Oh Datuk Muhyiddin.. Dengarlah Luahan Hatiku..

Assalamualaikum.. Wah.. Kita jumpa lagi untuk kali kedua di hari Selasa yang indah ini.. Hahaha.. Giat betul aku menulis ya.. Apa kes? Nak buat macam mana, aku sudah dilabel sebagai banyak cakap, makanya aku kenalah merealisasikannya.. Aiyo.. Itupun nak kena realisasi ke.. Haha.. Siapa yang suka aku? Aku yang banyak cakap? Angkat tangan.. Hik hik hik..


Tengah-tengah aku melipat sejadah lepas solat Asar tadi, tiba-tiba idea mantop keluar dari kepala aku.. Haha..Idea apa tu Cik Farhana? Sabar-sabar.. Bagi aku minum air, clear my throat dulu.. =p





Okey.. Mari kita mulakan.. Haha.. Poyo aje aku.. Siap letak gambar Datuk Muhyiddin lagi.. Gila gempak.. Haha.. Begini al kisahnya.. It's all about blog and blogging.. Blogging sekarang seolah-olah sudah menjadi trend baru.. Ramai yang sekadar mencuba-cuba sahaja kini telah menjadi aktif dan giat berblogging..Same goes to me.. Blog menjadi platform untuk menyuarakan rasa hati, rasa sayang, rasa tidak puas hati, rasa suka, rasa bangga, macam-macam rasa ada..


Well, personally for me, blogging is a healthy hobby if you can call it as a hobby.. There are lots of pros and cons.. As growing adult, we, ourselves should have know what is good and what is not good for us.. So, I won't comment further about the style of blogging each and everyone of us has. It's your blog and you know what is the best for you, your blog and your readers..






Lets go straight to the point.. Siapa ingat lagi tentang kempen membaca? Atau tahu tentang kempen yang sering kerajaan laung-laungkan ini? Apa? Tak tahu? Tak pernah dengar? Adoiyai.. Dahsyat kalau tak pernah dengar.. Haha.. Bukankah kerajaan selalu suruh rakyatnya MEMBACA.. Macam-macam program aku rasa dah dibuat untuk kempen ini.. Tapi sejauh mana keberkesanannya.. Aku sendiri tidak pasti.. Jadi apa kena-mengena kempen membaca dan blog?


Aku berhasrat untuk menyuarakan usul ini di kabinet.. Hahaha.. Lebih-lebih pulak aku ni.. Sebab ramai orang yang involve dalam dunia blogging, jadi aku rasa rakyat Malaysia memang gemar menulis dan membaca.. Jadi why not, we make blogging as a syllabus di sekolah? Cikgu-cikgu sekalian.. Apa pandangan anda? Pasti suka kan.. Hahaha..







Blogging as a syllabus di sekolah sedikit sebanyak boleh mengajar anak-anak muda tentang IT.. Menjadikan mereka celik IT.. Walaupun memang ramai dah celik sekarang.. Huhu.. Tambah lagi memang bagus untuk kempen membaca.. Bukan sahaja boleh memupuk minat membaca, malah boleh menambah ilmu tentang dunia sekeliling.. Bagus kan idea aku?


Okeylah.. Aku nak bersiap-siap pi jumpa Datuk Muhyiddin Yassin, Menteri Pelajaran kita.. Aku nak usulkan cadangan aku yang hebat ni.. Serius wo.. Bagus kan? Korang tak rasa ke? Mesti anak-anak muda suka.. Cikgu-cikgu lagilah suka.. Heehee.. =p







FOOT NOTE: Kalau dah jadi syllabus, mesti ada peksa.. Hahahaha.. Aku boleh score ke erk??? Adoiyai.. Peksalah pulak.. =p



Ulasan

bagus²...cadangan yg sangat bernas cik farhana...tapi bagaimana cara untuk di praktik kan? kene pk tu....
Mohd Nasri berkata…
ok adk2 pelajaran kita hari ini..
bagaimana nk tag blogger lain...
hahaha..
pal7 berkata…
ok jugak idea tuh..boleh tambah pengetahuan pada anak2 yang baru nk belajar IT..

tp kene ingat juga..mesti ada pengawasan dari ibu bapa atau guru..

sbb banyak yang baik...ada juga banyak yang buruk IT ni kan?..

budak2 ni masih dalam proses belajar..perlu banyak yang kena tapis lagi..kan?..kan?..
Nasri.. Ye.. Itu adalah plajaran yg plg x ptut kita ajar pada anak murid ye.. Heehee.. =p
Pal.. Bagus kan? Haa.. Hana agak da.. Blh bentang kat kabinet laa pasni.. Heehee..

Msalah tu mmg sentiasa wujud.. Tapi kita kene pndai tackle problem tu utk selesaikannya.. Kan kan kan?
wanieweng berkata…
Oh tidak!!
Kalau budak sekolah yang buat blog, tah ape la mereka merepek.

"Hari ni kite pergi sekolah. Cikgu kite ajar kite macam mane nak buat blog. Kite rase kite suka la blog kite. Yay! ni karangan kite yang pertame!"

LOL


pstt: Penah terpikir tak, celah mane internet simpan data? Tak ke full memory?
Seri berkata…
saya setuju
nak ajar murid-murid pasal blog ni nanti

kalau x ada dalam silibus guru-guru masih boleh cari inisiatif nak mengajar

guru-guru masih boleh sekat kebebasan mereka mengakses internet kalau di sekolah

ni tengok murid sekolah sibuk main game je kat cc tu
Cik Seri.. Btol btol btol.. Pi cc men game game game.. Buang masa tol kan.. baik blogging, blh mnulis blh mbaca, blh cuci mata.. Ahakz..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?