Nikah Muda-Muda.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Nikah Muda-Muda..

37 comments
Assalamualaikum.. Salam hoyeh untuk semua.. Aku dah siap kerja.. Rasa macam nak menangis bila kerja dah siap.. Ekeke.. Pagi tadi masa buka blog, nampak ada iklan Nuffnang.. Dalam iklan ada EPAL MERAH.. Weeee.. Suka-suka.. *poyo jek aku* =p




Aku baru lepas tengok video dari Ustaz Azhar.. Ceramah bertajuk KAHWIN OII.. Walaupun aku tak faham sangat sebab Ustaz Azhar ni kecek Ganu kot.. Ke kecek Kelate.. Entahlah.. Tapi bolehlah buat aku tibai gelak dengar ceramah dia.. Kalau ada orang boleh translatekan lagi best.. Lalala.. =p







Pesan ustaz Azhar, wahai orang muda-muda, mana-mana yang dah boleh keluar belanja, beri nafkah, bernikahlah.. Dalam hati aku jawab, BAIKLAH USTAZ.. Ekeke.. Anda nak jawab apa? =)


Semoga dapat manfaat, gelak-gelak juga.. Pesanan jangan dilupa.. Ekeke.. Assalamualaikum semua..

37 Comments Here:

molmolla berkata...

baiklah ustaz!! :) tersama lak jawapan kite.
tetapi sy takde pasangan mahu kahwin ustaz.. huhhu~

FyZa berkata...

yeay! setuju..dah khwin dah..tuan belog bla lg..;p

akira sendoh berkata...

baik ustaz..sya ikut ckp ustaz..tp cik abg lom hbs..thn depan la ya ustaz..:)

♥CIK SHA♥ berkata...

ahahaha..lawak la doc ni..baik!!tapi ongkos belum cukup ustaz..hik3..

sI tEDI berkata...

mahu berbelanja untuk emak dah ayah puas :)

kalau muda2 dah kawen lupa tanggungjawab kat mak ayah tak guna gak!

ada video ke tu?
x leh buka dan x nampak apa2 :))

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

lau dah sampai seru n dah ada rezeki boleh je meneruskan hajat.. best apa kawen nie.. hehehehe

FarhanaDr berkata...

@molmolla Hahaha.. Sama-samalah kita mencari psangan ye.. :p

FarhanaDr berkata...

@FyZaWahh.. Dah kawen dah.. Jeles2.. Haha.. Saye lambat lagi kot..

FarhanaDr berkata...

@akira sendoh Ckap ngan abang angkat jangan tunggu lama-lama.. :p

FarhanaDr berkata...

@♥CIK SHA♥ Haaa.. Kalau ongkos tak cukup tak leh laa.. Lalala.. :p

FarhanaDr berkata...

@sI tEDI Jadinya, jangan dilupa ibu bapa.. Walaupun kawen muda.. Erk!!! :p

FarhanaDr berkata...

@miMiE aZiMaSK ^V^ Haha.. Best best.. Eh. Best ke? :p

zulkbo berkata...

salam..
dah cukup baligh
dan kenal mana buruk
boleh nikah dah..
yang buat susah ni kita je
belanja la, hantaran la..
mas kawin yang wajib jika di Pahang
cuma RM22.50 tunai......

Linglung berkata...

haha..menarik. ni cakap teganu. gua faham..gua rasa gua dah bersedia meyahut cabaran ustat ni :p

peaNut berkata...

cakap kat ustaz tu..kalau dh betul2 stabil hidup baru leh kawen dgn senang hati..hehehe


pagar dah roboh laaaa..hihihi

cikgu isza berkata...

lama dah kawen.. tapi zde le muda.. 26 tahun.. mak kawen umur 19.. opah kawen umur 12 tahun..

oranglidi berkata...

ning ustak ganung ni! memang beh!!!!! kalau phm bhsa ganu lagi best dgr dia nye ayat 'nyindir'.

"bapok wali reboh, doh mung guane ngat kuali hangit eng.."-nice one la. haha

oranglidi berkata...

yang ayat ngelast lagi lawak! hahaha

FarhanaDr berkata...

@zulkbo Waalaikumsalam.. Betul tu.. :)

FarhanaDr berkata...

@Linglung Waaaa.. Gua tak paham derrrr.. Tapi bgus laa kalau lu dah sedia.. Wa jeles.. Sekian. Haha.. :p

FarhanaDr berkata...

@peaNut Heee.. Yup.. Kestabilan harus kita capai dulu.. :)

FarhanaDr berkata...

@cikgu isza Umur 26? Okey gak tu kak.. Heehee..

FarhanaDr berkata...

@oranglidi Alaaaa OL.. Ko ni saje jek kannnnn.. Jelesss arr camni.. Aku tak bape nak paham laa.. Tapi layan jek. Hahaha..

FarhanaDr berkata...

@oranglidi Alaaaaa.. Lagi sekali saje jek kan ko ni.. :p

Lama tak nampak ko weh.. Heeee..

oranglidi berkata...

haha. ntahla. ada ja.

FarhanaDr berkata...

@oranglidi Kat Tronoh sudah kaa???

Jard The Great berkata...

ku nmpk iklan high 5 ;p

@juera berkata...

ak pulak jwb..nok kahwin muda guane ustaz..calon x dok lagi nie..miahahaha ^__^

Lelaki Ini berkata...

akak...
ingt tow!
jgn kawen dgn usia yg lebeyh muda!
hehehe....

FarhanaDr berkata...

@Jard The Great Iklan High 5???

FarhanaDr berkata...

@@juera Hahaha.. Tak dop jugok.. :P

FarhanaDr berkata...

@Lelaki Ini Adehh.. Comel laa adik akak ni.. Haha.. Umar.. Ni kawen di usia muda bukan ngan usia yg lebeh muda hokey.. Hik hik.. :P

nurayunni berkata...

nk kwen jgk,,huhu

SuRayA^i. berkata...

alahai, nak jgk~
tp xckup duit lg T_T

hans berkata...

duit tak cukup lagi ustaz


cuba ekau bagi pandangan sikit jika ekau berada ditempat orang2 nih

P/S : Entry 18 Tahun Ke Atas Sahaja : Tiba - Tiba Rasa Takut Mahu Menggunakan Tandas Awam!

Matt berkata...

saya terima nikahnya ..... binti .... dengan maskahwin RM22.50 TUNAI..

Matt berkata...

oh ya, ustaz Azhar ni cakap ganung :)

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.