Budak Kecil Kata Nak Cepat Dewasa.. Budak Besar Seperti Kita Nak Kembali Kecil Pula.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Budak Kecil Kata Nak Cepat Dewasa.. Budak Besar Seperti Kita Nak Kembali Kecil Pula..

9 comments
Assalamualaikum.. Selamat pagi Jumaat untuk semua.. Hari ini, semua pasti rajin dan bersemangat nak buat kerja.. Maklum saja, esok dah Sabtu.. Tiba Isnin, semangat pasti merosot semula.. Ekeke.. Bagi yang dah bercuti panjang selama seminggu, selamat bercuti ya.. =)

Entry kita hari ini, tak payah panjang-panjanglah.. Tajuk dah cukup panjang dah kot untuk menjelaskan segalanya.. Hari Jumaat, aku bawa semua kenang balik saat zaman kita sekolah dulu kala.. Bagi yang dah tua bangka macam akulah.. Bagi adik-adik yang sedang bersekolah, yang kemungkinan tersinggah untuk baca entry ini, dengar-dengarkanlah perasaan insan-insan dewasa ini supaya adik-adik boleh lebih menghargai usia muda zaman persekolahan.. Heee..

Masa kita kecil-kecil, kita tengok orang dewasa, boleh buat itu boleh buat ini, kita kecil-kecil, itu tak boleh, ini tak boleh.. Tengok sajalah cerita Labu Labi, Haji Bakhil kata budak-budak tak boleh pegang duit banyak-banyak.. Tengok!! Itu dah satu point.. Senang cerita, masa kita kecil, kita selalu duduk menung pikir, bila aku nak dewasa, bila aku nak besar panjang..

Masa dah besar dah tua bangka macam sekarang, penat dengan kerja, penat dengan study, kita selalu fikir, alangkah indah zaman kecil-kecil.. Tak ada kekangan dan tekanan yang maha hebat.. Zaman main pondok-pondok, zaman sekolah rendah yang huha sana sini.. Zaman sekolah menengah yang sibuk baling surat cinta sana sini.. Huuu..

Apa pun, realitinya, kita-kita semua dah besar panjang, perjalanan yang kita lalui untuk sampai sekarang, bukan takat 1, 2 tahun.. Banyak asam banyak garam juga dah kita lalui.. Life is wonderful eyt? =)

Sampai sini saja.. Eh kejap.. Gambar siapa entah sesat dalam entry ni? Haha.. Zaman aku Tingkatan 1, 2 dan 4.. Masa Tingkatan 1 dan 2, mesti semua dah boleh cam aku yang mana kan.. Ngee.. Okay.. Tata semua.. Assalamualaikum..

1A Batch 2000 (SMK CHUNG HWA MIRI)


2A Batch 2001 (SMK CHUNG HWA MIRI)


4 Intan Batch 2003 (SMK CONVENT KAJANG)
- Depan, 3 daripada kanan.. Paling comel.. Hehe..-


FOOT NOTE: Balik rumah.. Yippie!! =)

9 Comments Here:

Cikgu Nizam berkata...

Hmm... biasalah tu kan.. zaman sekolah lagi besh aper

bardboo berkata...

emm nk balik sek smuler...huhu..

Jom Lawat Blog Bardboo

Azuan berkata...

betul sangat la tue...

ch!natsu berkata...

he tuela sumtimes mmg trasa nak jd dak2 blk..
tp sedar dats not gonna happen.. huu..
apapun kenangan tue ttp ada.. =)

lalink7 berkata...

kite pun rindu zaman kekanakkkan kitee..huuuuuuuuuuu...bestkan xbyk bnda kena fikir...tp skrgg huuuuuuuu....

Boneka Tak Sakit berkata...

tipo cakap pendek!!!!! panjang laaaaaaaaaa!!!

bntw kan hana aku xminat la nak jadi kecik balik

aku xigt pown memory kecik aku!
ko nie mesti krisis menghadapai 24tahun nie hahaha

24 masih rasa muda okay
tapi bila ko masuk 25.. ko rasa mcm ko dah ke tinggalan dalm hidup
;p

tapi bila masuk 26 ko rasa muda balik
and ko relize life start at 30.

mybe tuk lelaki je kutttt

JENGx3..!! hahaha

.alie. berkata...

mesti akak reti cakap mendarin ni

=)

Gieyana berkata...

wahhh...sgt sonot bila flashback kenangan dulu2..owhh rindu sgt detik2 lalu..time cintan cintun cm baya2 adik pon best gk tau!hihihi

niesz berkata...

sbb mkin bsr, tggngjwb mkin bayk, dulu best, pk mkn, tdo, study..tu je..ehe..

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.