Mimpiku Mimpi Kering..

Assalamualaikum.. Petang semua.. Cuaca petang di Ipoh suram.. Baru aku tahu, rupanya jerebu melanda Malaysia.. Ketinggalan zaman betul.. Haha.. Untuk entry yang lepas, SHARING SOME LOVES AND MATURITY.. Sudah dijangka, ramai kawan-kawan sebayaku menonton cerita kartun.. Mungkinkah pada asalnya cerita kartun itu bukan untuk tontonan kanak-kanak? Sehingga kini, teori itu masih menjadi misteri.. Muahaha..


Aku dan lagi entry baru.. Malam ini aku mahu study.. Makanya aku mencoret entry ini lebih awal.. Kopi sudah aku teguk untuk bekalan di malam hari.. Heehee.. Tajuk entry, censored ke? Tak kot.. Betul apa.. Lelaki ada mimpi basah, perempuan pun mana boleh ketinggalan.. Harus ada mimpi mereka sendiri.. Mimpi kering.. Hak hak hak.. Mungkin aku akan kekurangan feel dalam menaip entry tentang mimpi ini.. Maaf ya.. Sebab langit di luar masih cerah, feel mimpi itu aku tidak dapat.. Haha.. Thanx juga kepada Cik Dilot.. Entry ini memang sudah lama aku mahu coretkan tetapi terlupa.. Nasib Cik Dilot juga menulis entry tentang mimpi (mimpi AKIM ngan AISYAH woo).. Ingatan aku pulih kembali.. =)






Al kisah ceritera bermula sepurnama yang lalu.. Cut cut cut.. Apa juga aku merepek di petang hari ni.. Okey.. Aku nak cerita pasal mimpi aku yang kering ni.. Sebenarnya lama sudah aku tak bermimpi.. Sampai aku lupa, mimpi itu macam mana erk? ATAU.. Apa itu mimpi erk? (tipu sangat laa tu..) Tapi semenjak dua menjak ini, aku mula mengenal mimpi.. Chewahhh.. Mimpi indah lagi tau.. Tetapi kenapa mimpi ini ya? Aku keliru..


Mimpi ini bikin aku pusing.. Bikin aku sasau.. Mimpi ape? Meh sini aku cerita.. Dalam mimpi aku, ada blog (gian blog minah ni.. sampai mimpi pun mimpi blog).. Ada aku.. Ada DIA.. Jangan tanya aku siapa DIA ok.. Nanti aku sentap.. Haha.. Hampir setiap malam mimpi ini datang berkunjung.. Aku bermimpi aku dapat email notification..


"MR. DOT DOT DOT has left a new comment on your post MIMPI KU MIMPI KERING.."




Jangan ditanya siapa DOT DOT DOT.. Nanti aku sentap lagi.. Haha.. Kalau bukan email notification, pasti aku akan bermimpi si DIA menelefonku.. Ataupun paling tidak SMS.. Tapi kebiasaannya, aku akan mimpi tentang email notification itu.. Tibanya mimpi itu.. Aku bingkas bangun dari tidurku, tanpa mamai, aku buka lappyku dan terus akses internet.. Aku buka email.. Aku buka blog.. Tiada notification.. Tiada komen.. Apa pun tiada.. Aku terus terjaga dan tak mampu menyambung kembali tidurku.. Jam menunjukkan.. Pukul 5.. Kadang-kadang pukul 4.. Kalau aku tidur awal, pukul 2, paling tidak pun pukul 3.. Dalam fantasi ternyata indah namun realiti bikin aku resah..


Baik baik baik.. Aku tahu aku yang mengong.. Aku tahu itu hanya mimpi.. Tapi tak salah kalau aku menaruh harapan pada mimpi itu bukan.. Walaupun pengakhiran cerita mimpi yang tak sudah-sudah ini, aku juga yang akan kecewa..





Kenapa kecewa? Gila aku tak kecewa.. Aku tahu situasi sekarang.. Aku sedar siapa diriku di mata si DIA.. Aku sedar apa pandangan si DIA pada diriku.. Ya ya ya.. Aku cukup memahaminya.. Aku cukup sedar yang si DIA tidak mungkin akan meninggalkan luahan kata-katanya di sini.. Aku sedar itu.. Tapi kalau jejakkan kaki ke sini? Mungkinkah? Entahlah..


Pagi tadi.. 6 pagi aku terjaga.. Mimpi itu lagi.. Oouuhh.. Sungguh mendera jiwa.. Pasti kalian fikir aku rindu.. Kan kan kan? Entahlah.. Aku sendiri tidak pasti adakah aku rindu pada si DIA sehingga terbawa-bawa dalam mimpi.. Arrggghhh.. Mesti kalian fikir aku gila.. Haha.. Tapi jangan pula call van Hospital Tanjung Rambutan soh mai cekup aku.. Heehee..


Ouh.. Lagi lagi soalan itu.. Siapa si DIA??? Perlu tahu? Penting untuk tahu? Kalau bagi tahu, pasti semua tahu siapa si DIA aku.. Pasti semua mahu mengorat.. Hurrrmmm.. Aku fikir dua tiga kali dulu okey..






SATU...







DUA...







TIGA...






Okey-okey.. Bagi tahu.. Siapa si DIA.. Itulah dia.. Tu haa.. Kat bawah tu.. Buka mata besar-besar.. Kalau rasa tak nampak sila pakai mikroskop.. Muahahaha..








