Selamat Hari Lahir Penyebab Senyuman Dalam Rahsia :) | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Selamat Hari Lahir Penyebab Senyuman Dalam Rahsia :)

Assalamualaikum.

27 November hadir lagi. Cuma tahunnya yang berbeza. Begitu juga dengan usia. Menginjak lagi satu tahun nampaknya. Entry ini entry yang ke satu ribu dan satu dalam Cahaya Yang Riang Gembira. Bukan satu juta kali dan satu.
:)

Seperti di tahun 2010, entrynya tiada bergambar, entry tahun ini mungkin kurang gambar. Tidak semeriah entry di tahun 2011, mungkin lebih banyak tulisan barangkali berbanding tahun 2012. Hakikatnya, kau aku, kita sahabat sejak 2009 lagi. Penyebab Senyuman Dalam Rahsia pula adalah gelaran aku untuk kau. Tapi, gelaran itu rahsia. Cuma aku saja yang tahu gerangannya siapa. Shhh. Detektif Conan pun boleh juga. Kartun!!

Cebisan ini dicoret tanggal 4 November 2013. Sehari selepas aku nekad untuk padamkan terus gelaran Penyebab Senyuman Dalam Rahsia dan biarkan perasaan yang aku rasa kembali jadi kawan saja. Meletakkan noktah pada sebuah gelaran dari aku untuk kau.

Aku harap ini saat dan ketikanya sebelum aku melupakan gelaran Penyebab Senyuman Dalam Rahsia seluruhnya. Dan nanti, mungkin aku mampu jadi lebih berani berbicara dengan kau bila tiada lagi gelaran Penyebab Senyuman Dalam Rahsia. Dan mungkin beban yang kau rasa dengan gelaran yang aku beri itu akan hilang bersama. Aku tahu kau tak selesa dengan gelaran itu, maafkan aku kawan.

Maafkan aku kerana menghadirkan Penyebab Senyuman Dalam Rahsia. Maafkan aku kerana mengubah rasa dalam persahabatan ini. Bukan kau yang ubah, cuma aku yang terlalu ikutkan hati dan mencambahkan rasa. Maaf.



Tahun ini tahun 2013. Dicongak-congak, sudah 4 tahun kita berkawan dalam alam maya. Aku sendiri tak sangka, istilah kawan maya itu boleh bertahan begitu lama, maklum saja orang yang berkawan dan kenal melalui alam maya, kebanyakannya akan tenggelam dan senyap tiba-tiba saja lalu hilang tanpa khabar. Aku kagum dengan persahabatan kita.
:)

Cuti yang aku ada beberapa minggu sudah, aku gunakan sedikit untuk "mengenali" semula diri kau. Mengenali semula bagaimana kau dan aku, kita jadi sahabat. Lama, 4 tahun itu lama. Aku sangkakan aku cukup kenal kau sebagai seorang kawan maya, tapi sebenarnya banyak lagi yang aku tak tahu tentang kau.

1) JIWANG. Aku tak sangka kau ada sisi jiwang kau. Melalui pembacaan aku pada beberapa tulisan kau dulu, kau seperti ada menyimpan rasa / meminati seseorang sejak tahun pertama universiti dulu. Betul tak? Ayat kau yang paling aku ingat, "Aku sendiri tak faham kenapa aku suka wanita camni." Teringin nak dengar kisah hati dan perasaan Penyebab Senyuman Dalam Rahsia. Haha. Patut pun Lovers In Paris dilayan berkali-kali. Jiwang tahap petala ketujuh ni.

2) LAWAK. Atau pun, kebudak-budakan eh? Kau memang lawak, dan mungkin sebab aku duduk membaca entry 4 tahun sudah, dalam lawak kau aku terasa sangat kau begitu kebudak-budakan. Suka sangat puji diri sendiri. Tiap perkataan yang kau tulis pun terasa seperti aku baca tulisan budak sekolah rendah. Tunggang langgang. Haha. Sorry! :P

3) PELIK. Sampai sekarang aku masih beranggapan begitu. Bila aku baca tulisan dulu-dulu kau, lagi kuat anggapan aku. Haha. Pelik yang banyak ke arah misteri, dan kebudak-budakan. Haha. Itu yang buat aku rasakan, bila aku seolah dah kenal kau, tapi sebenarnya aku tak. Hmm.

4) Banyak cerita keluarga kau, cerita arwah ayah kau, yang aku dapat tahu sikit-sikit melalui tulisan kau. Nak tahu melalui diri kau sendiri memang payah. Perahsia sungguh. Aku tanya sepatah, setengah patah yang dijawab. :P


 Walaupun tak banyak, tapi paling tidak aku dah lebih sedikit mengenali kau berbanding dulu. Sedikitlah. Hehe. Macam-macam sisi diri kau yang aku dah baca. Cuma satu yang aku tahu tak berubah dari dulu, 4 tahun lepas sampai sekarang, kau tetap dengan loyar buruk kau.

Untuk terakhir kalinya, selamat hari lahir Penyebab Senyuman Dalam Rahsia. Jangan risau. Tahun depan, tajuk aku bubuh, selamat hari lahir kawanku. Kau takkan dengar dan baca lagi tentang Penyebab Senyuman Dalam Rahsia. Aku tahu kau tak suka sebenarnya kan? Hehe. Jaga diri. Jaga kesihatan. Jangan bosan-bosan selalu. Jangan berhenti kerja dulu, belanja aku makan dekat hotel 5 bintang dulu eh. Haha.
:P

Aku doakan kau berjaya dalam kerjaya, berjaya dunia dan akhirat, bahagia dengan kehidupan kau, dengan keluarga, dengan kawan-kawan dan, orang tersayang yang selalu buat kau pula tersenyum.

Assalamualaikum.


P/S : Penyebab Senyuman Dalam Rahsia. Titik noktah. Tutup buku. Maafkan aku dan perasaan ini. Maaf. Untuk yang kesekian kalinya, selamat hari lahir encik AD.
:)

  
Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.