Petang Yang Ting Tong

Assalamualaikum wahai penghuni sekalian alam.. Heehee.. Malam ini agak awal aku menulis entry.. Tidak seperti malam-malam yang sebelumnya.. Sebab hari ini macam-macam insiden yang aku alami.. Maka menyebabkan aku ting-tong sedikit daripada kebiasaanku..


Petang tadi Kak Yati, housemateku mengajak aku dan Akma ke Universiti Tenet Perlahan a.k.a UTP.. Ooppsss.. Bukan aku yang bagi nama tu, budak-budak UTP sendiri bagi okey.. Huhu..Watpe pi sana? Jumpa adik dia.. Baru nak keluar rumah jek dah jadi satu insiden.. Kak Yati tak sengaja telah mencium bontot kereta jiran.. Nyonya itu pun apa lagi.. Aiyooo.. Pada hal kereta dia tak ade cacat cela, kereta Kak Yati yang dapat cenderahati.. Haha.. Tapi muka nyonya tu masam mencuka macam nak makan orang.. Even dah say sorry pun, muka macam apa entah.. Tak mesra alam betul..



Next.. Terus ke UTP.. Memang kalau nak masuk UTP satu saja yang memeningkan, Pak Guard dia ada yang OK ada yang KO.. Tapi kali ini kami senang jek lepas tanpa perlu pas masuk, sebab guardnya muda.. Hahaha.. Then, Kak Yati angkut adiknya, Nani dan kawan-kawan adiknya lalu kitorang keluar makan.. Kak Yati nak belanja weh.. Langkah kanan aku dan Akma arini.. Heehee.. Anyway, thanx Kak Yat atas "belanja" anda itu.. Lain kali belanja lagi ok.. Lepas kenyang mencekik nasi goreng kampung dan sirap laici, kitorang pun balik semula ke UTP untuk hantar budak-budak ni semua balik..






Malangnya.. Pak Guard lain di depan pintu masuk.. Tingkap diturunkan.. Pak Guard tanya sebab masuk.. Kak Yati kata nak hantar adik.. Pak guard kata okey, amik pas visitor.. Kak Yati amik, rupanya kitorang yang lagi dua pun kena amik sebab bukan student UTP.. Pak Guard cakap ta
kut kitorang tidur kat situ.. Kalau ada rombongan Cik Kiah datang, ada 20 orang, 20 orang tu semua kene turun amik pas, Pak Guard lah yang kata.. Adeh.. Dah laa cakap kasar.. Lepas tu banyak songeh.. Aku yang temperature dah naik ni turun dari kereta, aku suruh Kak Yati sahaja masuk ke dalam.. Aku dan Akma berdiri terpacak di depan pintu masuk sambil aku membebel tanda protes.. Geram woo.. Tak bertimbang rasa langsung, ingat aku tak ada rumah ke nak tidur sampai nak tidur Universiti orang.. Pak Guard cakap kalau tak nak amik pas, turun dari kereta dan tunggu di pintu masuk..


Berdirinya aku kat depan pintu masuk tu, sebab aku nak tunjuk kat semua orang betapa tak mesra visitors langsung Pak Guard UTP ni sampai aku diperlakukan sebegini rupa.. Aku lebih rela berdiri di gigit nyamuk daripada pergi amik pas visitor.. Dulu time aku kat UM pun ketat jugak kawalan pintu masuk dia, tapi at least satu pas sahaja diambil oleh driver, bukan seluruh isi kereta..


On the way nak pergi aku sempatlah snap gambar dalam kereta.. Tapi bila balik semangat terus hilang dek kerana Pak Guard yang sangat "mesra" itu.. Dah lama aku tak snap gambar, bukan apa, rupa aku tak cun pun nak tayang kat orang.. Tapi sebab ada kawan-kawan yang tegur kenapa entry aku jarang aku upload gambar sendiri, maka di entry kali ini aku tunaikan hasrat kalian.. Walaupun aku tak cun dan tak fotogenik tapi layankan aje laa ye..


P/S: Eazy, jangan marah kerana ku punya tahi lalat penyanyi pujaanmu.. Wawawa..


FOOT NOTE: Aku ini degil kan.. Siapalah agaknya yang tahan dengan perangai aku ini.. Heehee.. =p


NEXT ENTRY..


