Sudikah Kamu Menjadi Bayang-Bayangku?

Assalamualaikum.. Malam semua.. Dah mamam ke? Aku? Jangan ditanya.. Diet.. Makan malam ku lupakan.. Tak lama lagi nak naik pelamin anganku, haruslah kurus kan.. Hahaha..


Merujuk kepada entry yang lepas.. Amboi.. Semua tersenyum jeles kan Datin Farhana mimpi Datuk Shah Rukh Khan.. Hahaha.. Ada sesetengah pula yang bisa mentafsir sesuatu yang lain dari yang lain tentang entry itu.. Pandai kalian.. Pandai mentafsir.. Pandai juga mengorek rahsia dariku ya.. Cik Illi dan Encik Costaricay.. Jangan biarkan misteri menyelubungi anda.. Jawapannya? Guna mata hati, mata akal, pabila semua mata bersatu.. Jawapan akan muncul di depanmu.. Hak hak hak..



Rsanya sudah 2 entry berunsur ringan aku post.. Apa kata kali ini, entry yang berat sedikit.. Berat dengan luahan hati dan pengakuan berani mati.. Boleh tak kawan-kawan??? Heehee.. Sebelum proceed, sila kosongkan minda kalian dari sebarang anasir-anasir yang negatif yang boleh membuatkan kalian memandang serong padaku.. Hak hak hak.. Suspennya..






Aku sedang dalam keadaan di atas.. Ya.. Depression.. Aku tidak tahu mahu luah pada siapa.. Blog kesayanganku ini sahaja yang aku terfikirkan.. Aku diganggu.. Diganggu bayang-bayang masa silamku sendiri.. Arrgghhh.. Kenapa sekarang mahu munculnya dia.. Aku tahu dulu aku nakal.. Aku tahu dulu aku kaki nyakat.. Aku tahu dulu aku kaki segala macam kaki.. (ooppsss.. stop stop stop.. cukup tu.. janganlah pikir sampai jauh melangit.. aku tak sejahat itu.. aku cuma nakal..) Tapi.. Selepas menginjak dewasa.. Aku sudah "bertaubat"..


Aku janji tidak mahu nakal.. Aku janji tidak mahu menyakat.. Aku janji tidak mahu "mengganggu" lagi.. Aku ingin jadi wanita yang sempurna, wanita yang baik.. Sempurna dan baik untuk si DIA.. Tapi dia, bayang-bayang masa silamku itu datang kembali menghantui aku.. Mengejar aku.. Aku takut.. Aku marah.. Namun, ternyata takutku lebih dari amarahku.. Aku tersepit.. Inikah balasan atas kenakalan aku dulu? Inikah sumpahan atas apa yang telah aku lakukan dulu? Oh Tuhan.. Kuatkanlah semangatku.. Bantulah aku mengatasi cabaran dari-Mu ini.. Jauhkanlah aku dari hasad dengki manusia..






Tika dan saat ini.. Aku ibarat ikan buntal yang ku ketemu di persisiran pantai Labuan 4 bulan yang lalu.. Aku tersepit.. Aku pendam segala rasa.. Sebabnya.. Aku tidak ingin ada yang terluka.. Walaupun apa yang aku pendam ini membuatkan aku sendiri terluka.. Namun.. Apa yang ku pendam seakan-akan ingin meletup di kala ini juga.. Aku mahu bayang-bayang itu berhenti di situ sahaja.. Aku ingin dia tahu, aku sudah tidak perlukan bayang-bayang itu lagi dalam hidupku kerana aku sudah punya bayang-bayang baru yang mampu memayungiku di sepanjang perjalanan hidupku..


Tapi.. Sayang sekali aku tidak mampu.. Tidak mampu meminta bayang-bayang baru itu.. Tiap kali berhadapan.. Aku kelu.. Kelu untuk meminta.. Lalu ku pendam dan ku simpan, ku biarkan begitu sahaja.. Walau ingin meletup, tetap juga aku tidak mampu meletup.. Sebab aku tahu, kalau aku meletup, segala yang tak terluahkan akan terluah, segala luahan itu akan mengejutkan dan menggemparkan makhluk semesta alam blog ini.. Akan ada yang terluka..