FOOT NOTE: Kadang-kadang lebih elok kita sembunyikan duka itu.. Berkongsi kegembiraan adalah lebih baik dari kedukaan.. Ada yang pasti akan tertanya, entry ini punya makna tersiratkah??? Apa aku nak kata? Aku hanya mampu tersenyum membalas kata-kata itu.. Kadang-kadang tawa dalam duka itu perlu.. =)





Ulasan

pal7 berkata…
macam muka pal la..haha
DilOt berkata…
mcm pernah ku kenal lelaki ini..tp di mana ya...

mcm muke SRK la...eh silap DATUK SRK hehehe...
Pal.. APER DIA PAL??? Mcm muka PAL??? Huuhuu.. Nsib baik ada HAHA di blakang itu.. Kalo tidak, pasti ku pikir sesuatu yang lain.. Hak hak hak.. =p




Dilot.. Muahaha.. Mcm pernah kan??? Haha.. Datukku.. Datin Farhana.. Wah.. Cam sdap jek bunyik.. Hik hik hik.. =p
Blog Eazy Izzuddin berkata…
ha?
mimpi kering
bkn mimpi basah pun ade?
xD
iyllienaz berkata…
sapekah dia hana??bg tau la..
Tukang cerita berkata…
Akak baghu mimpi student akak kn histeria...cam real jer...

nak bgn gi toilet pun takut...
gigih2 kejut En.Hubby...

hahahaaa....sian dia, kn dera ngan bini...
:)

~mimpi kering????
emmmmmmm......
~boy_Mr.K~ berkata…
hana...
pjg giler post ko...heee
btw..enjoy baca...
ko patut dapat award..
blogger paling rajin post entry.. heeee
Cik Bee berkata…
lols.... ku engatkan raja mana laaa... aisey....
seb bek bkan lee dong wook mamat korea..
xpe kak hana... kte taw, srk tu pon sayang kak hana gak.. hak hak hak
Eazy.. Shhh.. Tu laa namanya cover line bro.. Hak hak hak.. =p




Illi.. Pndai mntafsir mimpi yerk.. Haha.. Tu da bg tau da tu.. Shah rukh khan.. Hik hik hik.. Illi rasa2 la.. Sape erk??? Huhu.. Macam illi knal jek ku tny soklan ini.. Hahahaha.. Takpe3.. Satu hari nnt trjawab sgala prsoalan ini.. =)
Kak nurul.. Akak.. Seram tu wooo.. Kalo akak xpe laa.. Ade hubby blh kjut.. Saya nk kjut sape? Jiran sebelah umah??? Hak hak hak.. =p

Akak.. Nape? X caye arr mimpi saya mimpi kering??? Wawawa.. Sy pun tak caye.. =p





Boy.. Kamu baca abes ke tak ni??? Hahaha.. Mst laa pnjang.. Ku kan suke membebel.. Hahaha.. Boy, bg arr award utk diriku.. Kerana diriku bgitu brharga.. Pergghh.. =p
Missz ACCA.. Lee Dong Wook? Xpe.. Datin Farhana hanya setia pada Datuk Shah Rukh Khan.. Wakaka.. Lorrr.. Baru tau ke dik.. Dah lama dah akak tau SRK tu sayang giler cinta mati laa kat akak ni.. Sebab akak kan comelllll.. Hik hik hik.. =p
AniS GalaXy berkata…
cit...
mimpi Datuk SRK plak dia
ye ye bace smpi abis..

but suke note yg ditgglkn.
duka jgn di tanggung sorg diri lama2 k. nnti merana diri
SwEetForEst berkata…
hehehe..dato SRK lupernyer.. ^__^
ieNn ZaZa berkata…
bkn kadang2 tp kena selalu ade tawa dlm duka..yup2..sbb dgn tawa aje duka akn hilang..btol x?heeeee
ku blurr...otak ku tak mampu berfungsi di kala ini....

apa yg aaina baca tu pun tak masuk pun...ti la komen ek.....bleh camtu?
huhu
mimpi shah rukh ruponye..


eh,
dia ada beloggg ke?
=p
mimpi oh mimpi...
bukan main cik kak kite nie berMIMPI
ahakssss...
sekali dia mimpi hero nye
Shahruk Khan da...
kikikiki....
erm....=) itu hanya mainan tidur hana...jngan terlali d pk kan sangat...ti merana....ikut je pa yg telah diAtas rencanakn unutuk kita...insyaAllah...kalo la dier benar untuk mu...pasti bersam jua...cewah....=)
Cik anis.. Hahaha.. Tipah tertipu erk.. Huuhuu.. SRK ku yg comel.. Tp hendak ku cari di mana org yg mampu ku luahkan duka ini.. Hurrrmmm..




Sweetforest.. Hahaha.. Rupenyer.. =p



Ienn.. Btol2.. Tawa dlam duka.. Dn trnyata duka ku trubat jua.. Walau sedikit cuma.. Huhu.. =)
Miss Gaza.. Tu laa.. Dia ada blog tak eh? Blh jadi stalker.. Wawawa..



Mahirah.. Tu laa.. Lama da tau tak mimpi2 nih.. Skali mimpi, mimpi shah rukh khan daa.. Jgn jelesss.. Hik hik hik.. =p



Aainaa.. Tidur pn ada mainan erk? Heehee.. Tak pikirkan sgt.. Sbb tu ku mampu ketawa dalam duka.. Heehee.. =)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?