Abah Kahwinkan Kamu Dengan Bai Penjual Karpet!!!

Assalamualaikum.. Selamat petang semua.. Aku datang lagi.. Aku tahu semua mesti rindu kat aku dan bebelan aku kan? Heehee.. Sabar-sabar.. Sila beratur kalau nak peluk cium aku.. Kenapa? Yela.. Kata rindu.. Haha.. Ooppss.. Wanita sahaja okey..


Nangis? Okey2.. Aku tak nangis dah.. Sebabnya dah ada orang pujuk.. Heehee.. Suka.. Jangan jeles tau.. Makanya, aku nak update cerita baru untuk hari ini.. Semua dah bersedia nak dengar aku cakap banyak? Hahaha..


Aku baru aje lepas nengok filem hindustan.. Haa.. Tu sape mengata aku tu? Amboi.. Tak boleh ke nengok cite hindustan.. Sudah favouriteku.. Nak buat macam mana.. Heehee.. Ceritanya bertajuk Billu Barber.. Shah Rukh Khan favourite aku berlakon.. Hik hik hik.. So? Apa yang aku nak cerita? Bukan pasal cerita ni, tapi kenanganku ketika berumur 12 tahun.





Salasilahnya bermula ketika aku di Darjah Enam, baru sahaja mendapat keputusan UPSR yang agak cemerlang.. Hadiah apa aku mintak? Hahaha.. Kebetulan masa tu, Kuch Kuch Hota Hai tengah jadi fenomena, aku mintak abah aku hadiahkan aku VCD cerita tu.. Zaman tu popular VCD, DVD takde lagi.. Maka abah aku dengan berbesar hati menghadiahkan anaknya ini VCD cerita Kuch Kuch Hota Hai dengan cerita Mann.. Wah.. Buy 1 free 1.. Hik hik..


Start dari tika dan saat itu, wah macam lagu kumpulan Medicine pulak, aku dah mula "gila" dengan filem Hindustan.. Aku tak bosan layan cerita yang panjangnya 3 jam itu.. Dengan lagu-lagunya, tukar-tukar baju.. Heehee.. Itulah tarikan filem Hindustan sebenarnya.. Satu hari kadang-kadang aku boleh layan sampai 3 cerita.. Tak cukup tengok sekali, ku ulang putar 3, 4 kali.. Ada yang sampai 10 kali.. Lagu-lagu apa yang aku tak hafal.. Hahaha..


Hampir tiga tahun aku melayan kegilaanku ini, sudah berapa banyak filem Hindustan yang aku tengok.. Aku akui, memang aku leka.. Tahun itu PMR, abahku bising sebab asyik sangat dengan Shah Rukh Khan, Amir Khan, Salman Khan, Kuplai Khan.. Huhu.. Sampai satu tahap, abahku bagi warning baik punya kat aku.. Hahaha..


Abah aku cakap, kalau aku tak stop tengok cerita Hindustan, abahku akan kahwinkan aku dengan Bai jual karpet.. Hahaha.. Aku tak tahu kenapa masa tu aku takut sangat, budget macam ya aje kata-kata abahku.. Tambah lagi, memang selalu Bai jual karpet lalu depan rumah.. Gigi rongak, dengan muka sememeh dan suka korek tut tut... Aku sedikit pun tak berselera nak pandang.. Makanya, aku pun ucapkan selamat tinggal dengan VCD ku.. Aku tumpu balik pada pelajaran.. Sampailah aku habis SPM, 3 tahun aku tinggalkan dunia perfileman Bollywood.. Lepas tu, aku mula balik projek-projekku.. Abahku masih bising-bising, tapi tidak sekerap dulu..


Tapi aku bersyukur, kalau tak kerana bising-bising abah, tak kerana Bai jual karpet, aku mesti takkan fokus dalam study aku, dan aku takkan sampai ke tahap sekarang.. Terima kasih abah.. Sayang abah.. Heehee..






Pernah juga abah tanyakan lagi padaku, mahukah abah carikan bakal suami ala-ala Bai jual karpet.. Aku lantas sahaja mengangguk setuju.. Hahaha.. Tapi ku katakan pada abah, janji muka macam Shah Rukh Khan.. Baru Along terima.. Haha.. Budget aku ni lawa sangat la macam Kajol nak mintak Shah Rukh Khan.. Aku serius ni weh.. Aku kata pada abah, kalau abah dah jumpa calon bakal menantu abah yang macam ala-ala pilihan hatiku, cepat-cepatlah masuk meminang dia.. Aik.. Perempuan pinang lelaki??? Apa kes??? Haha..


