4 Okt 2010

Assalamualaikum.. =)


Faham tak makna kosong - isi - penuh? Petang yang terik, kita haus.. Lalu kita capai cawan kosong.. Kita isi dengan air.. Penuh-penuh.. Kita teguk sampailah cawan itu kosong lagi.. Tapi ianya tak berhenti setakat itu saja.. Kitaran yang sama akan kita lakukan bila kita rasa haus.. Kosong - isi - penuh..



Sama seperti ilmu yang kita ada.. Bila ilmu kosong, kita isi dada dengan ilmu sampai penuh.. Bila ilmu tak kita amal, lambat laun akan jadi karat dan makin menipis lalu kosong lagi.. Sebab itu ilmu yang ada perlu kita amal, dalam masa yang sama, ilmu yang dah sedia ada juga perlu kita upgrade supaya tidaklah berkarat dan tidaklah juga ketinggalan..


Pesanan ini khas aku tulis untuk diri aku yang semakin berkarat ilmunya.. Macam mana nak jadi seorang doktor yang "competent" jika begini? Hoho.. Berusaha Farhana!! You can do it.. Hihi.. =)


Untuk anda juga kalau anda nak.. Heee.. Assalamualaikum..




FOOT NOTE: Aishiteru.. =)


6 Comments Here

good luck dr farhana..
u can do it..

REPLY

untuk rina jugak akak! nak jadi doktor bukan senang.

REPLY

template baru sgt cantik!!!

betul tu..ilmu kite kena selalu isi..kalau dah kosong memang merangkak la..huhu..

REPLY

begitu jugak mengaji kalo tak bca hari2, tak asah hari2, berkarat...baca pun tak lancar...

good luck dik

REPLY

bersembang je medic ngan kawan2..share2 ilmu.
bincang apa2 situasi pesakit ke.
Shadow patient..gunakan imaginasi.

Kenapa cari Abyss?

REPLY

Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates & MyBloggerThemes