Gendang Dipalu Pengantin Malu..

Assalamualaikum.. Again and again.. Harapan aku satu saja.. Jangan bosan ya dengan entry aku yang punya ciri-ciri seperti tajuk di atas.. Hak hak hak.. Aku pun tak boleh nak buat apa, dah sekarang musim orang kahwin.. Aku nak join sekaki kahwin tapi tak ada rezeki lagi.. Takpe, 2 tahun lagi.. Heehee..


Makanya entry kali ini tentang JEMPUTAN PERKAHWINAN.. Alah kamu.. Janganlah nangis.. Bukannye jemputan ke perkahwinan saya.. Haha.. Aku suka sangat dijemput ke majlis ni.. Sebabnya? Banyak sangat sebab.. Mesti kalian tension jek dengan aku kalau baca sebab-sebab aku ni.. Hik hik hik..


Baiklah, first and foremost, dalam batch aku sekarang ni
sudah ada seorang insan yang selamat mendirikan rumahtangga.. Che Ali namanya.. Pangkat abang kiralah dia ni.. Telah selamat mendirikan rumahtangga bersama pasangannya, Malini seminggu yang lepas.. Apa-apa pun, aku nak ucap selamat pengantin baru pada Che Ali.. Semoga berbahagia sampai akhir hayat.. Cepat-cepat dapat baby.. Hahahaha..






Ok.. Balik semula kepada kenapa aku suka sangat bila dapat jemputan ni..

First - Seumur hidup aku memang aku tak pernah pergi kenduri kahwin.. Haa.. Jangan tak pecaye.. Sebab aku tak suka pegi kenduri kahwin.. Ramai orang.. Huuhuu.. Tapi itu dulu.. Sekarang aku dah suka dah.. Sebab nak dapat berkat kahwin ni.. Haha.. Jadi ini kira jemputan pertamalah untuk aku.. Excitednya dapat pegi..


Second - Korang sume mesti tau kan, yang kalau dalam majlis kahwin mesti ada sirih junjung.. Haa.. Kak Yati kate, orang tua-tua kata, kalau makan sirih junjung, rasalah barang secubit, tak lama lagi turn kita pulak laa naik pelamin.. Haha.. Kepercayaan sahaja.. Tapi aku nak try makan laa, nak makan sepinggan.. Wawawa.. Mana tau kan.. Hak hak hak.. Sape-sape kat sini nak? Aku boleh tolong tapaokan.. Hee..


Third - Sebab masa inilah aku boleh bergaya bagai dengan pakaian ala-ala artis.. Hak hak.. Gitulah..


Macam yang kalian tengok, jemputan untuk aku, Kak Yati dan Akmariah.. Wah.. Aku suka.. Geng-geng lain pun akan pegi jugak.. 6 Jun ni, kat Batu Caves.. Ooppss.. Bukan dalam Batu Caves okeyhhh.. Tak sabar dah rasanya ni.. Bukan apa, kami bertiga akan datang dengan pasangan masing-masing..




Haa..



Jeng



jeng



jeng..





Datin Yati akan pergi dengan Datuk SRK sebab dia minat shah rukh khan kan, maka aku beralah dengan Datin Yati.. Wah.. Akma.. Macam biasa.. Dengan abang Noh dia laa.. Sape lagik.. Mamat yang brambut tutup mata tu jugak dia minat.. Haha.. Aku??? The cutest ever Nur Farhana??? Mestilah pergi dengan my sweet, handsome and macho pasangan.. The greatest ever - Arjun Rampal.. (Joe.. Ku tahu badan dia yang kamu nak.. Akan ku minta tips dari dia untukmu okey)


Okey.. Baiklah kawan-kawan semua, jangan makan hati berulam jantung ya.. Haha.. Ooppsss.. Cukup sudah bebelan dan repekanku di malam hari, sampai di sini sahaja.. Tak sabar tunggu 6 Jun.. Wah.. Sirih junjung.. Tunggu kedatangan aku.. Okey.. Daa semua.. Assalamualaikum.. Selamat tidur.. =)



Ulasan

.:dura:. berkata…
WOI HANA,
DULU AKU PUN XSUKA GIE KENDURI KAHWIN.. 1STLY RAMAI ORG, 2NDLY, AKU MLS NAK IRON BJ KURUNG..KIH3..
TP LATELY NI BILE DPT JEMPUTAN KAHWIN MMBER AKU, AKU RS BERKOBAR2 PLAK NAK GIE..HEHE... XD
wah..nak makan sireh junjung ye cik farhana...hehhee.... amboi....smoga berjaya k...erk...apa kene mengene? ntahla...=)
Bro Framestone berkata…
ops tertibe terfikir..musim kahwin dah nk dekat nie..tp xplan nk g yg mane..byk sangat undnagn nie
Dudu.. Tu mnandakan ko nie da nk dkat da mkan nasi minyak sendiri.. Mcm aku gak.. Wawawa..

