Aku Pemalu Besar.. Plus Lagu Lagu Lagu..

Bak kata seseorang, entry aku tak ada yang tak jiwang.. Haha.. Mana ada.. Selang-seli apa.. Ada yang jiwang, ada yang lawak, ada yang sedih.. Mostly memanglah jiwang.. Muahaha.. Entry hari ini mahu sempoi saja.. Jom borak pasal restoran dan kemaluan.. Eh.. Ada pula.. Memalukan much much better I guess.. Hehe..




Pernah tak korang masuk dalam satu restoran, then duduk.. Lalu dihidangkan dengan menu berserta harganya.. Terjegil mata melihat harga.. Puluh-puluh.. Ratus-ratus.. Adesss.. Rasa macam mahu pitam di situ juga.. Kalau duduk dan makan, nanti mahu bayar pakai apa.. Keping-keping merah adalah tapi tak banyak, yang ada kepingan syiling.. Itu pun yang colour coklat.. Ahaks.. Mahu bangun dan keluar sementara di sekeliling begitu ramai orang dan waiter begitu setia menanti sambil sengeh macam kerang busuk.. Ouh.. Memang ditelan mati emak, diluah mati bapak.. Erk.. Boleh gunapakai ke?



Gambar-gambar di atas semua aku yang ambil masa pergi ke sebuah restoran di Sabah.. Waktu tu bercuti tanpa planning, wang pun sangat-sangat di plan penggunaannya.. Sadis betul.. Tengok betapa muka semuanya kelaparan tapi masih lagi berkeliaran di luar restoran.. Mahu tahu sebab apa? Sebab ada seorang rakan menjenguk ke dalam dan ternampaklah harga-harganya yang mantop dan memang tak mampu ditanggung untuk budak-budak sekolah yang merantau seperti kami.. Aku? Duduk agak jauh dan ke luar sedikit sambil pura-pura dan poyo ambil gambar.. Sebab aku syak, mesti dorang semua nak keluar balik nanti.. Muahahaha.. Duduk di luar, senang nak cabut, orang dalam restoran mesti tak perasan.. Kenapa aku begitu? Tak setiakawan betul.. Mahu lari dulu tinggalkan kawan.. Ahaks.. Sebab aku pemalu yang sangat besar.. Serious amatlah pemalu.. I'm a shy girl..


(Orang yang kepuk-kepuk tebal dalam purse takde masalah ni kot.. hehe..)




Psssttt.. Meh sini aku bagi tahu lagi satu rahsia.. Haha.. Selalu saja berlaku kes masuk restoran, duduk, tak makan, keluar balik.. Hahaha.. Pernah sekali pergi Pizza Hut, masuk, dalam 20 minit keluar.. Kali ni bukan sebab kekurangan pitis, tapi kerana customer service yang agak sucks.. Masuk sahaja dilayan, diberi menu.. Tapi bila mahu order, angkat tangan bagai sampai naik lenguh, tiada juga yang datang.. Kawan-kawan aku apa lagi, pantas nak bangun dan keluar dari situ.. Aku? Memang segan mahu keluar tiba-tiba.. Muahahaha.. Kawan-kawan aku semua tak tahu yang aku ni malu mahu keluar.. Tahu aku buat apa? Mahu order juga, at least bungkus pun jadilah.. Aku pura-puralah kata, lama dah teringin makan ni.. Muahahaha.. Ini rahsia terbesar dalam hidup aku yang kawan-kawan aku tak tahu.. Tapi lepas ni habislah depa tahu.. Muahaha.. Adakah ini mengreflectkan yang aku seorang yang begitu menjaga hati dan perasaan orang lain??? Ahaks..




KLIK pada gambar untuk bawa anda ke destinasi


Sebelum ku akhiri entry ini, jom singgah ke blog Mr. Naz.. Enjoy the latest song from him featuring Jawa.. Gadis penulis lirik ini mengucapkan ribuan terima kasih kepada Mr. Naz dan Bro Jawa atas melody yang sangat best.. Ehem ehem.. Best tak korang lagu tu? Lirik dia mantop tak? Ahaks.. Poyo saja soalan aku.. Anyway, hope you guys enjoy it.. Taking care semua.. Semoga berjumpa Gadis Impian dan Jejaka Impian korang.. Hehehe.. Assalamualaikum..


FOOT NOTE: Sekarang satu hari satu entry.. Keep it up Farhana!!!


