Kasihan Telefon Bimbit Itu.. Pernah Dibenci Begitu Sekali..

Assalamualaikum.. Salam pagi Ahad untuk semua.. Bicara soal telefon bimbit, pastinya semua sayangkan telefon bimbit masing-masing.. Macam-macam kenangan bersama dah ditempuhi bersama.. Ya tak?


Tak lama dulu.. Aku pernah benci handphone.. Gila ke tak gila benci pada benda tak bernyawa itu.. Tapi apakan daya, kalau hati dah tak suka..



Tak lama dulu.. Aku sangat benci handphone.. Sebab buat aku teringat kembali saat ianya berbunyi diiringi pesanan dari kejauhan.. Saban hari, ada saja pesanan, kadang di pagi hari, kadang di tengahari dan kadang pula di malam hari.. Bertanyakan sarapan apa, sihatkah, makan apa, macam mana belajar.. Kadang pula pesanan penuh prihatin, jaga diri, jaga makan, tidurlah awal.. Masih juga segar lagi bunyi pesanan pada malam itu, saat berangkat pulang, pandu elok-elok, ada apa-apa hubungi dia dengan segera.. Tiap kali berjalan jauh, pesanan yang dihantar, berangkat dulu.. Bila sudah tiba ke destinasi, pesanan tiba lagi, sudah selamat sampai ke destinasi..


Tak lama dulu.. Aku sangat benci handphone.. Sebab buat aku tak mampu nak lupa panggilan telefon saban hari, memberitahu keadaan diri, keadaan perniagaan buatnya penat saban hari.. Panggilan yang takkan mungkin boleh dilupa.. Suara seorang lagi ibu, bicara dengan aku yang masih lagi dalam gagap dan tak menjangka.. Semuanya bagai mimpi, masih lagi terasa..


Aku benci telefon bimbit.. Sebab buat aku juga tak mampu menahan jari jemari dari menghantar pesanan bertanya khabar setiap hari.. Pesan padanya supaya hati-hati pulang seorang diri.. Itu dan ini.. Itu dan ini..




Tapi kini.. Semua itu dah tak ada lagi.. Pergi.. Jauh ia bawa diri.. Bahagia dengan orang lain di sisi.. Aku mencuba kembali berdiri.. Dan tak lagi membenci.. Betul kata orang, setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya yang tersendiri..


Kerana telefon bimbit aku membenci, tapi kerana ianya juga mampu buat aku perlahan-lahan senyum kembali.. Aku yakin, lama-lama luka pasti sembuh sendiri.. Sebab dalam rahsia, ada senyuman yang tersembunyi.. Assalamualaikum.. Have a great day ahead.. =)


FOOT NOTE: Why is it so scary when someone treat you so special? Because.. It is when you get used to it, and unluckily, you can't get it out of your system anymore.. So before it's too late you have to set in your mind that sweet thoughts are never guarantees, because when that person suddenly stops, you'll end up longing for something you can never have again.. (Kredit to Kerajaan Cinta)


Quote yang sangat tepat.. 200% benar.. It explains why now I'm afraid to make my first move.. Sebab aku takut dengan perkataan "harapan" yang dibina dari "sweet thoughts" yang masih kabur tentang "kepastian" samada akan terus ada di sisi atau hilang lenyap di suatu hari.. Just like the same old story of me and somebody..

Ulasan

ohohohohooo...diriku cam tengah membenci hp je skang ni....cam situasi kamu dulu tu....