Aainaa.. Nk tapao sireh junjung.. Hik hik hik..

Bro framestone.. Slamat dtg.. Wow.. Popularnye.. Bnyk undangan.. Undangan nyanyi kat knduri kawen ke bro.. Heehee.. =p
Bro Framestone berkata…
ops undangan nyanyi wat pe.. bikin hujan n ribut je nanti..xpasl2 je ade tsunami atas darat

undangn khwin huhu... byk dapt nie..tarikh lebih kurang sam,a...tp tempat len2 huhhu
nak tapau sireh junjung? aainaa leh tlg watkan...nak bape helai?
ha,turn kamu bile lg...
boleh x tapaoo kn daun sirih tuee??
x yh bungkus,amik ngn junjung2 sekalii...ahakkss.. ;)
Bro framestone.. Wah.. Bgitu hebat suare bro shingga mnjadi tsunami darat lagik.. Hik hik..

Aainaa.. Bape helai jek? Org nk kasi stok smpi sebulan.. Hahaha..

Mahirah.. Turn saya x lama lagi daa.. Hak hak.. Prasan sggh.. Xde la, calon pn xdak.. Huhu.. Wow.. Amik ngan junjung2 skali? Kamu lagi advance dari saye.. Heehee.. =p
Joyous berkata…
Tahniah kak hana! dpt jemputan kali pertama hehe ... sye x pernah pergi ....
Erin.. Timaseh.. Heehee.. Yang pnting pegi dpat mkan nasi minyak.. Hee.. =p
Blog Eazy Izzuddin berkata…
selamat pengantin baru...
ha!
dapat pon view blog
akan ku komen puas2...
ekeke
=P

lekas new update at my blog
=P
xD
amik ngn junjung2 sekali baru la bekat gitu...hehehe ;)
wah...nk stok sampai sebulan....tanam pokok sireh l senang...huhuu....;P
Bardboo berkata…
kdg2 suka pergi, kdg2 tak..hehe..

tp nak sgt kawen..blh tak?
pal7 berkata…
hana..
da memang kemaruk nak kawen nih..hehe
xpe2..besabar ok..xlama adalah org masuk minang tuh..hahaha
wah...ader org nak masuk minang? sape ek tu farhana...adakah jejaka "misteri"?
Eazy.. Ku wakilkan untuk ucap sama2.. Amboi3.. Bnyknye komen.. Ishk3..

Mahirah.. Mmg berkat laa kalo amik dgn junjung skali.. Hak hak hak..

Aainaa.. Amboi3.. Soh org tanam pokok sireh.. Ish3..
Bard.. Blh2.. Tapi tggu turn saya dulu yerk.. Hak hak hak..

Pal.. Ckp org kemaruk??? Yelaa.. Kita tggu.. Entah bila laa "xlama" tu yerk.. Huuhuu..
Blog Eazy Izzuddin berkata…
mmg suke byk komen...
mane lah thu namaku di top komentar mu...
ekeke
xD
Pojiepooh Abdullah berkata…
ohhh beriya la POjie membaca..
ingatkan Cik farhana kiter yg mau kawen..
jemput sumer readers dia..
oh kne tpu sudah!
hehee
Pojiepooh Abdullah berkata…
ohhh beriya la POjie membaca..
ingatkan Cik farhana kiter yg mau kawen..
jemput sumer readers dia..
oh kne tpu sudah!
hehee
Eazy.. Satu ari nti pasti kamu jadik top komentar.. Tp kamu kene plepasi encik "pal" dulu.. Heehee.. =p

Pojie.. Kalo kita yg kawen, dah heboh satu malaysia.. Tak payah tgk blog.. Hak hak hak.. =p
mr.syazwan berkata…
wah2 kemain mkn sirih
da x sabo nk jumpe mlm pertama la tu erk..
wakakaakakakakakakakakka....

larikkkkkkkkk
Mr. Syazwan.. Haa.. Tau xpa.. Mmg ku x sabar da nih.. Larikkkk??? Ku kejar... Wawawa..
hysman berkata…
Cik Farhana ni nak berkat aje tuu..
bukan ape nnt takoot tak dapat sekuntum bunga paha yg diselitkan dlm nasi berkat tersebut..
tau-tau saje pompuan..hehe...

1st kaa...adoii..ku juga melangsungkan 7jun..tett!!!
:p
Hysman.. Nk kene nih tau.. Eeeee.. Mmg tau.. =p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?