Bukan apa pun, tadi aku jalan-jalan kat blog Innz Si Budak Kechik.. Lalu aku terpandangkan entry dia tentang website MAKEMEBABIES.COM.. Aku yang bosan ini pun mencubalah.. Haha.. Korang layankan je laa kepala otak aku yang dah ting tong ni ok.. Huuhuu.. =p

Sebab aku tak ada bopren lagik.. Sob sob sob.. Aku cuma mampu amik gambar artis je laa.. Yang first Arjun Rampal.. Yang second Johnny Depp.. Dua-dua artis favourite aku.. Anak aku dengan siapa lagi comel??? Abang Arjun ke abang Johnny? Hehe.. Yang tak tahannya, seorang tu namanya Hana Arjuna, seorang lagi Juhanna.. Wawawa.. Imaginasi tinggi melangit..


Okey semua.. Till then.. Kita jumpa di next entry okey.. Stay cute and stay cool.. Smile always.. Assalamualaikum semua.. =)




Ulasan

hysman berkata…
agaknya daku la yg tahan dgn perangaimu itew..
wakakaka..
lek ar..tarik napazzz..
hembus!!!
jgn mrh2 nnt darah tinggi kang sape susah daku jugaa...
pak guard beselah..
baek sgt org kate tak buat keje pal ..adehhh!!!!

waaa...kiut sungguh baby kamoo itu..
arjuna???takleh blah tuu..
hehe...
Hysman.. Yeke? Btol ke leh tahan dgn prangaiku? Hahaha.. We will see.. Okey2.. Rilek da nih.. Blood pressure within control.. Kamoo yg susah? Iyolah..

Kiut kan baby saya? Heehee.. Tgk laa maknya.. Huhu.. Arjuna amik sempena nama ayahnya laa.. Arjun.. Hak hak hak.. =p
Blog Eazy Izzuddin berkata…
hahha
a'ah erk
bawu pasan..
de tahi lalat pujaan penyanyi ku...
ekeke...

mmg ptg yg tintong...
huk3.....
btw dah try juge makemebaby tuh..
haha
same jek...
=P
xD
Tanpa Nama berkata…
kiutnya baby tu.
cam ready made je.
hiks~
mmg tak suka pak guard camtu....cubala ramah mesra...bukannya kita tak ikut peraturan dier...lainla kalo kita main rempuh je post guard tu...hhuuhhuuuu....

wah dah ader baby ye cik farhana....comel yg Hana Arjuna itu...heheheheee...;p
Misshy Innz berkata…
rambot tetap kaler lae kak...
haha !
hana arjuna tuh comel la plak..
;)
mr.syazwan berkata…
pak guard mmg s**l sikit..
bukan setakat utp, um ke uitm pun sama.. agagagagaga...

btw kemain melaram gmbo2 tu
mcm psg suami isteri je
ada suami ada isteri ada ANAK
KATANYA... WALAUPUN
haha
^_^
tetap nk gmba bf skli hahaha
ieNn ZaZa berkata…
ehehe..comel baby yg ngn johnny tu..hehe
Joyous berkata…
Hahaha sian kak hana ... pak guard sekolah aku lagilah cacat ... kadangkala pak guard nie .. entahlah ape nak cakap ... ada yg baik ada yg terlalu lebih2 dan degil ...
Joyous berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Eazy.. Ahakz.. Jgn jeles ya pada tahi lalatku.. Waaa.. Kamoo buat gak ke baby tu??? Haaa.. Ltak gmba sape la sbg pasangan kan.. Heehee..

Puteh.. Cikgu.. Mmg cute, ikuta mama dgn papa dia laa.. Hak hak..
Aainaa.. Kalo ikut mmg nak rempuh daa post guard tu.. Haha.. Kiut kan hana arjuna? Juhanna pn kiut gak.. Tak kesah sape ayahnya, yg pnting ibuya kiut.. Tu yg anaknya kiut jugak.. Haha..

Innz.. Adeh.. Rmai da org puji anak2 akak nih.. Kalo diculik, akak tau laa nak cari sape.. Haha..
Wan.. Hak hak hak.. Jgn kamoo jeles dgn kluarga bhagiaku ini yerk.. Sbb ku tahu, suami2ku mmg kacak belaka.. Haha..

Rizz.. Haruslah kan.. Hee..

Erin.. Btol tue dik.. =p
hysman berkata…
watttt saspen ajo....
haha..
Hysman.. Suspen ke??? Haaa.. Tatau.. =p
pal7 berkata…
bagusnye pakgad wat keje dengan betul sekali..hehe
Pal mmg.. X penah mnyebelahi org tau.. Sedey.. Uwaaa.. =(

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?