Oh Lelaki.. Apa Di Mindamu??? (18 SX) | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Oh Lelaki.. Apa Di Mindamu??? (18 SX)

23 comments
Assalamualaikum semua.. Lagi dan lagi dan lagi entry.. Aku menulis.. Selagi ada yang sudi membaca, walaupun menjeling cuma, aku akan tetap terus menulis.. Inilah kepuasan bagiku.. Menulis tentang apa jua yang ingin ku tulis.. Okey.. Entry kali ini tentang apa pula? Wow.. Aku amat teruja untuk berborak tentang topik ini.. Agak menarik pada pandangan peribadiku.. Heehee..


Tentang SMS, mandi, dan lelaki.. Heehee.. Pasti ada sedikit gambaran bukan tentang apa yang ingin aku borakkan? Baiklah.. Firstly, dimulakan dengan Bismillah..






Al-kisahnya.. Cerita ini datangnya dari sahabatku sendiri.. Bukan cerita fairytale atau ibu peri dalam Bawang Merah Bawang Putih.. Ini betul-betul daa.. Hehe.. Kawanku ini ialah seorang perempuan, sering berSMS dengan sahabat lelakinya.. Al maklumlah kalau sudah berkasih-kasihan maka SMS itu wajib untuk bertanya khabar.. Adakah bertanya khabar sahaja??? Haha.. Aku tak tahu, jangan tanya padaku.. Hahahaha..


Hendak dijadikan cerita, satu hari mereka bermesej seperti biasa.. Petang itu setelah berbalas SMS, tiba-tiba perempuan itu ingin meminta diri..


P: Awak.. Okeylah.. Nanti kita sambung erk.. Kita nak pi mandi nih..


Nak tahu apa lelaki itu balas??? Hahahaha.. Sebelum itu ku ingin tekankan, SMS yang perempuan itu send yang mengatakan dirinya ingin mandi tiada maksud tersirat yang lain.. Hanya sekadar perkataan mandi sahaja..





Lelaki itu lantas membalas (trivia tentang lelaki ini-seorang budak sekolah agama).. Suspens kan, siap ada trivia bagai.. Ahakz..


L: Awak, lain kali kalau awak nak mandi, saya rasa tak payah kot bagi tau.. Ckp je awk ade keje.. Ok? Yela, lelaki ni bila perempuan sebut pasal mandi walupun takde niat pape, macam-macam yang lelaki boleh bayangkan.. Lain kali jangan wat lagi k..


Aku terkejut masa dengar cerita ini.. Telan air liur aku dengar.. Huhu.. Aku jadi kaget.. Sampai begitu sekalikah? Hurrmm.. Walaupun wanita cakap tanpa maksud tersirat kenapa lelaki perlu lebih-lebih fikir benda yang lain? Tetapi betul juga, benda yang tidak elok lebih baik dielakkan.. Tapi memang senario begini selalu kita dapat lihat, pasangan couple mahupun tak couple, SMS nak pi mandi, nak tidur, nak pakai baju, semuanya harus direport.. Huuhuu..


Dalam isu ini, kita tidak boleh tuding jari salahkan yang perempuan atau yang lelaki, bak kata orang kalau tiada angin, pokok takkan goyang, kalau perempuan tak mula, lelaki tak layan punya.. Kalau penuh iman di dada, perempuan seksi lalu depan mata pun takde hal punya.. Betul tak? Hurrmm.. Jadinya, untuk perempuan, jagalah setiap tutur kata dan bicara kita, kita tidak tahu apa yang ada di minda lelaki.. PREVENTION IS BETTER THAN CURE.. Heehee.. Buat lelaki pula, jagalah pandangan dan minda dari memikir perkara yang sia-sia, yang lagha, yang tidak mendatangkan faedah cuma keseronokan semata-mata..





