Lagu Jiwa Lagu Cinta

Assalamualaikum.. Selesai sudah membelek buku yang tebal-tebal.. Agaknya sudah menjadi rutin, sebelum tidur pasti ada sahaja entry yang aku ingin coretkan.. Aku tak kisah apa-apa cerita pun, repekan, kemerapuan, kesyokkan sendiri, yang penting gian ku dapat dilepaskan.. Hahaha..


Entry kali ini.. Apa lagi yang aku nak sembang dengan kalian.. Kalian semua memang sempoi, rajin melayan bebelan aku, makanya aku suka membebel.. Hahaha.. Lagu jiwa lagu cinta.. Mawi pulak.. Huhu.. Sebenarnya bukan aku nak cerita pasal abang botak yang menjadi kepunyaan Ikin ini, tapi aku nak sembang pasal lagu dalam jiwa anda yang menjadi tema untuk cerita cinta anda.. Alah.. tak kisah cinta apa, pada mak abah, pada adik abang kakak, pada chenta hati anda, ataupun juga pada jiran dan hamster peliharaan anda.. Heehee..


Baiklah.. Aku cerita dulu erk.. Lepas tu turn kalian pulak.. Okey semua.. Jangan ngelat.. Dah baca lagu jiwa lagu cinta aku, turn aku pulak nak tahu lagu jiwa lagu cinta korang.. Boleh erk? Okey.. Sempoilah korang semua.. Sayang sikit.. Mmuuahhxxx.. =)






Lagu jiwa lagu cinta aku yang pertama.. Masa umurku 9 tahun.. Budak lagi.. So naive and so immatured.. Cinta monyet aku.. Aku dapat bunga dari mamat yang aku kenal time belajar tennis.. Dia hadiahkan aku bunga raya weh.. Haha.. Tapi dalam kepala otak, jiwa aku asyik berputar lagu Matahari nyanyian Maya.. Padahal aku tak paham sepatah haram pun lagu ni.. Haha.. Jom usha..


Maya - Matahari

Terbit sinar mentari
Saban hari
Mengejut mimpi
Dari lena
Riang kenari
Di cemara
Mengusik sukma


Bunga-bunga matahari
Anggun mekar
Di taman sari
Warna jingga
Suntingan hati
Bagai tanda
Kasih bersemi


Hangatnya sinaran
Walau getir ku tempuh dugaan
Menyahut wawasan
Ku pohonkan segunung harapan


Bangkitkan citramu insan
Dalam diam menyambung warisan
Sekilas sinar mentari
Melewati di senja menanti






Next please.. Lagu Siti Nurhaliza.. Cinta monyet lagi.. Masa umur 12 tahun.. Gatai sungguh.. Dengan jiran sebelah pulak tu.. Haha.. Yang bestnya lagu jiwa lagu cinta aku time ini ialah... Jeng jeng jeng.. Lagu Dato' Siti - Aku Cinta Padamu.. Sebabnya tiap kali dating kat tepi longkang depan rumah, mesti dia akan bukak lagu ni kuat-kuat macam nak pecah radio.. Haha.. Apa lagi.. Kita layan..


SITI NURHALIZA - AKU CINTA PADAMU



Andainya engkau ku miliki
Terdahulu sebelumnya

Andai ku curah rasa hati
Mungkin kini ku tenang di samping mu




Belum puas ku menikmati

Kesan kasih sayang kau terpaksa pergi
Ingin ku terus dicintai
Walau bisikanmu azimat berduri


Bila cinta berbunga
Jadi airmata di jariku


Betapa ku cinta pada mu
Katakanlah kau cinta padaku
Sematkanlah ku di hati mu
Walau di mana berada
Ingat ku dalam doa mu


Hiasilah hati
Dengan cinta suci
Selamanya


Gemerlapkan jiwa
Semikanlah cinta
Semoga kau dan aku
Akhirnya bersama
Akukan menunggu
Walaupun seribu tahun lagi







Lagu seterusnya.. Persahabatan aku dan geng-geng G8 Smart.. Aku, Kak Yati, Akma, Faizah, Kak Ramizah, Kak Shuhada dan Kogisree.. Frenz forever.. Memang pernah gaduh but still berbaik macam biasa.. Lagu jiwa lagu cinta? Erti Sahabat nyanyian Nidji..



