Sorotan 2009 : Success Or Failure | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Sorotan 2009 : Success Or Failure

Leave a Comment
Salam kunjungan buat yang menapak ke sini.. Rasa teruja aku dengan perubahan baru ini masih lagi belum surut, seronok rasanya melihat penat-lelah bersengkang mata menjadi.. Buat yang sudi ke mari dan memberi feedback, thanx a lot.. Appreciate it..


Hari ini 30 Disember 2009. Entry ini adalah entry sorotan kehidupanku sepanjang tahun ini.. Tahun ini banyak kemajuan dan kejayaan atau penuh dengan kekalahan dan kemunduran???



1) Aku berjaya membeli modem dan tidak lagi menyeksa handphoneku untuk berkorban menjadi modem.. Hasilnya, banyak masa aku habiskan dengan online.. Kalau buat kerja berfaedah tak apa.. Tapi kerja yang terlebih faedah.. Makanya, aku berjaya membuang masa begitu saja.. (err.. blogging berfaedah okey..)

2) Aku berjaya melanggar pantangku untuk makan fastfood sebulan sekali.. Akibatnya, diet aku tidak teratur, kejap naik kejap turun.. Makanya, bilakah akan kurus? Hmmm.. Kalaulah aku kuruskan, agak-agak ada tak cun macam Kajol? Hehe..

3) Aku berjaya habiskan semua elaun aku tiap-tiap bulan.. Bayar itu bayar ini, simpanan??? Cadang mahu buka ASB, tapi kalau hanya cadang tapi tak buat memang tak jalan.. Tak lama lagi mahu kahwin.. Duit simpanan? Haih..

4) Aku berjaya menjadi pelajar yang nakal di kolej.. Nakal bagaimana? Hahaha.. Biarlah aku saja yang tahu.. Secret secret..





1) Aku gagal mengekalkan prestasiku seperti Tahun Pertama dan Kedua pengajian, di mana aku kecundang di peperiksaan akhir tahun.. Tahun ketiga, aku gagal untuk kecundang.. Hasilnya, aku lulus.. Berkat doa mak dan abah, juga kawan-kawan realiti juga maya..

2) Aku gagal untuk tidak selalu berada di depan blog.. Hasilnya, aku sekarang begitu aktif, sehari satu entry.. Semua berkat sokongan anda semua.. Kerana anda semua, aku gagal menjadi blogger lelap.. Blogger aktif pula jadinya.. Ahaks.. I loike, kehidupan blog memang bawa seribu kemanisan dan kepahitan.. Sama saja seperti alam realiti..


Err.. Macam terbalik saja kejayaan dan kegagalan aku.. Kan? Ada satu classic said, kejayaan dan kegagalan bukan soal utama.. Usaha untuk menuju ke arah matlamat itu yang paling bermakna.. Kalau usaha kita bersungguh tapi kita gagal, kita tetap rasa puas, kalau berjaya memang gembira bukan kepalang.. Tapi kalau tak usaha dan gagal.. Haa.. Itu memang padan muka.. Tak padan muka ke? Aku selalu pegang pada kata-kata ini:


"A Winners Never Quit,
A Quitters Never Win"


Hidup ini mahu kata senang sangat, tidaklah.. Mahu kata seksa sangat pun tak juga.. Kita sendiri yang pilih untuk menyenangkan hidup atau menyusahkan hidup kita sendiri.. Aku? Selalu sahaja menyusahkan hidup aku sendiri.. Tak boleh begini.. Mulai sekarang dan masa-masa akan datang aku mahu usaha untuk senangkan hidup aku.. Dan untuk senangkan hidup aku, aku kena senangkan hati mak dan abah, adik-adik, juga bapak dan mamaku juga.. Sebab restu dan kasih sayang dari mereka yang akan bawa keberkatan dalam hidupku nanti.. Bikin hidupku senang juga.. Kan?


Korang pula bagaimana? 2009 banyak bawa kemanisan? Kepahitan? Kekelatan? Atau masam-masam manis? Heehee.. Apa-apa pun, aku akan doakan yang terbaik untuk hidup korang, hidup aku, hidup kita semua.. InsyaAllah.. Amin..


Assalamualaikum..

0 Comments Here:

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.