Kentut.. Buang Angin.. Sama Dan Serupa..

Bila tajuk untuk entry ini dibubuh, aku teringat dengan apa yang Suki pernah kata pada aku, "Kenapa kau suka sangat cakap pasal berak, kentut, buang air kecil???" Haha.. Aku hanya mampu tergelak mendengar apa dia kata.. Jawapan? Aku tiada.. Kali ini, aku kembali dengan tajuk entry yang sama dan serupa, dulu tentang buang air, sekarang buang angin.. Hahaha.. Sama-samalah kita mebuang ya..


Poster di bawah ini aku rasa sangat menarik untuk dikongsi bersama anda semua.. Fakta tentang kentut.. Aku rasa bukankah lebih elok kalau kita tambah sedikit informasi tentang aktiviti yang kita lakukan saban hari.. Kenal dengan tubuh kita.. Tak kenal maka tak cinta.. Jadinya, mari kita cintai tubuh badan kita.. Bila cinta mula ada, pasti kita akan mula menghargai apa yang kita miliki ini.. Betul tak? Heehee.. Merapu pula di petang hari..


Antara fakta yang menarik mata aku..


1) The average person will fart 14 times a day and produce half a liter of fart gas per day..


2) Farts are indeed flammable.. (Gambar dia paling tak tahan.. Jadinya, bila nak kentut janganlah dekat-dekat dengan sumber api ya)


3) Farts can come blazing out of your ass at 7mph..


4) You cannot suffocate at a chamber full of your own fart.. (Kentut sendiri masih boleh tolerate, sebab itu tak suffocate.. Kalau kentut orang? Mahu tercekik cium..)


5) Top 10 farters.. Manusia yang vegetarian jatuh di tangga kelapan.. Bukan vegetarian di tangga kesembilan.. Juaranya? Termites.. Diikuti di tempat kedua dengan unta dan tempat ketiga, kuda belang.. Hoho..


6) A person can still fart after death.. (Yang ini memang biasa jumpa, especially di rumah mayat.. Huuuu..)


7) Beans do in fact make you fart more.. Hehe.. Mr. Bean macam mana? Ekeke..




Hari ini aku extra-extra happy.. Pertama sebab budak Angah ini dapat rezeki lebih hari ini, dan rezeki itu boleh diguna untuk masak kurma dan tomyam.. Dia kata juga mahu jalan-jalan tapi guna kaki.. Hampeh saja.. Dan tanpa disangka, baru tadi aku check, aku juga dapat rezeki seperti Angah, yang tak pernah aku dapat sebelum ini walaupun sudah setahun aku berblogging.. Hoho.. Kenapa? Tak percaya? Buat Angah, tuah kamu barangkali, kamu dapat, saya juga dapat.. Ahaks.. Poyo saja statement aku..


Baiklah.. Senja sudah berlabuh.. Harus menunaikan tanggungjawab pada diri sendiri.. Heehee.. Take care semua.. Assalamualaikum..



FOOT NOTE: Aku rindu My Bucuk, Kelisaku yang sudah dibawa pulang ke Melaka.. Akan dijual tak lama lagi.. Banyak jasamu padaku.. Take care baby.. I will always love you no matter what.. Kamulah yang setia menemaniku untuk 3 tahun lamanya.. Yang menjadikan diriku Ratu Rempit sejati.. Uhuk uhuk..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?