Psikiatri: Pengalaman Yang Masih Belum Pasti | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Psikiatri: Pengalaman Yang Masih Belum Pasti

2 comments

Assalamualaikum.. Salam tengahari semua.. Huh.. Seharian berkurung di rumah.. Mahu keluar mengisi perut terasa pula malasnya.. Beriadah sajalah di atas tilam sambil kanan menyelak buku kiri menulis entry.. Aci tak? Minggu belajar katanya.. Tapi sibuk dengan blog.. Haih.. Kenapalah time-time begini dunia blog ada kisah tergempar.. Dah dah.. Aku nak study.. Tak mahu layan gosip.. =p

Berakhirnya minggu ini bermakna aku akan memulakan satu lagi perjalanan baru.. Satu lagi cabang baru dan dunia baru.. Selamat jalan untuk Orthopedik.. Selamat datang untuk dunia Psikiatri.. Hospital Bahagia Ulu Kinta di Tanjung Rambutan akan jadi tempat kujungan keraplah nanti.. Cantik tempatnya.. Dah jejak sekali, damai rasa di sana.. Tempat bagus untuk terapi dan pemulihan.. Tak sabar untuk ke sana lagi.. Tanjung Rambutan, nantikan kehadiran gadis Riang Gembira ini.. =)

Pengalaman nanti.. Entahlah.. Masih belum pasti bagaimana.. Kata kawan-kawan, dunia Psikiatri menarik, mendalami sisi lain manusia.. Yang sakit, yang tak berdaya dan yang perlukan kita untuk papah mereka spiritually.. Orang kata, di sini kita boleh kenal dunia, kenal manusia, kenal kehidupan itu bagaimana.. Sebab terkadang, kehidupan jadikan kita sebagaimana kita, terkadang pula kita yang menjadikan kehidupan itu seperti mana kehidupan yang kita lalui..

Jangan gelar mereka gila.. Jangan gelar mereka sakit jiwa.. Mereka juga macam kita, yang ada sakit, pernah sakit, cuma sakitnya saja beda dari kita.. Aku rasa mungkin aku akan jatuh cinta dengan dunia ini..

Ingat lagi kenangan di Taiping dulu, melalui kawasan wad Psikiatri, nampak mereka berdiri di sebalik tingkap besi itu, mengurat gadis-gadis yang lalu lalang, macam-macam cara digunapakai.. Tersengih aku melihat telatah mereka.. Ada juga pesan dari senior-senior, hati-hati.. Ada saja pengalaman tak dijangka.. Pernah ada yang dipeluk dari belakang secara tiba-tiba.. Ada pula yang tak semena-mena marah dan mengamuk.. Hmmm.. Yang penting, kena pandai jaga diri.. Okey..

Aku menantikan hadirnya minggu depan dengan sabar.. Pengalaman yang masih belum pasti tapi aku yakin ada yang menarik menanti, ilmu yang banyak untuk dipelajari.. Sampai sini.. Jaga diri semua.. Assalamualaikum..


FOOT NOTE: Macam mana pesakit perlukan doktornya ada di sisi, begitu juga aku.. Bolehkah dia sentiasa ada seperti kini untuk esok, lusa dan sampai bila-bila? Hurrmmm..

2 Comments Here:

adrinaqamarina berkata...

rina salu pk, cam ne lah kalau ada yang jadi camtu sebab putus cinta ke hilang anak ke, tetiba je muka kte serupa macam kekasih or anak dye tu,

tapi tidak ku pinta jadi begini :)

Jard The Great berkata...

dunia blog pun ade yg "sakit" bukan? hehe

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.