Nidji - Arti Sahabat


Tak mudah untuk kita hadapi
Perbedaan yang berarti
Tak mudah untuk kita lewati
Rintangan silih berganti


Kau masih berdiri
Kita masih di sini
Tunjukkan pada dunia
Arti sahabat


Kau teman sejati
Kita teman sejati
Hadapilah dunia
Genggam tanganku


Tak mudah untuk kita sadari
Saling mendengarkan hati
Tak mudah untuk kita pahami
Berbagi rasa di hati


Kau adalah..
Tempatku membagi kisahku
Kau sempurna
Jadi bagian hidupku
Apapun kekuranganmu






Last sekali.. Lagu jiwa lagu cinta aku buat masa ini.. Perasaan aku ketika ini.. Perasaan yang dipendam yang hanya mampu aku luahkan menerusi lagu sahaja.. Mohon pengertian bagi yang harus mengerti.. Namun aku tahu, soal hati dan perasaan bukanlah satu mainan.. Bukan mampu dipaksa, memaksa dan terpaksa.. Hanya masa yang bisa menentukan..


UNGU - CINTA DALAM HATI


Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dengan hidupmu


Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku
Bahagia untukku


Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu
Hingga ujung waktuku


Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini
Bahagia untuk sekejap saja



Ulasan

joegrimjow berkata…
ni ape kes jiwang2 ni
xpe xpe
ku uske
lalala~
Fadhlah berkata…
ish..ish...ish..
~daRLee ZuRiS~ berkata…
wahh...ade lagu cinta kat sini ;)
time2 sekolah dulu suka buat lagu2 kenangan nie
best kan??
pal7 berkata…
pal nk wat lagu sendiri je..
xmo lagu org wat.....lalala
Eazy.. Yeah.. Tok siti kamoo.. Heehee..

Fadhlah.. Ape yg ish3 ni cikgu.. Haha..
Kak zuris.. Haah.. Mmg besy.. Heehee.. Knangan trindah.. Heehee..

Pal.. Blh ke wat lagu sndiri? Wat satu utk hana blh? Heehee.. =)
AniS GalaXy berkata…
yg xleh blah nya dpt bunga raya 2
aiyoo...ini bdk kecik2 sudah pandai cinta2.
so anis kene buat gak ker
nie bkn tagg kan..hahaha..

nk jgk bercinta
buleyyyy
Cik Lizi berkata…
kecik2 dh bercinta~
sure penuh dgn pengalaman neh~

bunga raya~comel comel!

haha!
Cik Anis.. Haha.. Tau xpa.. Bunga raya tuh mmg x blh blah.. Hahaha.. Jgn riso cik anis.. Bkh tag.. Hehe..

Anakcikmad.. Hahaha.. Kcik2 cinta monyet saja.. Xde pngalaman pon.. Huuhuu.. Comel gak.. Heehee.. =)
Syah berkata…
Hamba rsnya pnah lagu UNIC tajuk dia satu pertemuan tu.hehehe.

Eh, pndai la mmbebel. Bole jd DJ ni. DJ sinar ganti abby fana tu. hihihi
hysman berkata…
SALAM......
cik doktor,mawi skrg tak abg botak lagi ler...da ade rambot..hehe..

byk betul lagu cinta lagu jiwa kamoo yo!!
ahakkzzz..

~lagu cinta lagu jiwa den ASMA'ULHUSNA..tenang jiwa dan raga...
cayo lah....plizzzz..
:)
Perisik SR.. Haha.. Mmg hebat nih jadik DJ.. Cuma org taknak amik jek tkut pendengar larikkk tak tahan dgr bebelan.. Heehee..

Man.. Waalaikumsalam.. Amboi.. Yo laa.. Ado rmbut.. Huhu.. Alhamdulillah.. Cayalah hysman.. =)
Tanpa Nama berkata…
wah.
ni memang jiwa..
haha~
apa kes??
Cikgu Lili.. Haha.. Mmg jiwa.. Hari2 jiwa.. Heehee.. Apa kes laa agaknya kan.. Hik hik hik.. =p
abangfaizul berkata…
LAGU JIWA LAGU CINTA? pernah nyanyi lagu ni mase kat function... tapi suara tersangkut... pitching ke lautan atlantik da...
Abg pejul.. Heehee.. Lautan atlantik??? Mmg jauh wooo.. Huuhuu.. =p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?