Aku ini kurang arif dalam bab agama.. Jika ada sesiapa di sini yang boleh aku bertanya, dosakah jika wanita SMS kepada lelaki perkara-perkara seperti mandi itu walau tanpa niat tetapi lelaki memikirkan yang lain pula??? Banyak lagi yang perlu aku belajar tentang bab agama ini, ku mohon tunjuk ajar jika ada kesilapanku di mana-mana perenggan ayat-ayatku..


Sampai sini sahaja entry kali ini, renung-renungkan.. Assalamualaikum.. =)




23 Comments Here:

Aainaa Khairunnisa berkata...

erm....pasal ni perkara biasa tapi
bergantung pada seseorg tu nak pk apa...

bagus gak si lelaki tegur begitu...boleh
menghindarkan apa yg patut....

sekadar pandangan...=)

A.I.Z.A.T berkata...

ohoh, biasa ar ni. ala sume orang mandi kot, ape nk diperbesarkan.
cam x ptt je ckp cmtu.
lain ar kalo kwn awk tu sms bende lucah2 ke pe.so ptt ar laki tu marah.heheh.

ade gak ek org cmni.klaka gak, tp xpe ar, mknanya laki tu sensitif ar kot ngan bende2 cmtu.

mungkin dia x biasa, jgn slhkn dia 100%..hehe.tp kn, ni ar masalah org bercouple.sume nak gtau.

tp bile dah bgtau 'semua', marah lak.hehhe.dorg ni msti x boring sms ari2, tiap2 jam, tiap minit.

p.s-jgn jadi peng-sms tegar. tak elok

~dARlee zURiS~ berkata...

hehee...
rasa cam perkara biasa je tu
kalu laki tu nak pk bukan2..tu dia punya fikiran lah
sape suh merewang ke lain pulak kan
;P

joegrimjow berkata...

klu pompuan bagio msg camtu
ku reply
nak ikooot

aimanhaQimy berkata...

HEBAT entri ni... :)


"dosakah jika wanita SMS kepada lelaki perkara-perkara seperti mandi itu walau tanpa niat tetapi lelaki memikirkan yang lain pula???"

wOw.. adekHana tyer soalan DOSA @pun tiDAK? yg tue aiman x la pandai bab2 agama nie.. Maaf laa.. aiman bkn la tempat yg harus dirujuk.. hehe :) ingin bersikap jujur!!...

P: PEREMPUAN L:LELAKI

ok.. klu nk tyer pendapat... aiman rase tindakan L tu betul.. kan lebih elok klu P cuma kata ada hal ke? bt kjer lain ke? nk klr ke? x payah terlalu jujur? knp L & P tu dh ada ikatan SUAMI ISTERI ke? yg P nk mengadu mandi ape kejadah nyer? opsss EMOSI plk...

bkn ape.. dgn kjadian2 kecil ini lah yg akan melarat2 entah ape2.. biase la... NAMA nye kan Lelaki?

sory to say laaa.. dlm hal nie.. P tu yg salah cakap!!! lain kali nk sms tue HATi2 YERK.. kan dh termalu sendiri.. bljar dr kesilapan.. bertuah P tu dpt L mcm tue...

ok pjgn plk... hehehehe

--{♥Mahirah Abd♥}-- berkata...

huk huk huk...
bkn maen lagi...
nie,alamat umh kamoo betoooiii kn?

ieNn ZaZa berkata...

to joe
ish2..dasyat btol..tp lelaki memg camtu kn..huhu


farhana
lelaki memg akn pk mende lain..wlpn kite bg msg xde mksd ape2..pemikiran diorg tu memg kureng skit

Nur Farhana berkata...

Aainaa.. Btol2.. Sling mngingati antara satu sama lain utk kbaikan mmg bgus..

Moga kita dpat elakkan bnda yg x elok trjadi.. Tp dua-dua pihak kene pndai la jaga diri dn khormatan serta maruah msing2.. =)

Nur Farhana berkata...

Aizat.. Mmg prkara biasa bg sstgh org tp prkara biasa ni lah yg akan jadi luar biasa bg sstgh org yg lain.. Heehee..

