Doctor Love Wanna Say Something.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Doctor Love Wanna Say Something..

11 comments
Assalamualaikum.. Malam semua.. Aku sekarang sedang dijerut kemalasan.. Malas mahu menaip entry.. Entah kenapa.. Oh ya.. Sakit-sakitku semalam kian berkurang.. Terima kasih pada yang prihatin.. Aku sempat juga menjenguk dari luar pesakit H1N1 tadi.. Kata doktor satu sahaja kes, yang lain hanya suspected sahaja.. Ku lihat mereka agak sihat.. Agak musykil aku tentang H1N1 ini.. Doktor juga sempat kata, "it's not a serious things actually.." Ada helaan nafas kelegaan kedengaran..


Arrgghh.. Rasa tidak sabar mahu pulang.. Mahu peluk familiku.. Mahu makan durian seguni.. Biar kasi meletup itu badan dek kepanasan durian.. Hahaha.. Di sini aku hanya mampu makan 2, 3 biji sahaja.. Al maklumlah.. Sedih kan? Heehee.. Sebab itu agaknya kemalasan ini datang.. Balik nanti aku mungkin jarang online, KHAMIS, JUMAAT, SABTU, AHAD, dan ISNIN.. Jangan rindu-rindu aku ya.. Aku pun pasti rindu nak berblogwalking, lepak-lepak dan membebel di blog kalian..



Petang tadi sebelum kelas sempat berjalan-jalan ke blog kawan-kawan.. Singgah sana sekejap, sini sebentar.. Huhu.. Malam ini, dalam kepalaku masih terlekat kata-kata dari blog Zizan..


"kebanyakan perempuan sekarang ini mendekati lelaki lebih kepada wang ringgit daripada hubungan yang sejati"


Hoho.. Panas.. Isu ini dari dulu sampai sekarang, tak pernah sejuk-sejuk, sentiasa panas.. Asyik meniti di bibir jejaka-jejaka idaman Malaya kita.. Menjadi satu kerisauankah wahai jejaka-jejaka sekalian??? Heehee.. Bagi aku, yang penting satu sahaja.. Kalau benar cinta itu cinta sejati.. Kalau benar-benar cinta.. Perempuan yang pisau cukur pun boleh lupa yang diri dia pisau cukur.. Heehee.. Makanya, sabarlah kita menanti cinta sejati kita.. Wakakaka..



Kalau lelaki runsing dengan persoalan itu.. Perempuan juga sama.. Perempuan sekarang manyak runsing sama ini hal..


"kebanyakan lelaki sekarang ini mendekati perempuan lebih kepada nafsu dan kecantikan daripada hubungan yang sejati"


Haha.. Satu lagi isu yang memeningkan.. Masalah cinta.. Memang sentiasa ada.. Haha.. Lagi sekali, dalam masalah cinta, satu sahaja penyelesaiannya.. Berbalik pada hati.. Macam aku kata tadi, dah kalau hati benar-benar cinta, kasanova nampak Beyonce lalu sebelah pun tak pandang sebab kekasih hati dah ada di sebelah.. Dan ada dalam hati.. Heehee..



Pada aku.. Masalah cinta takkan wujud kalau cinta itu cinta sejati.. Sebab itu orang kata cinta sejati itu cinta yang agung.. Macam-macam halangan boleh kita tempuh hanya dengan cinta sejati.. Bukankah begitu juga kalau cinta kita pada ALLAH itu cinta sejati dan agung? Hidup kita akan sentiasa dipandu dengan nur dari Illahi, masalah yang mendatang, sentiasa dapat kita atasi sebab cinta kita pada Allah cinta sejati..


Tapi cinta sejati sesama manusia.. Masih wujudkah? Masih juga aku tertanya.. Hurrmm.. Sampai di sini sahaja.. Jumpa di lain kesempatan.. Good night semua dan tata titi tutu.. Assalamualaikum..






FOOT NOTE: Dulu aku suka lagu-lagu Jamal Abdillah.. Tapi lama dah aku tak dengar.. Baru-baru ni, Aainaa suruh aku dengar lagu Jamal tajuknya Di Sudut Kamar Hatiku.. Aku start layan balik lagu-lagu Jamal.. Sekarang, Sepi Seorang Perindu.. Muzik itukan melambangkan rasa di jiwa.. Heehee.. Enjoy..






SEPI SEORANG PERINDU


Bila ku rindu padamu
Terasa kuatnya cintaku
Terbangkit resah, terpandang wajahmu
Bertambah kasih sayangku


Sesaat kau tak ku pandang
Terasa sepinya jiwaku
Tertunggu aku hadirnya dirimu
Walaupun sekelip di mata


Betapa sepinya
Hidup seorang perindu
Dihanyut oleh keresahan
Oh… Rindu hatiku
Tak jemu padamu
Selagi kau masih ku cinta
Biar apa pun yang memisahkan
Namun ku tetap menyintaimu
Selagi hidup belum berakhir
Selagi itu ku merinduimu


Ku seorang perindu sepi
Tak jemu ku terus menanti

11 Comments Here:

azizan4444 berkata...

mmg btol mslh cinta ni tetap panas sampai bile..

senang ckp klu same same suka kawen je cpt2..kn sng..tol x cik farhana?hehee

mntak jauhila H1N1 ni..

Gieyana berkata...

owhhh..penyakit malas sudah timbul yer...sm plak ngan akak..sudah malas nk blogwalking lately...lebih baik settlekn keja yg menimbun kat opis tue...byk keja dh tertangguh gara2 melayan blog sgt..kekekeke

~aku boy~ berkata...

wah!!! pemikiran yang matang..salute lo..heeee
memang betul apa yang diperkatakan itu..aku setuju..hehehe
well, aku suka lagu sepi seorang perindu tu..

ieNn ZaZa berkata...

erm...btol2..selamat bercuti..jgn mkn durian byk2 sgt...jeles i..heheh

Erin berkata...

yes! I still believe the existence of true love! its just become lesser. Its all depends on how human think and act in a relationship.

iyllienaz berkata...

hana..lelaki yg xde duet pon illi terima je..haha..begitu baek kah??

Tukang cerita berkata...

sALAM hana...

singgah sebentar....
selamat bercoti dan semoga bertemu cinta sejati...
:)

going miss u!!!
:)

Farhana berkata...

Zizan.. Btol tuuuu encik zizan.. Tepat skali.. Hahaha.. =p





Kak gie.. Mngalami prkara yg samakh??? Heehee.. Btol2.. Mari kita settlekan keje kite yg mnimbun ni.. Huuhuu.. =)

Farhana berkata...

Boy.. Mestilaa matang.. Dah 22 tahun maa.. Heehee.. Ko stuju??? Bgus rakan kongsiku.. Kih kih kih.. Ko suke gak ke??? Apa kata nyanyi skeeetttt.. Hahaha.. =p





Ienn.. Haha.. Bnyk gilerr da mkan nih.. Konyang prot eden.. Hahaha.. =p

Farhana berkata...

Erin.. I do believe it too.. Hoping that we'll find our true love soon.. Hee.. =)




Illi.. Wahh.. Baeknyer.. Heehee.. Nnt nak makan ape pas kawen?? =p

Farhana berkata...

Waalaikumsalam kak nurul.. Maceyyy akak.. Cuti tak lama pun.. Kejap jek ni.. Huhu.. Mudah-mudahan ye kak.. =)

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.