley nak lintas b sket je lgi...bgus2..gud job..yeah sokong..nk cari calon suami musti yg x smoking..huhuhu.setuju...
Bee.. Lama x singgah sini erk.. Heehee.. Sibukz ka? Huhu.. Timaseh.. Btol2.. Katakan xnak pada mrokok.. Aik.. Ikut hysman lak.. Haha.. =)
kemaenn rokok lg wakakakka
Kemaen lagi kann rizz. Heehee..
tul tu farhana...kalo dorg sendiri taknak berhenti tak jalan gak....letakla gambo ngeri camne pun kat kotak rokok tu...tak beri kesan paper....

yes...katakan taknak pada perokok....
edan coba berkata…
best nyer klu dpat hisap!!!!
keh keh kehhh...
:P
edan coba berkata…
Saearh!!!
weeeeiii cek bevangga ngn hang la nie!! hang dh bina 1 empayar ROM dah!! besaq plak tu... ramai follower hang!!!

Cek dok ingt lagiey dulu kecian sungguh cek tengok mcm segan2 jaa nk tuliz Blog!!! Laaa??!!!! Habzzzz hang cerita!!! Huhhhhhhhhhh meriah dah!!!! Taniah....!!

Nie hang pon da rajin dh dr dulu pastu haaa da kalahkn cek dah!! uuuuuuuuuwwwwwwwwwwwww nangiz2 kjap... keh keh keh..

K... wish u all da best n Blog u nnt mencapai tahap ranking paling NGERI!!! heehehe... :P
oo.. pandailah kau farhana dah jadi iklan jgn merokok pulak...

nanti kau dapat suami yg gila merokok baru kau tahu... heee

lepas tu abg.epul tgk kau kesian hari2 tukang buang habuk rokok kat umah.. haaaa...
Aainaa.. Katakan taknak pd prokok? Haha..

Edan.. Hamboi3.. Hang kan da stop smoking.. Jgn dok gatai merela naa nk pi hisap blik.. Wawawa.. Timaseh laa.. Ni suma atas sokongan hang jugak diva meletopz dunia blog.. Heehee..
Abg Epul.. Ape laa abg nih.. X bek tau doakan org camtu.. Ni nak kene nih.. =p
erk...salah² katakan tidak pada rokok....
abang epul, betul tu... muahahaha...

hana, cmne lak ngan doktor2 lelaki n perempuan yang merokok ek...

nak benti jugak before going to school... katakan taknak kepada rokok tanpa cukai... rokok biasa lagi ok...

*larikkkkk
Pejul.. Amboi3.. Sokong abg epul lak dia.. Ish3.. Doktor mcm tu tarak guna tuh.. Nasihatkan org tapi dia wat gak.. Haha.. Kwan2 hana pn laki ke pompuan ke rmai yg smoking.. Huhu.. Amboi3.. Kata nk berenti..
Mohana Ram Murugiah berkata…
Hi Farhanna nice knowing you too... kuch karega hum dosti karoge.....hahahah wah wah wah syukri humra dosthi sey
Hai cikgu mohan.. Heehee.. Thanx for dropping by.. Cikgu ni cakap hindi plak dgn saya.. Hehe.. Saya takde laa pandai sgt.. Tapi paham jugak laa sbb dah tgk beratus-ratus cerita hindustan kalau tak paham jugak tak tau la kan nk cakap ape.. Heehee.. Lets be friend.. Thanx cikgu.. =)
Blog Eazy Izzuddin berkata…
oh
ku x merokok....
danger lorh...
lg pun ku ade cik asmah @ pak lah
haha
huk3

sbb 2 bibir ku merah jambu
jambu woo
ekeke
Eazy.. Ya2.. Ku tahu kamoo mmg jambu.. Hak hak hak..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?