Hahaha.. Tak couple lg, tak tau komen ape.. Haha.. Mgkn nk tunjukkan rasa kasih syang barangkali.. Ahakz.. =p

Nur Farhana berkata...

Kak zuris.. Haha.. Nape laki suka merewang pikir bnda2 lain erk? Hahahaha..

Joe.. Hamboi3.. Nk ikot lak dia.. Ish3.. =p

Nur Farhana berkata...

Aiman.. Lain org lain pmikirannya.. Dlam hal ni dua2 blh jadi btol dua2 blh jadi salah kan??? Heehee..

Brgantung dr persepsi mana yg kita prtikaikan.. Jadinya, kdua-dua harus bijak mengawal keadaan, buat hanya apa yg ptut dn tgglkan je ape yg tak ptut.. Kawal2 sket diri.. Ahakz..

Nur Farhana berkata...

Mahirah.. Tu laa kan.. Bkn main lagi prbahasan mcm dlm sidang parlimen plak.. Ahakz.. Btoi2.. Sy tggu khadiran minyak wangimu.. =)

Ienn Zaza.. Da nama laki2.. Dorang pny imaginasi yg tggi.. Btol tak joe? Tgk saja entry joe yg mantap2 itu.. Ahakz.. =p

pal7 berkata...

hana..
mende ni terpulang pada masing2 punya penerimaan..
xsemua laki fikir yang bukan2 bila perempuan sebut mandi..


ye la..bagus jugak tindakan laki td..imannya penuh di dada..xmau sebarang pemikiran yang bukan2 kan..


nak tanya nih..
hana da mandi lom??..
*tanpa maksud tersirat k..hehe

Nur Farhana berkata...

Pal.. Shhhh.. Tak baik tau tny gitu.. Nnt hana pikir bukan2 lak.. Ahakz.. =p

Btol2, tak sume mcm tu.. Sbb tu hana ckap depends on persepsi mana yg kita tgk utk problem ini.. =)

Costa Rica berkata...

hana..jom mandi...

Nur Farhana berkata...

Costa Rica a.k.a CR.. Adoi.. Mana blh.. Nnt si "F' tahu caner??? Heehee..

Eazy Izzuddin berkata...

diminda ka?
jeng3x...
=P
xD

Mamamanja berkata...

rasanya tu menda biasa jer...
tapinya... yg nak report bagai kat org tu naper erk??

Nur Farhana berkata...

Eazy.. Diminda kamu?? Apa dia??? Haha.. =p

Mamamanja.. Mmg bnda biasa.. Tp tu laa kan, yg biasa tu kdang2 akan jd luar biasa.. Haha.. =)

nakamura berkata...

wweewwiit..best tajuk..
haha..
apa2 p0wn kite x leh nk nilai org dri luaran jewk..
x smstinya laki 2 ckp cm 2 dea nmpk baik..
bak kate bdk2 skrng..
alah sje jewk nk pancing 2..
haha..

anyway beware jewk la kn

:-)

miss GAZA berkata...

btul gak cakap bdak laki tu.
girls kna hati2 sket bla cakap.
tambah2 part personal things gitu.
bkan ape,
kdang2 kta mmg x trjangke ape ke mendala yg dipikirkan oleh sang laki ni..
bak kata aimanhaQimy: namanyakan LELAKI..

apapun,
wa laa taqhrobuz zinaa..
dan jgnlah kamu mndekati zina..
=)

.Cik Nana. berkata...

huhu.entri yg bagos yg kak fana.. :))

Nur Farhana berkata...

Nakamura.. Weewitt.. Aik.. Psanan utk wanita bg lelaki mcm kamu ke dik oi??? Hahahahaha.. Btol2, pape pn beware.. Of nakamura.. Hak hak hak.. =p


Miss Gaza.. Good advice.. Jgn mndekati zina, maka jauhkanlah apa2 saje yg blh initiate zina.. =)


Nana.. Thanx sis.. Heehee.. =)

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.