Hurrmm.. Adakah ini menunjukkan akan ada "arrange marriage"??? Wow.. Di zaman ini??? Heehee.. Aku terima kalau itu yang terbaik untukku.. Heehee.. Yang penting nanti anak-anakku comel.. Muka macam Arjun Rampal, Priyanka Chopra.. Eksperimen telah membuktikannya.. Aku+Arjun Rampal=Hana Arjuna.. Jangan ada yang menyangkal pendapat aku ya.. Hahaha..






Okey.. Cukup sudah bercerita.. Time to solat maghrib.. Jom kawan-kawan.. Till then.. Tata titi tutu.. Assalamualaikum.. =)




FOOT NOTE: Teringin ku nak ikut solat jemaah geng mafia joegrimjow di sanun.. Hik hik hik..




Ulasan

pal7 berkata…
wah..
nak cari SRK malaysia x nih buat bakal suami?..hehe
joegrimjow berkata…
bnyak tegok cite bujang lapok ni¬¬
Z.u.r.a and I.w.a.n berkata…
minat ceta hindustan ek....
~amboi tomei la bb farhana ngan arjun tu..hehe
Pal.. Kat malaysia ade SRK erk?? Maner2??? Nakkkk.. (ooppss.. control sket, nnt nmpak gelojoh pulak) =p

Lakonan semula ~~~ Pal.. SRK malaysia? Kalau ade ape salahnya pal.. Hana terima dgn hati terbuka.. Heehee..
helooo..
deyyy..
huk huk huk...
klu btul abah kamo kata gitu mesti si bai karpet merah sukeeeee...
hehehe....
Joe.. Bujang lapok=hindustan??? Aiyak.. Ku fening dgn teori baru nih.. Haha..

Kak zura.. Minat sgt2.. Minat gilerr laa.. Heehee.. Comel kan.. Haa.. Tu la pasal.. Kene kawen dgn ala-ala Bai jual karpet gak ni baru dpat anak comel.. Hik hik hik..
Mohd Nasri berkata…
xmnat cter hindustan..
jln cter sme..hehe
DilOt berkata…
hindustani...huhu,,,dulu penah gak la...tp hanye seketika je la..hehe....
Fadhlah berkata…
ish..ish..ish
Mahirah.. Dah agak da.. Mst bai jual kapet sukee punyerr laa.. Dpt bini selawa kajol secun priyanka kan.. Tak tdo mlm dibuatnya laa dpt bini cun camnih.. Tettt..
Nasri.. Yennadeyy.. Haha.. Kalo nk jln cite same, bnyk jek drama2 korea, mexico,cina jlan crita de lbh kurang sama.. X gitu encik??? Heehee..

Lagipun skarang industri filem hindi da bnyk brubah.. Bnyk gak cite2 yg best skarang.. Yg ada mesej dn bkn hanya crita cinta semata-mata..

Wah.. Backing gilerr aku nih.. Hak hak hak..
Dilot.. Laa.. Awat seketika dn x selama-lama? Huuhuu..

Padlah.. Aik.. Nape ish ish ish plak nih.. Tau.. X minat.. Huk huk huk..
Nadzrah berkata…
kalo bai tu ensem dan x busuk ok la kan?
ekeke
hysman berkata…
adoii...
bai kapet pon manusia jugak woo..
oitt..memilihnya kamooo ni baiii...
kan best dapat bai,boleh dapat udani kapet dgn percuma,roti buat sarapan pagi free..hahahahaaaa...

~ku juga suka citer Mann..sebab nama ku juga fames tatkala citer tu klua..Mera mannnnnnnn..
kesian kat manisha koirala kaki kena potong huhu..
perghhh!!!!tau siutttt..
tettt!!!
hahahaaa...

Sang Arjuna mencari cinta..
haha
Adoiii hysman..

Haah la kan.. Depa manusia jugak.. Ada prasaan dan hati.. Aik.. Trbalik. Huhu.. Amboi, kapet free, roti free ajek..

Kamu tgk hindustan? Wow.. Ku trkesima dan trpaku dek tukul.. Haha.. Prasan sggh.. Namamu kah itu??? Tettt.. Mamat jiwang.. Ku tahu kamu nangis tgk cite nih..

