Kenapa Dengan Kamu? + Wajah Rahsia Hati | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Kenapa Dengan Kamu? + Wajah Rahsia Hati

16 comments
Assalamualaikum sekali lagi ku ucap buat mata-mata yang merenung ke setiap bait-bait coretan entry ini.. Pukul 2.52 pagi.. Mata sudah mula mahu main tarik tali.. Kejap terbuka kejap tertutup.. Oh mata.. Sabarlah.. Heehee..


Entry ini aku coretkan ekoran sesuatu.. Sesuatu yang terjadi tapi aku sendiri tidak pasti.. Aku rasa ada aura pelik.. Ganjil perasaan itu..Terasa seperti ada sesuatu yang tidak kena di sekelilingku.. Perasaan seperti seseorang sedang.. Sedang apa ya.. Gloomy? Sorrow? Entahlah.. Sudah aku katakan tadi bukan, aku sendiri tidak pasti.. Tidak pasti apa yang terjadi dan siapa yang membuat ini terjadi.. Huhu..


Yang pasti.. Hati ini resah dan aku tidak senang duduk.. Sixth sense ini rasanya mengganggu jiwaku.. Arrgghh.. Jika sahaja aku punya kuasa.. Tapi kuasa apa? Haha.. Hati perempuan mungkin begini agaknya.. Sensitif dan sangat cepat merasa dan terasa.. Huhu..





Aku tidak tahu mahu kata apa.. Sahabat.. Kalau ada antara kalian yang sedang berduka, berdukalah.. Tetapi bangkitlah kembali selepas kedukaan itu.. Jika ada antara kalian yang ada salah aku padanya.. Marahlah.. Tetapi maafkanlah selepas reda kemarahan itu.. Andai ada antara kalian yang rasa penat dengan hidup ini, berehatlah.. Tapi berdiri semula dengan semangat baru untuk hidup yang lebih sempurna..


Aku tidak ingin melihat kesedihan di mata kamu andai kata kamu bersedih, tidak mampu menanggung panahan amarah kamu andai kata kamu marah, tidak berdaya menghulur tangan membantu andai ada kesulitan kamu.. Apa yang aku mampu.. Hanya berdoa agar kamu sentiasa dikurniakan yang terbaik dalam hidup.. Aku takut seandainya aku tiada kesempatan lagi selepas ini untuk berkata-kata seperti ini kepada kamu.. Satu saja yang aku nak kata, senyumlah selalu.. Sebab senyuman itukan penawar duka..




Lukisan siapa di atas ya? Heehee.. Aku dengar cerita Aainaa pandai melukis lalu aku pun dengan manjanya meminta kakakku yang seorang ini melukis potret wajahku.. Dan.. Inilah hasilnya.. Thanx Aainaa.. Tak sangka kamu betul-betul lukis gambar adikmu yang comot ini.. Kalaulah Fairuz dan Aiman tengok, pasti jeles mereka berdua.. Haha.. Sorry Fairuz.. Sorry Aiman.. Wakaka.. =p


Entry kali ini.. Sampai sini sahaja.. Wah.. 3 entry.. Tidak sampai satu jam rasanya menulis.. Bagus Farhana.. Time management yang bagus.. Haha.. Till we meet again.. Semoga mimpi yang indah-indah.. Bangkitlah dengan seribu keceriaan dan kegembiraan keesokan hari.. Assalamualaikum..






FOOT NOTE: Sahabat ibarat tangan, tanpanya kita takkan dapat menaip entry.. Sahabat ibarat mata, tanpanya kita takkan dapat membaca entry.. Sahabat ibarat telinga, tanpanya kita takkan dapat mendengar alunan lagu di dalam blog.. Sahabat ibarat kaki, tanpanya kita tidak mampu blogWALKING.. Sahabat ibarat diri sendiri.. Tanpanya, terasa sesuatu hilang dari diri ini..





16 Comments Here:

Aainaa Khairunnisa berkata...

hana....perlukah gambar itu di publishkan?? aderh...malu....ku maner pandai melukis....sekadar suka² jek....

hana...entri untuk sape ek? ku blurr di pagi hari ni tidak mampu menafsir....

pal7 berkata...

wah..ainaa..
potret pal maner?..hehe

faiq berkata...

wah pandai dier melukis..
bole bukak bisnes

~aku boy~ berkata...

heee....
ayat2 hana dah power...
tak perlu la nak mintak tolong aku g wat karangan surat 10 muka surat heeee.....mcm aku lak nak mintak tlong kat hana ni nt...heeee

Farhana berkata...

Aainaa.. Tak perlu ke??? Huhu.. Apa nak malu.. Malu2 kambing sudaa.. Heehee.. Entry utk sape??? Adakah anda rasa ia ditujukan utk sesape??? Hahaha.. Siapa yg terasa tu, ini utk dialah.. =)

Farhana berkata...

Pal.. Potret pal on the way aainaa ckap.. Wakaka.. =p

Mana blh lukis potret pal.. Nnt ader org marah tau.. =p

Farhana berkata...

Faiq.. Bukak bisnis??? Gud idea.. Aainaa.. Ade org soh kamu bukak bisnis.. Heehee.. =)

Thanx dtg singgah faiq.. =)

Farhana berkata...

Boy.. Ayat aku mana ade power.. Power rangers pn lagi power tau.. Haha.. Takpe laa.. Aku nak up jadik 20 muka surat.. Bila agaknya boy blh siapkan yerk surat cintaku itu??? Ku mahu pos ni.. Destinasi surat tu dah laa jauh nun ke hujung negeri.. Heehee.. =p

Nak mintak tlg aku??? Aku tolong mnolong blh laa.. Wakaka.. No hal.. Kengkawan, kalo aku blh tolong aku tolong punya.. Heehee.. =)

Aainaa Khairunnisa berkata...

wah..pepandai jek cakap potret pal on the way.....ku tak janji.....

tapi potret seseorg dalam pembikinan...tapi asyik tak menjadi jek....;p

Farhana berkata...

Wah.. Aainaa.. Betul ape.. Potret pal on the way.. Kalau tak dari kuantan, dari ipoh.. Kan pal kan??? Wakaka.. Abes laa kene kutuk dek "seseorang" kalau dia baca ni.. Hahaha..

Potret seseorang tu menjadi bila dia ade depan mata jek, tgk secara live.. Haha.. Jadinya.. Jumpa laa dgn dia.. Baru leh jadi.. =p

Aainaa Khairunnisa berkata...

hak...hak....tak perlu live...guna gambar pun ok...tapi.......erm....

Tukang cerita berkata...

Salam hana.....

aduihhhhh....suka sangat bermain ngan bahasa....
org slow cam akak ni, susah nak faham dikkkkk....
:)

~Ainaa... akak nak gambar juga...!!!!
tetiba!!!
:)

DilOt berkata...

ye meh...lukisan itu menjadi...dan lawa

kalu dilot yg lukis...100+++ kali padam la agaknye...last2 koyak paper....sebab dh mls...haha...

iyllienaz berkata...

aainaa..nak jugak..lukis satu utk illi ya??

Farhana berkata...

Kak nurul.. Hahaha.. Ni laa akibatnya bila amik kedoktoran blajar sains tp hati dn tngan ni org sastera.. Wakakaka.. =p

Akak.. Saya pn blh tlg lukiskan.. Wawawa.. =p

Farhana berkata...

Dilot.. Jadi kan??? Hehe..




Illi.. Hana pn blh lukiskan.. Wakaka.. =p

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.