Rindu Serindu Rindunya.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Rindu Serindu Rindunya..

15 comments
Assalamualaikum semua.. Jam menunjukkan pukul 3 pagi.. Entry lagi.. Bagi sesiapa yang mengalami masalah hypersensitivity pada entry jiwang, selesaikan pembacaan anda di sini.. Aku takut ada orang masuk ICU baca entry jiwangku ini.. Hahaha..


Mataku hampir tertutup.. Berat.. Layu ku rasa.. Hampir setiap hari begini.. Tidur pukul 2, 3 pagi.. Entah apa yang dibuatnya.. Ingin tertutup.. Tapi tidak juga mahu tutup-tutup.. Ada yang seakan menghalang.. Ya.. Aku pasti tentang itu.. Tapi apa ya?






Ada rindu.. Akhirnya kini pasti.. Rindu itu yang membikin kelopak mataku ini gigih terbuka, menatap wajah si dia.. Waktu tiada dia di sisi, aku rindu.. Hari-hari aku bilang bagai ku bilang tahun-tahun yang mendatang.. Seksa sungguh.. Tatkala termenung.. Bilah-bilah kipas di siling ku pandang, ku terlihat dia.. Menatap wajah di cermin sambil menyisir rambut, lagi sekali ku lihat dia.. Ku pejam mata, di persimpangan antara sedar dan mimpi, lagi sekali ku lihat dia sedang menunggu sambil tersenyum padaku.. Arrgghhh..


Ya.. Senyuman itu.. Senyuman yang aku tunggu saban hari.. Dulu, aku merindu dalam penantian.. Manisnya.. Kini, walau tidak perlu dinanti, walau ketemu saban hari, tetap juga aku rindu.. Indahnya..


Celik mata.. Aku yakin hatiku kosong.. Tetapi ku pandang air di baldi, ku pegang berus gigi, ku lihat dia lagi.. Sedang mengangkat wuduk, sembahyang Subuh, aku pasti.. Aduh.. Makin parah.. Dulu.. Ada hari-harinya saja yang bikin aku rindu.. Kini, hari-harinya aku rindu.. Dulu.. Tanpa dia di sisi, ada rindu datang menghampiri.. Kini.. Walau ada dia di sisi, rindu itu seakan bertandang dan tidak mahu pergi..





Kamu.. Tahu tak saya rindu kamu? Rindu kamu sebanyak ini.. Infiniti.. Tahu tak kamu, dulu bila tidak ketemu kamu, saya rindu.. Sekarang.. Sudah kerap ketemu, masih juga rindu.. Hahaha.. Aku tersenyum sendiri.. Mengenangkan diri ini, mungkinkah sudah mereng dan gila jiwa ini..


Awak.. Oh awak.. Lepas ini jangan menghilang dari pandangan mata saya lagi ya.. Saya takut saya rindu.. Saya rasa rindu ini sakit bila awak tiada.. Rindu jadi penawar bila awak ada..


Awak.. Mungkin awak jauh di pandangan mata, mata awak dan mata saya.. Mungkin dekat di hati saya.. Di hati awak.. Saya tak pernah tanya.. Saya harap rindu ini tak akan luput dek jarak yang memisahkan, tak akan pudar kerana hari-hari yang kita tinggalkan..





Oh ya.. Awak jauh di sana.. Bagaimana mahu saya kirimkan rindu ini? Pos Malaysia? FedEx? Email? SMS? Hahaha.. Cukuplah sekadar mata awak memandang tepat setiap bait coretan entry ini, kerana saya yakin, rindu itu pasti akan sampai dalam setiap langkah kamu menyelusuri isi-isi entry ini.. Isinya yang penuh rindu, disaluti kulit yang juga bernama rindu, tergantung di atas pepohon yang saya beri nama rindu.. Selamat merindu..


Assalamualaikum.. =)






FOOT NOTE: Ada berapa banyak perkataan rindu di dalam entry ini? Itu bukan soalannya, sebab jawapannya ialah tidak kira betapa banyak pun perkataan rindu dalam entry ini, rindu ini adalah realiti, bukan sekadar entry, rindu ini infiniti.. =)




15 Comments Here:

joegrimjow berkata...

hehe
jiwang2 gini best ni
ngat allah
rindu pada dia TERBAIK

Aainaa Khairunnisa berkata...

nak hantar pakai apa ek hantar....
pakai abx la...hehheee...;p

pal7 berkata...

hana..
rindu pada siapa tuh?..
dalam betul rindunya..

Nur Farhana berkata...

Joe.. Timaseh atas prigtan mu itu.. Heehee.. Kadang2 ku juga lalai dgn rindu ini.. Ku akan ingati nasihatmu itu selalu.. =p

Nur Farhana berkata...

Aainaa.. Abx? Hahaha.. Tak payah.. Yg penting kalau dia dah baca entry ni, rindu tu dah slamat sampai daa.. Heehee.. =p

Nur Farhana berkata...

Pal.. Kalau laa kiranya pal tau siapa yang diriku rindui.. Pasti kamu trsenyum lalu makin lebar senyuman itu sehingga terhamburlah gelakmu.. Heehee..

Aainaa Khairunnisa berkata...

dah sampai ek....kirim guna network ek....okla tu.....

Fadhlah berkata...

rindu itu infinity..infinity tu apa pulak?

DilOt berkata...

rindu pun infiniti ke...1st time dgr...

ieNn ZaZa berkata...

i pn rindu gk..heee..
sms aje..tp nnt jd cam i, soh wat cite hindustan..huhu

Nur Farhana berkata...

Aainaa.. Haah.. Kirim guna network.. Hebat kan.. Hahaha..

Fadhlah.. Infiniti tu ape? Jom jumpa cikgu math.. Kita tny smpi dpat.. Hahaha..

Nur Farhana berkata...

Dilot.. Zaman skarang.. Macam2 ada.. Wawawa..

Ienn.. Rindu gak.. Hahaha.. SMS je? Hurrmm.. Best laa tu cite hindustan.. Haha.. =p

Aainaa Khairunnisa berkata...

memang hebat...zaman dah canggih kan.....
zaman IT la katakana....kan hana
kan..kan...kan....kan..kan...kan...

Fadhlah berkata...

muhahaha..skema nyer jawapan dia....saya pon cikgu math gak...

Nur Farhana berkata...

Muahahaha.. Kantoi.. Padhlah cikgu math.. Adoi.. Camaner nih.. Hak hak hak.. Infiniti itu bukankah satu nilai yang tiada hujungnya? Btol tak cikgu??? Rindu yg xde penghujung.. Kan kan kan??? Bila sastera ni dia gabungkan dgn math, camni laa jadinya.. =p

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.