Hilang Satu Nikmat Sebagai Seorang Veteran Yang Digelar Senior

Salam 30 Jun buat semua.. Nak menulis terasa tiada idea, tambah lagi dah menjejak kaki ke rumah manis rumah.. Tengok entry terakhir.. Terkesima.. 27 Jun.. Satu rekod buat pengupdate blog tegar sepertiku.. Dah tak tegar lagi barangkali..


Sekarang musim buah durian.. Serawa.. Pulut.. Roti.. Bubur kacang.. Nyum nyum.. Lagi satu, musim budak-budak masuk Universiti.. Musim orientasi.. Ragging? Tidak dibenarkan.. Masa-masa begini senior-senior mengeratkan silaturahim dengan para junior.. Senior lelaki saham melambung tinggi, sentiasa bersedia untuk masuk line gadis-gadis junior yang naif-naif.. Senior perempuan? Siapa kata tak laku.. Sekarang trend pasangan perempuan lebih tua apa.. Ekeke.. Macam dalam 3 Idiots, senior mengerahkan junior bertelanjang beramai-ramai.. Oh.. Itu sangatlah tidak baik.. Sila jangan tiru ya.. Kalau takat cucikan baju senior, nyanyi lagu sepuluh dua puluh buah untuk senior, masak untuk senior, masih boleh diconsider.. Kot.. Kan?


Tahun ini aku tahun akhir.. Tapi sayang seribu kali sayang, aku tak pernah merasa walau sekali nikmatnya sesuatu yang dipanggil orientasi.. Cantikkah dia.. Handsomekah.. Seksikah.. Badan ketul-ketulkah si orientasi ini.. Jujur pengakuan.. Tak merasa orientasi selama aku belajar di Universiti Kuala Lumpur Royal College of Medicine Perak.. Maka leburlah impian yang aku ada untuk participate dalam orientasi dan mengeratkan silaturahim dengan junior.. Eh.. Poyonya ayat.. Haha.. Setakat sesi kenal-kenal 10 minit, sikit pun tak berkesan.. Sebab serious, ramai junior masih tak kenal senior.. Mungkin sebab batch kami terlalu low profile.. Maklumlah, ada 26 orang saja.. Hoho..


Kesimpulannya.. Life aku sebagai seorang student IPT tak lengkap sebab tiada orientasi dalam kamus hidup aku.. Well.. Enough said.. Things are different here in UniKL.. Moreover, we are the last batch of MBBS Universiti Malaya in UniKL.. This fact actually make us "pelik".. Pesanan buat junior yang jejakkan kaki di UniKL.. Hai dari Akak Farhana.. Jangan lupa jenguk-jenguk blog akak Cahaya Yang Riang Gembira okey.. Waka waka.. Aku tinggalkan kalian dengan gambar-gambar ketika aku di Tingkatan 1A, 2A di SMK Chung Hwa Miri.. 3 Mutiara di SMK Convent Kajang.. Dan 5ST1 di SMK Tinggi Perempuan Melaka.. Pengembangan diri yang melampau-lampau.. Hee.. Assalamualaikum.. =)









FOOT NOTE: Ramai tanya kenapa aku ada banyak sekolah.. Sebab abah aku penysarah maktab.. Jadi hidup kami memang selalu pindah randah.. Ngee.. =)

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
eh eh..kan ke kat ukm awk pnah rse orientasi..tapi awk ponteng kn??dok nyorok dlm bilik..lalala~
joegrimjow berkata…
pulut duyannn
waaarghhh
Hizami Li berkata…
mesti dapat kenal banyak akwan kan?
;0
Ibu Ammar berkata…
orientasi di um pula ntah apa2...
rhapsody LiN berkata…
ayh ku bkn pensarah tp ku slalu tuka skolah. haha.. :pp


pengalaman orientasi.. selalu kena paksa sbb ade jawatan.. tp ku lah senior pling cool sebab x snggup buli junior. and.. pengang konsep buat hal masing2.

**oh, no wonder ade orang kata ku sombong!* tp ku bukan sombong.. just malas nk bersesi kenalan.. hehee..
Boneka Tak Sakit berkata…
orentasi tu apa?
buat2 xtau lak aku

sesi ramas mesra kan? huhuu kat limkokwing dulu sesi ramas mesra dia 18sex.. ada mcm kiss gitu!

segan aku
kira aku mula dinodai masa tu la huhuhuh

xbox360
asal pic last ko tu aku xleh cari ko eh serius ko xde kut??
Liyana berkata…
haha..
saya pun tak rasa best sangat orientasi.. kecuali masa sukan lawan2 antara fac..

@boneka tak sakit,
haru sungguh sesi ramas mesra korang ey.. hhahaha
PuanPepel berkata…
orientasi amat best..kenangan giler..pakai bju putih kain itam..haha
kawie2020 berkata…
patut arr pandai cakap cina... hehehhehehe...

nak rasa kena ragging? meh kawie nak raggingkan... hahhahahahahha
ILA HonEyBuNNy berkata…
ila pun suka orentasi walaupun letih n penat..ehheheh
Siti Nur Aminah berkata…
pasal aku xpnh thu ko senior aku..ahahaha..cilakak....tu la..btch korang low profil sgt..aku hny thu akak muke drew barrymore tu...

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?