Resepi! Resepi! Resepi! Koleksi Resepi Riang Gembira!


Pertama sekali nak dinyatakan, ini bukanlah blog masakan macam blog Mat Gebu. Ini blog orang yang malas nak menulis, kadang cuma satu entry seminggu. Paling malas tahap terlampau, sebulan cuma satu entry.

Kiranya memang blog Cahaya Yang Riang Gembira yang dah dibina semenjak Februari 2009 macam dah nyawa-nyawa ikan. Sejujurnya, semenjak aku mula bekerja, dan dah tak banyak masa nak menulis, pengunjung blog makin berkurang. Ada pun cuma sekerat dua yang sesat dibawa enjin carian ke sini. Terima kasih pakcik Google, Uncle Yahoo, Makcik Bing dan yang seangkatan dengannya.



Bermula bulan puasa yang lalu, entah macam mana aku tergerak saja-saja nak tulis entry tentang resepi. Eceh! Padahal bukannya hebat sangat memasak, ada hati nak tulis entry pasal resepi. Hehe. Aku ingat lagi, resepi yang pertama memang paling cikai gila. Dah nama pun mudah dan jimat, memang gila punya mudah. Tutup mata, campak-campak pun siaplah orang kata. Haha.

Tapi selalu orang kata benda yang kita tak jangka itulah yang akan jadi sesuatu di luar jangkaan. Blog yang macam nyawa-nyawa ikan, visitor pun dah makin surut, tapi dek kerana resepi yang mudah dan jimat inilah aku berjaya tarik pembaca melalui enjin carian. Dan tak disangka, sampai sekarang pun orang masih duduk cari. Tak sangka entry tersebut dah nak cecah sampai 5000 view. Tsk tsk! Terharu gila. Kalau Cahaya Yang Riang Gembira boleh bersuara dan bercakap, mesti dia dah berteriak dan berterima kasih pada yang datang berkunjung. 
:) 



Dek kerana dorongan yang sebegitu, aku tambah sedikit keseriusan dalam entry resepi-resepi aku yang seterusnya. Paling utama, masakan yang aku nak kongsikan, masakan yang tak kompleks mana dan senang nak buat terutama sekali untuk golongan bujang yang masih belajar. Tambahan, nak masak yang high tech, aku belum lagi capai tahap pakar. Jadinya, kongsi apa yang aku mampu nak kongsi.

Dan kerana entry begitu dan betapa ramainya pembaca untuk entry sebegitulah semangat aku nak berblog datang kembali sedikit demi sedikit. Rasa bersemangat kembali nak hidupkan dan meriahkan lagi Cahaya Yang Riang Gembira. Macam zaman dulu kala. Walaupun sekarang masih lagi slow dan steady, harapnya dapatlah capai apa yang dihajati.

InsyaALLAH. Akan datang lagi banyak resepi untuk orang bujang, yang sedap, jimat dan tak susah mana pun. Nanti-nanti bila dah kahwin, resepi pun lainlah. Hehe. Terima kasih pada yang sudi membaca. Terutama sekali yang ada dari dulu sampai sekarang. Sayang anda-anda semua.


Ulasan

amirulfaiz berkata…
Banyak tu resepi, buat sendiri eah? Ya, bila dah kerja, memang sibuk, tak dan kekadang nak update blog.

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?