*cam ku tau je kisah itu....lalalalaa...takpela hana yang berlalu biarkan berlalu..yang akan datang pasti lagi indah....=)
Amieynna Amin berkata…
aduyai..
tepat sekali apa yang kamu coretkan..
memang pernah berlaku dalam hidup kite..

kite pun sangat benci harapan ..
Amieynna Amin berkata…
aduyai..
tepat sekali apa yang kamu coretkan..
memang pernah berlaku dalam hidup kite..

kite pun sangat benci harapan ..
Tanpa Nama berkata…
nurul pernah lalui sume tu..and skrg pon dh mula bencikan handphone..disbbkn slh fhm..akhirnye mkn diri sndr..mcm mana nk ckp "pls stop treat me so specially..coz i know that i'm not special to you"
FatinNad berkata…
i like that quoute..
tp xpenah benci hp. sbb kalau yg itu xd family & lain2 slalu teman jua :)
adrinaqamarina berkata…
skunk tak benci lagi kan?
@Nur Aainaa Khairunnisa Jangan benci2.. Nanti suke balik.. Hee.. Tak mengingat kesah lama pon aainaa, cume mensyukuri pemberianNYA.. Kerana bende tu kita penah sedih, lepas tu Allah bg kita senyum balik.. :)

Thanx aaina..
@isi hati nurul Yup.. Betul kata kamu.. Please stop treat us so special..It is not a guarantee.. Unless ada kata yang boleh dipegang dan tindakan yg boleh dipercaya.. :)
@adrinaqamarina Sekarang? Biase2 aje.. Orang kate tak leh benci sangat nnt suka.. Dan tak boleh suka sangat nanti menangis.. Kan? :)
cam nak benci terus jek...boleh tak...uhuhuhu...waaaaaa....=(
wachak berkata…
Apalah dosa nyer HP tu, dibenci sebegitu rupa ... hu33

~ walaupun pernah frustrated 3 kali
tapi pakwe x pernah menongeng
sebabnya ... org tua2 berpesan jika
sukakan seseorang tu jgn terlalu
menyukai sepenuh hati ... tetapi
tinggalkan sedikit perasaan tu untuk
kita bangkit kembali setelah
dikecewakan.
Along Fina berkata…
waaah~
btol3... kadang2 kebiasaan berteman dgn bunyi henfon setiap saat akan buat kita BENCI gila tengok henfon asyik senyap je..

grrr....!
Liza berkata…
boss liza dulu mmg tak suka handphone, dia takde handphone langsung tapi ramai yg tak pecaya dia takde handphone...
@Encik Psychopath Heee.. Masa bersedih dah berlalu.. Saje coret untuk ingatan supaya tak lagi cengeng.. :)
@Nur Aainaa Khairunnisa Tak leh tak leh.. Nanti susah.. Heehee.. :)
@wachak Tu laa.. Ape entah dosa dia kan.. Hehe..

Mungkin terlalu ikut hati, suka sepenuh hati.. Budget macam ada happy ending, tapi last last tak ada apa tertinggal untuk diri sendiri.. Huhu..
@FiNaYeke? Wahhh.. Dahsyat gak fina ni.. Hehe.. :p
@LizaKadang rase takde henfon pon takpe.. Kan kak? Heehee.. :)
PuanPepel berkata…
ciannye.... hp yg penah menggaris senyuman di bibir...hp yg memekarkan bunga2 di taman hati....syg kalau dibnci..bersyukurlh kerana dia dan hp...anda penah mengecap rasa itu,...

tuih..ayat ape aku tulis nih...
Hizami Li berkata…
hehe.
doktor, senyum2 lah selalu.
hp tu x salah kot.
XD
Adziim berkata…
Aaaaa...pernah jgk buat2 sembunyi hp tpi last2 mencari2 jgk hp.
zulkbo berkata…
salam..
kenapalah di benci
henpon tu..berikan saja
padaku..he he


Jom Layan Terbaru
www.zulkbo.com

Lemak Manis | Roslan Madun|Lagu

Rakyat
shahirahkhairudin berkata…
happy for you dear..
aaahh.. quote kerajaan cinta sangat tepat.. yang manis-manis tu selalu bawa mudarat. sekarang ni rasa macam perlu diamputasi je.. parah dah..

p/s: i left my hp everywhere.. kadang2 melambak sms n miskol tak sedar. apakah itu indikasi aku benci hp?
black_mel berkata…
doc..tunjuklah pic hp tu..nak tgk..kesian dia..
uhuhuhu...memang takleh benci hp sebab banyak orang nak kontek kan...tak jadi nak benci la....;p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?