Paranoia Ganda Dua | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Paranoia Ganda Dua

Leave a Comment
Assalamualaikum.

Ya ya! Benar benar! Entry ini tidak lain tidak bukan adalah kesinambungan dari entry PARANOIA DAN PHOBIA yang lalu. Lalu dinamakannya PARANOIA GANDA DUA. Semenjak dua menjak, tidur tak pernah lelap sepenuhnya. Mimpi manisnya jarang, mimpi ngeri dan buruknya selalulah. Ini mesti kes tak basuh kaki tangan, tak baca doa.

"Eh! Basuhlah! Bacalah!"

Dah dua tiga kali mengalami mimpi yang sama, aku syak dek kerana terlalu paranoia dengan keadaan sekeliling, maka secara tak langsung ianya terbawa-bawa sampai ke alam mimpi.


Entah macam mana aku dengan tak sengaja terlibat dalam satu kumpulan yang terdiri dari 12 orang yang menjadi target pembunuh upahan. Hidup dalam mimpi, memang tak usah katalah, jenuh aku berjalan, penat lagi berlari, semata-mata nak melarikan diri dari pembunuh upahan. Aku sepatutnya adalah individu ke dua belas yang menjadi sasaran mereka. Dan aku dah saksikan dengan mata kepala aku sendiri, macam mana 11 orang sebelum aku mati ditembak, ditikam dan macam-macam cara lagi yang mengerikan untuk membunuh orang.

Benda jadi betul depan-depan mata, jadi kehidupan aku dah macam pelarian. Aku rasa dalam mimpi aku memang aku kurus gila kot. Asyik berlari saja. Dan akhir sekali, aku meminta bantuan seorang perisik untuk selamatkan diri. Tapi masih juga aku terpaksa berhadapan dengan pembunuh upahan tersebut. Dan mimpiku terhenti di situ saja. Takut sangat sampai terjaga, terduduk. Huhu. Pisau betul dekat perut mana tak bangun kan?


Kenapa kami dijadikan sasaran? Dengar ceritanya dek kerana kami makan dekat sebuah restoran yang sebenarnya digunakan untuk buat ujikaji pada manusia dengan menggunakan makanan. Dan kami yang ber dua belas orang ini tak sengaja dapat makanan yang baik dan masih elok dan belum lagi tercemar. Haha.

Banyak sangat tengok filem omputih pun ya juga aku ni. Haha. Tapi paranoia aku memang tak surut-surut lagi. Susah nak tangani sebenarnya. Terpaksa set otak dan belajar untuk berfikir positif, berserah dan bertawakal pada ALLAH. Sesungguhnya DIA sebaik-baik tempat untuk bersandar.
:)

Salam hujung minggu untuk semua. Have a great day. Jaga diri. Assalamualaikum.


0 Comments Here:

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.