I'm Falling In Love With You.. P/S: I Miss You..

Assalamualaikum semua.. Entry kedua untuk petang Ahad.. Joegrimjow kata hujung-hujung minggu orang jarang online, kecuali yang hatinya melekat pada blog, aku rasa ada benar kata-kata joe.. Boleh saja lihat statistik lawatan ke blog, memang agak kurang dari kebiasaannya.. Heehee.. Tapi aku pula, sangat giat menulis entry walau tidak ramai pengunjungnya di hujung-hujung minggu begini..


Sebelum aku mulakan dengan bebelanku, terima kasih aku ucapkan buat kalian yang sudi komen tentang entry "Miss Sopan XXL Ke Miss Sexy S".. Sampai ada yang ingin me-makeover diriku ini.. Aku suka.. Kalau boleh jadi cantik, aku layankan aje.. Haha.. Abang Pejul yang paling giat sekali, sampai ingin menelefonku menerusi YM lagi.. Haha.. Thanx anyway Abang Pejul dan Cik Anis atas tip-tip fesyen anda.. Amat kuhargai.. Heehee.. =)


Semalam merupakan hari yang agak bosan, selain daripada membaca buku-buku pelajaran yang tebal-tebal itu, aku juga sempat berblogging.. Namun, tiada apa yang menarik semalam.. Mata belum mahu tidur walaupun jam sudah menunjukkan pukul 2.. Lalu aku mengambil keputusan untuk tengok movie.. Movie apa?


THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON





Masa tayangan filem ini dulu aku tiada minat langsung untuk menonton.. Plus I'm not a fan of Mr. Pitt.. Minggu lepas aku meminjam external hard disk dari kawanku, niatnya ingin mengambil drama Supernatural Season 4 dan House Season 5.. Sempat juga aku usha koleksi filem baru yang dia ada, kebetulan cerita ini ada dan aku pun copy.. Saja-saja jek copy.. Tengoknya entah bila..


Tapi disebabkan malam semalam amat membosankan, aku pun tengok movie ini tanpa sengaja.. Hehe.. Durasi 2 jam 45 minit membuatkan aku terkejut juga.. Kalah filem Hindustan.. Namun tidak aku sangka, aku menontonnya sampai habis.. Aku menangis.. Aku ketawa.. Oh tidak.. Jarang aku menonton cerita English dan mengalirkan air mata.. Dahsyat betul aku.. Haha..


Cerita cinta Benjamin dan Daisy.. Cinta yang begitu sukar diungkapkan dengan kata-kata.. Begitu syahdu, sarat dengan cinta, kasih sayang, tanggungjawab, penuh juga dengan falsafah tentang kehidupan.. Mungkin pada sesetengah orang cerita ini agak meleret, tetapi bagi aku cerita ini worth untuk ditonton.. Bukan sekadar cerita cinta tetapi juga banyak mengajar kita erti kehidupan.. Thumbs up to the actors and actresses..





Cinta baruku.. Mr. Brad Pitt.. Aku akui aku tidak meminatinya langsung sebelum ini, tapi lepas sahaja menonton filem The Curious Case Of Benjamin Button, hati aku sudah tersangkut pada si dia.. Sayangnya dia milik abadi Angelina Jolie.. Uwaaa.. Apa-apa pun, Mr. Brad, you had done a good job for the role of Benjamin.. Best sangat-sangat..


Seorang rakan blogger, Cik Wana ada menulis entry tentang isu mencari girlfriend dan boyfriend.. Kata Cik Wana, sekarang sudah trend, jika aweknya cun, pakwe mesti kureng.. Begitu juga sebaliknya.. Haha.. Makanya, aku pun ingin mempraktikkan teori ini laa.. Boleh tak?



Disebabkan aku ni tak berapa nak lawa, orang tak kata, aku yang kata.. Haha.. Tak lawa, cuma harapkan comel jek laa (wah.. perasan sungguh) makanya aku nak buat request, aku nak pakwe yang macam Brad Pitt.. Boleh tak? Tapi taknak putih macam Brad Pitt, aku nak Brad Pitt yang kalernya kaler orang Malaysia.. Heehee.. Jadi sesiapa yang rasa muka macam Brad Pitt, bolehlah isi borang untuk calon "abang dindingku sayang".. Heehee.. Kalau nak awek yang cun, salah kaunter ya bang.. =p





Sebenarnyakan.. Aku rindu.. Rindu sangat pada seseorang.. Saat-saat macam ini, di hujung minggu tambahan lagi, rindu begitu memuncak.. Perasaan macam ni sangat mendera jiwa.. Apa maknanya ya kawan-kawan? Bila rindu aku hanya mampu tatap wajahnya, sambil mendengar lagu itu.. Lagu ape? Adalah.. Kalau aku bagi tahu, pecah rahsia hatiku.. Heehee.. Aku harap dia dapat rasakan juga rindu yang aku rasakan untuk dia..Pengubat rindu ini hanya kamu.. Tiada kamu, maka aku akan terus sakit.. Sakit rindu..



