Mahu Minta Tolong Siapa Yang Power English..

Assalamualaikum semua.. Malam terakhir di Melaka, pagi-pagi esok akan pulang semula ke Ipoh.. Entry pendek ini ditulis dengan tujuan untuk mencari warga-warga bijak pandai English.. Speaking berhabuk berdebu pekat-pekat, grammar tip top.. Actually aku dah minta tolong a few friends of mine, tapi ingin menambah lagi pertolongan dari rakan-rakan blogger pula..


Jumaat ini telah diberi amanah untuk jadi Master of Ceremony untuk sesi pembentangan projek Organisation & Management of Health System.. Emcee.. Kalau dalam Bahasa Melayu aku memang tiada masalah.. Tapi English, aku pening kepala sedikit.. Mahu belit-belit lidah nanti..


Actually dah puas aku google cari sample speeches dan scripts untuk dapatkan gambaran dan idea untuk aku tulis script.. Tapi tak ada satu pun yang membantu.. So, I wonder kalau ada di kalangan anda-anda yang pernah jadi emcee dan menyimpan any kinds of sample speeches.. Atau ada idea untuk aku buat rujukan dari mana-mana website.. Pertolongan anda amatlah dihargai.. Sekian.. Terima kasih.. Assalamualaikum.. =)






FOOT NOTE: RINDU mahu gaduh-gaduh.. Sangat-sangat rindu.. (Harap kamu tak baca..)

ENTRY BELIAU INI buat aku gelak tergolek-golek di hari Rabu.. =p

Ulasan

joegrimjow berkata…
tahu kan ku xpower english?
Cik Lizi berkata…
akak xpower lah dik,nk jadi emcee bahasa pun ketaq lutut,apatah lagi speaking....mmg ke laut...hehe

nk piwit sket dkt emcee ni...;p
ISZA berkata…
jadi emcee? ohh tidak.. ambil MC ada..
jangan marah yer.. walau tak dapat bantu saja nak menganggu..
Adziim berkata…
Apa lingkungan tugas master of ceremony tu?
Kiranya buat ucapan pembukaan lepas tu handle majlis sampai ke ahkirnya ke apa?
Shahada Fauzi berkata…
alamak..ceq tak reti nak speaking2 ni..takleh la nak tolong doc fana..sori for that..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?