Kasihan kawan-kawan kerana telah ku beratkan otak kawan-kawan dengan rasa yang maha berat ini.. Rasa yang aku sendiri tidak larat untuk menanggungnya.. Aku selfish kan? Sesuatu yang tidak elok yang tidak mampu aku tanggung, aku selalu mengajak kalian untuk merasakannya bersamaku.. Maafkan aku.. Nanti aku belanja roti canai.. Aku belanja korang tapi korang bayar ok.. Hak hak hak..


Walau masih ada lagi bahang-bahang letupan itu, kerana bayang-bayang itu masih mengganggu, namun aku cuba berdiri.. Aku cuba bangkit untuk tersenyum kembali.. Walau senyuman itu senyuman dalam duka.. Aku tetap akan tersenyum.. Sebab aku juga tak lupa.. Senyuman itu kan penawar duka.. Apa-apa pun, be happy.. One day the happiness will be yours.. Assalamualaikum dan mimpi yang indah-indah ya malam ini.


Ulasan

mr.syazwan berkata…
ahhhhhhhhhhhhhh

otak den da berat da ni...

hahahahahahaha....

apa yg penting???

KERJASAMA... kha3...

apa2 pun sentiasa

berdoa, berusaha n bertawakal k..

chayok2 cik fahana...

^_~
Krasz bAtu berkata…
pjg en3 nii
pe pun kena byk kan sabo..
iyllienaz berkata…
xpandai menafsir..illi cuba meneka..hana..mmg la idup ni sentiasa berkait ngan perasaan n hati org laen..cuma macam2 halangan yg sntiasa dtg menduga..be tough k??
pal7 berkata…
hana..
bersabarlah dalam setiap apa dugaan yang dtg..kalau dia bukan untukmu..pal pasti ada pengganti yang lebih bisa membuatkan hana bahagia seperti yang telah Tuhan tetapkan ok..hehe
Costa Rica berkata…
Hana... bile masa lak CR dok buat andaian n korek korek rahsia... kompius kompius... xpe lh satu hr akn jumpa gk pasangn yg sepadan ngn hana...bley teman hana makan, mimpi basah mimpi kering dan sewaktu dengan nya... Jodoh xkan kemana. mana tau kot kot btol jodoh ngn mamak mcm muka shah rukh khan ke...salu salu la g cari kat kedai mamak.. kihkihkihihkihkih
Mr. Wan.. Otak berat da ke? Alah.. Baru sket.. Bape kilo da tu? Ke bape tan da??? Hak hak hak.. Yeah.. Btol tu.. Wonderpets.. Heehee.. Ku sintiasa brdoa, brusaha dn brtawakal.. Maceyyy wan.. Chaiyok2.. =)




Krasz Batu.. Pnjang ke? Penah ade lg yg lbih pnjang dari nih.. Hak hak hak.. Anyway, tahnx.. I will..
Illi.. I'm trying to be tough.. I know I can do it.. Heehee.. Thanx illi.. =)




Pal.. Sabar itu sparuh dari iman kan? Heehee.. Pengganti? Hurrmmm.. Mudah-mudahan.. Tapiii.. Bukan snang kan ganti dan mncari pngganti.. Sbb ini soal hati.. Huhu.. =)
CR.. Yeke tak penah??? Hik hik hik.. Yeke kompius.. Meh sini hana bg lagi kompius.. Haaa.. Macam mane yerk istilah sepadan dgn ku wahai CR? Montel mcm ku ke??? Kah kah kah.. Hamboi3.. Kat sini pn de nak gak mimpi basah mimpi kering.. Ish3.. Ape ckp mcm tu dgn budak kcik.. =p