Sang Arjuna mencari cinta??? Siapakah sang arjuna itu??? Anakku??? Oh tidak.. Kcil2 blaja dulu, jgn main2 cinta.. Atau kamu sang arjuna itu??? Tetttt.. =p
starlight berkata…
industan x ley tinggal..satu kewajipan bg cik hna kita..hik2...
hysman berkata…
benda free depan mata..sape tak nak dokter..
hehe..

oit,sory ler klu pokcik nak nangis2 nih..buat abis air je..gwe jiwa kental woo..ku tengok secara tak sengaja..kakanda ku buka so scra tak langsung tpaksa la tgk tapi tak ler extream sangat..suam2 kuku kelingking je..hahahaa..gwe layan citer Fast n Furious manyak best woo..
hahaa..

ku tidak seswai utk mjadi arjuna itu..klu di alam mimpi barangkali..hahahahaaa...
ada van de kamp berkata…
kawin dgn org pakistan, dpt anak muka SRK. bes x? hehe =P
Gieyana berkata…
wakakakaka..nak gelak dulu..psl ayah farhana nk kawenkan farhana ngan bai jual kapet...
~ ooo..mmg kaki filem hindustan ler nie...lamanya akak x tgk citer hindustan..balik umah asyik2 citer kartun jer...bosan aku! huwaaaa
Bee.. Kamu btol, itu satu kwajipan bagi saya.. Hik hik hik.. =p
Hysman..

Saye xnak bende2 free.. Saya nk yg yg susah nk dpat.. Heehee..

Yela tu tak nangis.. Kakanda mu britau ku sebaldi kamu nangis.. Arrgghh.. Tak suke cite camtu.. Bhaya utk kanak-kanak mbesar.. Ingatlah wahai anakmu hysman.. Jgn diajar tgk crita ganas camtu, crita hindustan xpa.. Wawawa..

Di alam mimpi??? Mana2??? Ku tak jumpa.. Haha.. Apa barang dlm mimpi.. Ada brani marilahhh.. Tettt.. =p
Adawiah.. Kawen dgn org pakistan??? Wow.. Gud idea tuh.. Nnt ku cari yerk org pakistan.. Heehee.. X sabar dpat anak cam SRK.. Haha..

Kak gie.. Jom gelak.. Hahaha.. Akak kene laa ikut nureenn tgk cite kartun.. Haha.. Sbar yerk akakku yg comel.. =p
org pakistan? erk....tidak....
Cik Lizi berkata…
hindustan!best3!
sangat2!haha

boley x nak demand~burn kan cd
kuch2~haha

cd lama dh hilang~uwaaa!
xde kedai yg jual dah...

T,T

ha,satu lagi...'arrange marriage' mmg still dipraktikkan~huhu
Aainaa.. Knape katakan tidak pada org pakistan?? Kwan2 kita dulu rmai pakistan.. Cun2 dn hensem2 belako.. Hahaha.. Ape slhnye.. Ok laa tu.. =p
Anakcikmad.. Hahaha.. Blh ape slahnye.. Nnt ku korek smula ye vcd cerita itu.. Hahaha..

Xde jual da ke?? Bnyk laa.. Tapi ORI pny laa.. Heehee..

Tu la kan, apa salhnye arrange marriage.. Hik hik hik.. =p
tak bape minat arr....huhhuuu....
hysman berkata…
yg susah2 perlu modal yg beso..
contoh,dokter tgk je hantaran da 20riban la nih..
mak oiiii..tak kawen beb..
nak kawen snag nak nikah tu yg parah..
hehe..

sebaldi??oh tidak..itu cuma air hujan yg ku tadah ketika hujan melanda JB..haha..
ish,klu nengok citer hindustan lagi sukar,elakkn anak pokcik da beso mpakai baju tak cukup kain nampak pusan pastu idung kena tarik dek org mcm lembu..tak mau pokcik..lagipun nnt pokcik kena blikan baju berhelai2 utknya bg 1 ari pakai..oh tidakkk!!!
hahaa..

pokcik datang ni..
dum..dum..dum..
(nampak tak??)
:)
Hysman.. Yg susah dpat yg x perlu modal beso pun ada.. Tak payah cari jauh2, depan mata sudah ada.. Heehee.. Hantaran ku kelak nk mintak berapa ya.. Hurrmm.. Hantaran hati jek laa.. =)

Alah pokcik man, pandai-pandailah kita mendidik.. Bajunya di beli bersamalah.. Heehee.. (aik.. KITA??? BERSAMA??? Tettt..)

Mananya pokcik nih.. Haa.. Nmpk daa.. Ish.. Segak laa brsamping, brtengkolok segala.. Pengantinnya man? Ku dan brader Naz ni x sabar daa nk mngipas pngantin.. Hahaha.. =p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?