Walaupun Saya Home Alone, Kebenarannya Saya Lebih Comel Daripada Macaulay Culkin

Selamat semua.. Selamat di malam minggu.. Okey okey.. Kalau ya pun tak sokong statement di tajuk entry, tak payahlah buat muka terkejut macam tak pernah tengok orang cute.. Cute dalam konteks ini tiada kena mengena dengan saiz tetapi lebih merujuk kepada kecomelan tatkala di zaman bayi, zaman kanak-kanak minum Ribena.. Aku tak minum Ribena sebab zaman dulu Ribena mahal.. Cukup pergi laman belakang petik anggur dan kisar.. Jimat pun jimat.. Ekeke..






Aku sangat sunyi.. Aku sangat sepi.. Bukan perasaan sunyi sepi macam Seri Coffee Mate bila si Azmi memanjang tak ada masa sampai beli creamer pun tak sempat, tapi sunyi sepi sebab geng serumah merangkap sekutu-sekutu gosip tak ada.. Tambah lagi sekarang mulut aku tengah gatal nak bergosip.. Well well west.. Situasi yang dah acapkali aku lalui.. Berhujung minggu sendirian di rumah agam tersergam gah di tengah bandar Ipoh.. Rumah agam itu mungkin tipu ya.. Hari-hari aku melangut dalam bilik padang dinding, kadang-kadang duduk depan pintu bilik housemate, pandang pintu bilik mereka-mereka.. Petanda rindulah agaknya..






Hampeh.. Aku dah sesat jauh ke genre berlainan.. Mahukan entry genre pop campur rock dangdut tapi sesat pergi balada jiwang leleh.. Okey okey.. Mula balik.. Aku Home Alone.. Diterjemahkan dalam kemelayuan adalah Rumah Seorang Diri.. Haa.. Gitulah sikit lebih kurang bunyinya.. Aku yakin bukan aku saja tapi semua yang pernah merasa Home Alone pasti melalui pengalaman seperti aku.. Bukan cerita hantu macam dalam Roh Kembali atau Jangan Pandang Belakang ya Dharma Opah.. Tapi.. Tapi.. Tapi.. Entah kenapa jika duduk seorang diri, aku tak pasti, samada telinga kita terlebih alert atau memang bunyi pelik-pelik wujud.. Betul tak apa aku kata? Bila duduk sendiri tak berteman, kebarangkalian penghasilan bunyi-bunyi pelik adalah sangat tinggi.. Nah.. Bila ada teman, telinga tak tangkap pula bunyi pelik.. Ini yang aku pelik..





Kesimpulan yang penulis cuba simpul tentang pengalaman Home Alone dan bunyi-bunyi pelik adalah penulis memang jauh lebih comel dari Macaulay Culkin.. Muktamad.. Itulah kesimpulan yang dicari.. Sekian, selamat bermalam minggu.. Assalamualaikum.. =)


Ulasan

rhapsody LiN berkata…
dh besar mr Culkin tu kan skrg..
Boneka Tak Sakit berkata…
pernah sekali tinggal sorang dgr bunya bdk gelak hohohoh takut gila! tapi sabar jee.. laa

selang seli dgr balik!
taku gila!
tapi tahan je xkan nak lari dari rumah

last2 beranikan diri..
tau x apa jadi.. jeng2!!! xmau cerita agagagag
aku pom ngah alone alone gak nih =P
black_mel berkata…
mana gambar doc buat muka terkejut??nk compare..
ISZA berkata…
jangan takut dengan bayang2 sendiri udah..
ngeee :D
Tanpa Nama berkata…
baik2 tinggal rumah sorang2..
hehehehhe
Hizami Li berkata…
home alone cite feveret tu.
;)
suka masa tengok cite ni.
seronok.
Artzlizan berkata…
home alone jugak...
Suraya I. berkata…
eheh, kite same2 home alone =p
Tanpa Nama berkata…
hahaha..
akak...
sy pun chumel dr diew kan??
hahahaha
Sufi Asri berkata…
haha.. pengalaman home alone mmg best.. sebb telinga kita mmg alert diwaktu sunyi...

teringat masa kecil.. tgh home alone.. gatal tgk citer hantu.. bila takut, lari merata2 sebb x tahu nak duduk mana.. haih.. merepek betol masa tue.. hahaha..

tapi itu dulu.. sekg lain.. sudah macho.. haha
azuan berkata…
aku tak suka duk sorang3...sbb aku penakut ekeke~
Linglung berkata…
gua angguk saja..mudah2an benar yang lu lebih comel daripada Macaulay Culkin tu :))
chokio_nia berkata…
kau memang comel sygku..hahahah..ouh..cte home alone bes..nak tgk jugak..huhu
PuanPepel berkata…
dgn tetibe sy pon terbuat wajah dan aksi2 comel ketika membaca post anda;,..
Tanpa Nama berkata…
dah lama tak tengok cerita home alone.hehe. tibe2.

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?