Btol.. Jodoh tak kemana.. Sbb de takde kaki kan? Kita ni yg ada kaki, ada tgan.. Kita yg kene usaha.. Cari, cari dn trus mncari.. CR tolong cari laa snang.. Kdai mamak takmo.. Nak kdai yg jual ayat2 khat, frame2 ayat AL QURAN tu.. Boleh??? Hik hik hik.. Sbb hana da pnat pi kdai mamak mintak, ane, teh tarik satu.. Wawawa.. =p
El-Zaffril berkata…
Tiba2 rasa nak komen posting ni... hurm... simple sajo... tua mengejar kita
Gieyana berkata…
Perghhh pandai bermain dgn kata2 yer...hati + perasaan tue susah utk di ubati...yg penting tu, tawakkal n cool yourself...:D
Costa Rica berkata…
dah cari org pakistan plak...ape kamu dok sebok2 pikir pasal jodoh ni...kamu tu muda lagi blaja pon tak abeh lagi... jangan sebb org lain nak bercinta kamu pon sebok nak gak..pikir kan masa depan tu dlu nak jadi apa...dah stabil hidup dan bekerjaya baru la cari.(tu pon kalau tak jupa jupa lagi la) lelaki lebih suka dan hargai kalau die sendri yang dapatkan...kalau ppn yang approach, jgn salahkan laki kalau die cari lain...itu dari pengalaman rakan rakan la dan diri sendri....kalau laki tu nak, die sendri akan approch ppn tu...itu cinta sejati dari seorg laki..(kisah diatas bukan untuk semua kes)
~boy_Mr.K~ berkata…
heee...biasanya klo sal jodoh x yah riso...just serah pada qada dan qadar..tapi ada perasaan riso tu takpew jgak sbb kita manusia harus ada perasaan tu..kan..kan..kan..tapi jgan la smpi wat kita tensen..aku percaraya suatu hari nanti hana aku dapt pasang yang dicari2..cuma skg ni hana perlu menharungi cabarn2 yg untuk bertemu dengan org tu...tanpa cabaran2 tu..tak best la senang sangt kan...sbb itu la dinamakan warna-warni kehidupan...heee (apa yg aku mengarut ni..huuu)~~~
Sri berkata…
cik far: pe kes.. tpai betul la..kenangan silap akibat perbuatan kite ni takleh delete... ceh... kite kene hadapi..atau elak diri.. dua pilihan tu je..

be brave to face it farhana..!
Pakcik el.. Lama x nmpak arr.. Pi mane??? Wah.. Pendek komennye.. Tapi pnuh makna.. Tua mngejar kita.. Btol.. Makanya kejarlah kbahagiaan smapi ke tua.. Aik.. Btol ker msg ku ini??? Ahakz.. =)




Kak Gie.. I'm cool.. Ahakz.. =p
CR.. Ok2.. Ku abes blaja dulu k.. Tap bila ku dah abes blaja.. Keje lak.. Hurrmm.. Tahu2 jek laa bidang ni macam maner.. 24 jam shari keje keje keje.. Apatah lagi bila jadi pegawai prubatan siswazah.. Pasti dibuli oleh senior doktor.. Ku takkan ada masa utk hidupku.. Sebab tu laa ramai budak2 medik kawen time blaja.. Sbb bila dah keje, susah maa.. Hik hik hik..

Tapi takpe laa.. Ku tak mahu sebut pape lg daa pasal ni.. Kalau ade tu adelah.. Ku takkan cari dah.. Maceyy yerk CR atas nasihat kamu..
Boy.. Ku suke kata-kata kamu.. Wah.. Ko mmg org seni yg berseni kan boy.. Haha.. Nanti ku dah ketemu orgnye, kamu org pertama yg ku kabor ek.. Ahakz.. Maceyyyy boy.. =)




Seri.. I'm learning how to be brave.. Chaiyok2.. =)
ieNn ZaZa berkata…
i'm waiting..erm..
Ienn.. I am waiting too.. =)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?