Till we meet again.. Sampai sini sahaja entryku.. Sayang semua.. Assalamualaikum.. =)



Ulasan

ku tau kamu rindu pada spae n lagu nya lagu apa..;p...jeng...jeng..jeng...=)
joegrimjow berkata…
kat cni cite tu 3 jam lebih
mgkin ade adegan sane die potong
hehe
Aainaa.. Amboi3.. Tau sape ke? Hahaha.. Mst laa aainaa tau.. Hik hik hik.. Tp tak tau laa smpi tak rindu ni kat dia.. Chewaaahhh.. =p

Joe.. Kamu saje jek.. Bwakkan ku benjamin button versi UK.. =p
sampai bila...harus tunggu...sampai bila...
menanggung pilu...sampai bila...
starlight berkata…
ha..kantoi...fell in lurve rupenye cik akk kite yg sorang nii...lalalla...brad pitt tu ensemnyeeeeeeeeeee
Aainaa.. Sampai bila aainaa.. Sampai bila???? Uwaaaa.. Oh si dia.. Pahamilah hatiku.. Ececeh.. =p

Bee.. Kantoizzz.. Fell in lurve dkat bang pitt tu haa.. Heehee.. =p
sampai sidia membaca entri ini....huhuuu....;p
Aainaa.. Apa dia? Smpai si dia baca entry ini??? Adakah bliau mbaca blogku ini??? Uwaaa.. =(
eleleleleee....pura² bertanya plak....;p
bacakah die? erm.....
DilOt berkata…
joe..3 jam??mane aci..haha..

incik Brad Pitt..xbrape minat sgtla..

tp yg ini ku suke..."Sebenarnyakan.. Aku rindu.. Rindu sangat pada seseorang"...tu maknenye kamu sdg2 fell in lurve...
Tanpa Nama berkata…
tak pernah tgk cite tu.
kena tgk ni..
ghee~
Aainaa.. Maner ade pura2.. Jgn pura2 bang.. Ahakz.. Haah.. Bacakah dia? Erk.. =p

Dilot.. Tu la, x aci 3 jam.. Huhu.. Sy minat Mr. Pitt, sukee laa.. Macho sesangat..

Lili Puteh.. Cikgu.. Tak pernah tgk ke? Harus tgk.. Heehee.. =)
erm....itu belum diketahui....
Unknown berkata…
best cite benjamin button tu.mula2 ingatkan pasal pembuatan button, rupanya tak.makin lama, brad pitt makin encem..hehe
Naddy.. Best sgt2.. Suke giler dgn jalan crita de.. Ada makna.. Hehe.. Dan 4 sure benjamin makin hensem bila umur mkin mningkat.. Heehee.. Especially time kning hitam tu.. Wawawa.. Lawak pn lawak kan.. Tang pakcik yang asik tny psal lightning tu.. Huhu.. Ooppss.. Komen pnjang2 lak.. Hehe..
Joyous berkata…
Sejak Mr & Mrs Smith sya dah minat brad pitt dah ehehehehe~ ensemkan? <3 kalo dptnya sebagai husband itu mmg lucky gile hehehehe =D

Wawawaa kak hana! Sidia dah baca blog akak ker? bestnyeeerrr!! Sye nie harap sgt saya punya sidia dpt baca blog saya dan poem yg sya wat utk die pun xleh ... entah bila cinta terpendam kita ni leh diungkapkan =3

Sye rindu sidia gak kak hana T_T
pauhputik berkata…
matju x leh minat en pit sebab nanti orang kata gay.. klu angleina jolie ok... huhuhuh cun cun.....

pasal pengunjung ari mgg tu mmg betol, kureng drpd biasa sampai x tahu nk berchit chat ngan sape...
Blog Eazy Izzuddin berkata…
amboih
falling in love ngn sapekah itue...
xD
pal7 berkata…
rindu kat sapa nih hana?..
hehe..korek rahsia dia..lalala
Pal.. Rindu kat sape lagi.. Ish3.. Buat2 tny lak.. Mesetilah rindu kat kamu kan.. Tak boleh ke? Tak boleh takpe.. =p
ieNn ZaZa berkata…
siapa kah yg kamu rindu itu..hihi
Ienz.. Siapakah? Apakah? Hik hik.. Ada laa.. Mane leh bg tau.. Rahsia krajaan tu.. Heehee.. =p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?