Ulasan

B E L L A berkata…
beselah tuh. rase rase mcm konpem xmsuk satu tmpt tuh, dok jauh sket dr kumpulan.kui33.
mukasurat17 berkata…
owhh aku penah makan daging ostrich...
nyum nyumm....

keep it up farhana!!!!! yeaaah!
ahmad fais ishak berkata…
ha..pnah jadi mcm ni..time tu nk mkn chillies kat mid..tgk harga burger mcm harga baju..
trus kua je..masa nk masuk td beratur kemain panjang lg..hehe..
Azuan berkata…
hihi sebab tu mesti cek harga dulu sebelum masuk kedai huhu
Tanpa Nama berkata…
musti mahal kan???

ak lebey sgup ikat peroit!
Bella.. Hahahaha.. Selalu gak ke wat camtu? Wakaka.. Kita serupa.. Ahaks.. ;p
Mukasurat17.. Hahaha.. Seyes? Sdap tak? Wakaka.. Tetibe ckap psal ostrich lak kan.. Haha.. ;p
Fais.. Ape? Sama harga baju? Adesss.. Dahsyat.. ;p
Azuan.. Mslahnye kdang2 kat dlam tu baru kita tau harganya.. Huhu..
Ghostone.. Kalau mahal mmg takder laa nak makan.. Huhu.. Tak sanggup eden. Sekali dalam sekala takpe.. Hehe..
Dak Wan® berkata…
Buat selamba jewr blah.... cakap wallet hilang. Hahaha
Amieynna Amin berkata…
xpernah lagi..
tp selalu je terbeliak bile tgk bil..
hehe..
almaklumlah saya bukan beruwang sgt..
hehe...

~hana dan jiwang...xdapat dpisahkan~
F I T berkata…
kalu order tak layan tu sakit ati gk. yg lagi sakit ati bila dah sudah makan. air ada separuh gelas lagi. jap je bangun nk ambik tisu kat meja lain, tgk2 dah takde air n pinggan..laju je diorang angkat.. adoiyaiii
Biela Jailani berkata…
pizza hut memang macam tu. Bila kita tengah makan pun sibuk nak tengok . adoi.
Naz berkata…
Hahahaha... itukah rahsia terbesar kamu cik Hana?? kiranya oklah tu, x memalukan sngt. masa pokcik duk Penang pernah gak jd mcm kes cik Hana ni.

pokcik dan sorang member g la restoren Mee Udang kat area2 Sg Dua. pokcik time tu teringin sngt nak mkn mee udang walaupun dlm poket ada sekeping duit kaler hijo. pokcik tau, harga udang memang x mampu nak bayo, mahai woo.. so, pokcik dan member tu order mee sajer tanpa udang.

bro yg amek order tu ckp, 'dik, kat sini kalo nak makan mee kena order dgn udang sekali. x boleh order mee saja.' adeh...mcm tu la pulak... dgn muka buat2 selamba kitorang slow2 blah dr restoren tu. tp dlm hati rasa teramat malu dan kempunan... huhuhu...

moral of the story kita ni, kalo rasa2 pitis tu cukup2 jer... jgn la menggatal2 nak g tmpat2 yg mahal2. hahahaha... lebih baik masak nasik sendiri dan masak lebih kurang kat rumah. lagi best dan menjimatkan...

kat sini pun ada Gadis Impianku tu? hehehehe... layans....
lirik mantops tu... ;)
Dak Wan.. Hahahaha.. Bagud2.. Selamber itu bagud.. Ahaks..
Aainaa.. Yep2.. Itulah lagunye.. Heehee..
Minna.. Hehehe.. Terbeliak besar mane? Haha.. Saye pn tak beruwang.. Uhuk uhuk.. Tapi saye jiwang.. Hehehehe.. ;p
FIT.. Hahaha.. Tu pkerja trlampau.. Rajen.. Ahaks.
Biela. Mgkn mngkaji bgaimana manusia mkan dan ragam2 ketika makan.. Hahaha..
Pokcik Naz.. Hahaha.. Shhh.. Senyap jek. Hehehe.. ;p

Hahahaha.. Ade lak mkan mee udang tapi takde udang.. Ape daa pokcik ni.. Ish3.. Malu takpe tapi kempunan tu.. Kesiannya nanti baby dlam perut tu.. Ahaks..

Pokcik, masak sndiri lagi sodap kan.. Mcm pokcik laa.. Pndai masak.. Hehehe.. ;)

Mesti laa ade, kene pomot sket.. Hahaha..
Rara berkata…
tu azam taun bru ye..stu hari,stu entry? :)
Rara.. Hehehe.. Azam ke? Tak jugak laa.. Hehehe.. ;p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?