Mulut Ada Emas Atau Katak? Susah Sangat Buka Mulut Meluah Bicara..

Ini Cake bukan sebarang Cake.. Gambar Cake nampak menarik dan dipinjam dari Daddy Google kita.. Sambil mulut dan perut melayan roti kacang, telinga pula melayan Cake.. Berkenan dengan bait-bait liriknya lalu aku hasilkan sebuah entry.. Cuba anda baca dan fahami liriknya..



CAKE - PERHAPS PERHAPS PERHAPS



You won't admit you love me.
And so how am I ever to know?
You only tell me
Perhaps, perhaps, perhaps.


A million times I ask you,
And then I ask you over again.
You only answer
Perhaps, perhaps, perhaps.


If you can't make your mind up,
We'll never get started.
And I don't wanna wind up
Being parted, broken-hearted.


So if you really love me,
Say yes.
But if you don't, dear, confess.
And please don't tell me
Perhaps, perhaps, perhaps.





Ehem ehem.. Pakcik, makcik, abang, kakak dan adik.. Siapa pernah alami situasi seperti di atas? Ramai pasti pernah lalui.. Samada anda jadi si dia yang menyanyi atau si dia yang lagu ini ditujukan.. Hehe.. Jangan tanya, aku yang mana satu.. No komen.. Okey okey.. Bercakap dari sudut si penyanyi lagu yang menyampaikan kata hati kepada seseorang yang dia cintai tapi masih menantikan sebuah jawapan yang kelihatannya sukar untuk dilafazkan.. Or should I say "bertepuk sebelah tangan"? Erm.. Macam tidak.. Rasanya saling menyukai tapi sukar meluah rasa cinta dan bermadah sayang.. Di sinilah timbulnya, pentingkah kata-kata seperti AKU CINTA PADAMU, I LAP YOU, LAP YOU TOO?? Ada yang kata perlakuan lebih memainkan peranan dari kata-kata.. Ada pula yang jenis lebih prefer kata-kata dan perlakuan jalan seiring..


Bagi aku sendiri, kata-kata itu penting.. Ianya lebih kepada sebuah kepastian yang bagi aku asas untuk sesebuah hubungan.. Macam mana nak terus bina sebuah perhubungan kalau kita tak pasti.. Kan kan kan? Bagi insan yang ditujukan lagu, bagi aku, mungkin dia memang tak cinta langsung atau masih belum yakin lagi untuk meneruskan sesebuah perhubungan ke stage yang seterusnya.. Banyak kena consider babe.. It is not an easy decision to make.. Soal masa depan, jangan pandang enteng.. Heehee.. Prinsip aku senang, kalau cinta kata cinta dan go on.. Kalau tidak atau masih tidak yakin dan pasti, hold on.. Fikir lagi dan lagi.. Sebab ini bukan soal satu hati saja..


Pesanan masyarakat ini untuk aku, kamu, dia, dan semua yang membaca.. Heehee.. Akhir kata, semoga berbahagia semua.. Heehee.. Assalamualaikum..



FOOT NOTE: Aku cinta padamu.. ~ Siti Nurhaliza..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?