Panas.. Panas.. Panas.. Suddenly.. BMI???

Assalamualaikum dan selamat petang untuk semua yang aku sayangi, aku rindui.. Heehee.. Entry pertama untuk 5 Mei.. Well, hari yang panas, cuaca yang terik, terasa berdenyut-denyut kepala dek kerana cuaca yang begitu mendera tubuh ini.. Peluh yang mengalir usah dikira, cukup untuk membanjiri Bandar Ipoh ini.. Haha.. Tidur pun aku rasa seperti tidur di dalam air.. Soaking with sweat.. Haha.. Begitu hebat sekali bahang yang menjalar ke tubuhku ini..


Maka atas sebab deraan cuaca inilah, aku teringin sangat nak makan aiskrim.. Panas panas panas.. Badan ini pusing pusing pusing.. Heehee.. (aku tak AF MASUK Arill okey) Jom kawan-kawan, kita pekena aiskrim.. 10 Choco Top should be enough.. Hahaha.. (mencekik ke apa aku
ni)








-

-

-


-

-

-

-

TAPI...

-

-

-

-



Aku baru sahaja mengikuti kelas praktikal tentang height, weight and BMI.. Dan ternyata BMI aku seperti yang dijangka.. Tuttt.. Mana boleh bagi tahu, tak bagi tahu pun mesti kalian semua tahu.. Uwaaaa.. So.. Tak bolehlah makan aiskrim erk? Seperti biasa, kalau aku join kelas-kelas seperti ini, pasti aku akan dapat consultation FREE dari lecturer aku.. Huhu.. Betul juga kata mereka, satu hari nanti kalau aku dah jadi doktor, kalau aku pun badan macam tong drum, macam mana aku nak nasihatkan patient aku to reduce weight.. Nanti orang mengata, cakap tak serupa bikin, apa punya doktor.. Huuhuu.. So, keputusannya di tangan aku.. Mahu body shape yang bagaimana? APPLE? or PEAR? Heehee.. =)









FOOT NOTE: Aku rasa berat badan aku dah turun.. Baju yang aku pakai juga ada longgar sedikit.. (sikit je pun) Lebih kurang dah lose 3% dari beratku.. Mungkin berkat kurang makan, kurang tidur petang agaknya.. Lepas ini, try exercise pula.. Heehee.. (betul ke aku ni) Kema.. Jom exercise.. Saya kene kurus cepat sebab nak kahwin tak lama lagi.. (gatai sungguh aku ni, calon pun takde lagi)




Okey semua.. Till then.. Have a pleasant day.. Assalamualaikum semua.. =)



Ulasan

starlight berkata…
kat mcd ini aiskrim..uwaa...best nyer...nk kuar la mlm niii
Z.u.r.a and I.w.a.n berkata…
lapor ais krim.....huhu...nk sket...hehe
sdpnyee nak gak eskemmm
Blog Eazy Izzuddin berkata…
hiks...
panas3...
nk aiskrim....
tp x ley lorh....
=P
Bee.. Btoi2.. Eskem mcd tue.. Hehe..

Kak zura.. Sket jek ke? Sy nk bg 10 nih.. Haha.. =p

Rizz.. Sdap kan? Haha.. Jom pi mkn eskem.. =)

Eazy.. Mmg panas arr bro.. Tp tu laa, x blh plak mkn.. Uwaaa.. =(
joegrimjow berkata…
nak kuwus??
jumpe ku
lalala~
Joe.. Btol nih? Mst la nak.. Jumpe jek blh kurus la ni? Gerenti 200%? Heehee.. Wokeyh.. =)
Joyous berkata…
Hello Farhana~ nice to meet you! Thanks for visiting and follow my blog ^^ Nah my BM still weak haha i need to improve more ... by the way you know bahasa cina O_O wow! Impressed me haha~ Anyway you have a nice blog. Its very colorful and cheerful definitely make someone feel joy ^^

kalau berusaha mesti kamu dapat kuruskan badan ^^ im on a diet too right now hehe~ remember must exercise!!!

Terpaksa post comment panjang kat sini kerna internet sya x dpt load chatbox kamu .... something wrg >.<

Hope to hear more news from you~ ^^
agzamry berkata…
hai hana..
x pe lah hana...
i pon buat blog untuk kenal2 kan hehe..
anyway salam kenal gaks..
haa lain kali bawa keta tuh lek lok tauuu
Erin..
Nice to see u here.. Not so weak laa.. Huhu.. Yeah.. I went to chinese school for 10 years.. Thanx for the compliment Erin.. Really hope can cheer people up with my writing n my blog.. And thanks also for the advice.. Keep in touch dear.. =)

Agzamry..
Thanx sudi singgah di sini.. Heehee.. Ok bos.. Lain kali sy akan bwk kete leklok.. 100 blh? Heehee.. =p
joegrimjow berkata…
heheee
ade kaedah yang sangt best digunakan
.:dura:. berkata…
aku rs, aku bukan pear or epal lah..

aku rs aku.....hehe... street light kot..kah2...
el berkata…
dek kalo bdn sihat walafiat...x kesahlah pear ke apple ke...jagung ke..kahhhh..janji kita sihat...alahhh xsalah kalo doc berisi skit..tpi chumel sure client suker...hehehe tmbh plak cam artis kan kan kan...perghhhh lg depa suke...berdekah3...

nota bijik: cak pong cak pong tgu adek nk kwen ni....hehehehe
hai farhana..

sabar jelahh..
terima jelah seadanya pada dirimu itu.. jika ia blh membuatkan dirimu bahagia dan senang..

jika kamu berusaha, tak mustahil ia blh membuat kamu gembira melihat perubahan hidup kamu yg cukup membanggakan..

teruskan.. maju!!! farhana maju!!!
Joe nih wat suspens org jek.. Ala2 secret negara plak.. Huuhuu.. =p

Dudu.. Ish ko ni.. Ada lak ckp diri street light.. Tp kn.. Ada laa sket.. Hak hak hak.. Jg mrah dudu.. Nti bopren ko larik.. =p

Kak El.. Ada eh bdn jgung? Huhu.. Mmg sehat.. Kita da check da sume tp tu la.. Bdan jek gmukz sket.. (sket ke) Haha..

Abg saifol.. Sy mmg bhagia dn snang, tp org keliling yg x snang tgk bdan sy, risau kat sy, last2 skali sy pn jd risau.. Haha.. Yeah.. Btol tu abg saifol.. Slamat maju jaya hendaknya pd sume.. =)
hysman berkata…
wahhhhh..sodapnye aiskrim..
da lame tak pekena aiskrim..
takoot kena diabetis..
haha..
Hysman.. Wahhh.. Mmg sodap nih.. Huuhuu.. Alah.. Takat mkn sket tak kene diabetesnye.. Huhu.. =p
Pojiepooh Abdullah berkata…
Farhana..
I body hour glass xde ker description dia..?
Hahahaha!!
Pojie.. Haah laa.. Body yg glass tu kan.. Bkn ape pojie.. Bdan camtu mcm mustahil lak org blh realisasikan.. Tu yg x ltak.. Haha.. =p
pal7 berkata…
sedapnye eskrem...nak..
Apa??? Pal nk blanje eskrem.. Ok jek.. Heehee.. =)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?