Akukah Yang Tidak Mengenali Kamu??? | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Akukah Yang Tidak Mengenali Kamu???

12 comments
Assalamualaikum semua.. Aku di sini lagi.. Mencoret, meluah dan meleraikan kekusutan di kepalaku ini.. Maaf kawan-kawan.. Semenjak dua menjak ini entry aku banyak berkisar mengenai kehidupan peribadi aku.. Begitu juga entry kali ini.. Banyak emosi, begitu berat untuk dibaca, betul tak? Huhu.. Okey.. Lain kali, kita akan duduk berdiskusi lagi ya tentang topik-topik yang best..


Entry aku kali ini tentang kekusutan dalam kepalaku.. Aku keliru.. Aku buntu.. Ada juga rasa marah.. Namun rasa sayang yang ada telah menguburkan rasa marahku.. Sayang pada perhubungan yang baru terbina ini.. Aku marah sebab apa? Sebab akalku begitu lemah sehingga tunduk pada jiwaku.. Aku tidak pasti di mana silapnya.. Hurrmmm..






Selama perkenalan ini, aku kira aku sudah cukup mengenali dia.. Namun ternyata sangkaan aku meleset.. Kini semakin banyak tentang dirinya yang aku tidak tahu.. Aku tahu kerana aku sudah melihat, cuma akalku ini seakan menolak tentang apa yang telah aku tahu dan aku lihat itu.. Akalku ini menolak kerana ada rasa sayang dalam jiwa..


Apa yang aku lihat pada dirinya, semuanya seakan tiada cela.. Tapi semakin aku jelajah ke dalam alam kehidupannya, semakin banyak tanda tanya yang aku jumpa.. Aku inginkan jawapannya.. Ingin bertanya aku takut lain jadinya.. Aku takut rasa sayang ini akan berganti perasaan benci.. Aku takut itu kerana aku tidak pandai membenci..





Saat ini aku dalam kekeliruan.. Aku tidak mahu percaya apa yang mataku lihat, telinga ku dengar dan hati ku faham.. Degil sungguh hati kerana tidak mahu mendengar kata akal.. Pasti aku takut kecewa.. Ya.. Kecewa kali pertama buat aku fobia untuk kecewa kali kedua dek kerana sikap manusia.. Manusia yang aku sayang.. Salahkah aku?


Bukan aku tak ingin meleraikan kekusutan ini, cuma aku takut aku akan melukai hatinya.. Aku takut untuk melukakan hati dia tapi hati aku.. Entahlah.. Aku bingung..






Kasihan sahabat sekalian, pasti juga bingung melayan kerenahku.. Tapi apakan daya, inilah tempat untuk ku luah kesedihan, kekecewaan, rasa bersalahku, rasa cintaku dan macam-macam rasa lagi.. Ini sahaja platformnya.. Ada yang aku kongsikan pasti akan aku kongsikan agar kalian boleh mengenali aku.. Agar kalian sendiri boleh menilai, siapa aku.. Who Am I.. Tapi ada yang peribadi, tetap juga akan menjadi peribadi.. Tanyakan sahaja padaku andai ada kemusykilan, mungkin aku punya jawapan..


Kepada si dia.. Aku keliru.. Menjadi buntu.. Arah yang ingin aku tuju.. Mendekati kamu atau menjauhi kamu.. Mendekati ada rasa sayang rasa ragu, menjauhi ada rasa rindu rasa keliru.. Semoga aku ketemu jalan terbaik.. Mudah-mudahan..


Sekian sahaja, tunggu entry aku seterusnya.. Ada kegembiraan yang ingin aku kongsi bersama.. Assalamualaikum.. =)




12 Comments Here:

Aainaa Khairunnisa berkata...

saper plak yg wat hana "mendekati ada rasa sayang rasa ragu, menjauhi ada rasa rindu rasa keliru ni"?

Tukang cerita berkata...

Akak pun buntu gak membacanya...
aduihhhhh...
akak ni otak straight...
tak pandai nak selami ayat~ayat puitis gini...
:)

hysMan.. berkata...

tak kenal maka tak cinta dokter wanAbe..hehe..
lagi satu,bila kita nak mula berkawan dgn sesorang tak kira laki ke pompuan tgk dulu sape kwn2 die..klu baik bolehlah kita ikut dan berkahwan tapi klu tak baik better hindarkan..bukan bermaksud buang terus tp sekadar berkawan je..

huh..
waahhh!!!
awat tak tuko backgroung muzik keliku by ajai n nurul..
hehee

Nur Farhana berkata...

Aainaa.. Orang itu aainaa kot.. Atau aiman.. Atau fairuz.. Hak hak hak.. Tidaklahhh.. Kamu kan wajah ksyangan hamba.. =)

Nur Farhana berkata...

Akak.. Hahaha.. Jom laa buntu sesame.. Hahaha.. Akak, mane ade puitis.. Ayat bese bese ajew.. Huhu.. Saya pn kdang2 buntu bila baca balik entry saya.. Hahaha.. =p

Nur Farhana berkata...

Man.. Betul betul betul.. Tak knal maka tak cinta.. Nak kenal takut cinta plak.. Wawawawa.. Ape ku merepek ini.. Hahaha.. Mungkin bener ape katamu, akan ku skodeng kawan-kawannya nnt erk.. Hahaha..

Wah.. Perli nmpak.. Lagu ajai dn nurul.. Saya tak keliru.. Buntu jek.. Hahaha..

*nape pggl doktor wanAbe.. trigt datin wanAbe.. adoiyai.. lawak.. hahaha.. =p

Aainaa Khairunnisa berkata...

wah..wajah kesayangan hamba.....
ku terharu....=)

joegrimjow berkata...

apakah kegembiraan ituuu

hysMan.. berkata...

bcoz u wanna be dokter tp tak jd lagi..
kepingin cuma..
hahahaa..

Nur Farhana berkata...

Aainaa.. Terharu ker??? Hik hik hik..


Joe.. Trjawab sudaa kegumbiraan itew..


Hysman.. Mudah-mudahan ku dpt bertahan lg 2 tahun nih.. Tapi pastu.. Jd houseman.. Waaaa.. Lg mncabar hidupku.. Isk3.. Ttiba trpikir.. Sibuknya idup jd dokter.. Haha..

pal7 berkata...

hana..
nape nih?..
btau2 pal..

Farhana berkata...

Pal.. Kenapa? Biarlah rahsia.. Huuhuu.. Pal rasa kenapa erk? Entahlah.. Orang gila macam hana ni jgn dilayan sgt pal.. Nnt pal plak yg mereng cam hana.. =p

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.