Perut Meragam Mati Kutu | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Perut Meragam Mati Kutu

9 comments
Assalamualaikum..

Hujung minggu yang membosankan.. Sabtu berlalu begitu saja.. Apa aku buat hari ini, aku pun tak tahu.. Haha.. Sampaikan tulis entry pun, tajuk entry agak pelik lagi memelikkan.. Adeh!

Ketika dan saat menulis entry ini.. Perut sedang meragam.. Meragam bukan apa, tapi sebab lapar.. Mengada! Selalu boleh bertahan, makan sehari sekali, tapi sekarang manja pula nak minta disuap makan sehari dua kali.. Heh.. 

Al kisahnya, hujung minggu ini aku berseorangan.. Nak ditambah lagi perencah cerita kita, roadtax kereta aku dah mati.. Memang mati kutu aku duduk dalam bilik seorang diri.. Selalunya menumpang kereta roommate aku bila dia nak keluar makan ke, beli barang ke, aku tumpanglah sekaki.. Tapi takkan asyik nak menumpang kan sedangkan kereta sendiri ada.. Haih.. Tak apalah.. Bersabar sikit saja lagi, abah kata roadtax akan dapat dalam masa seminggu lagi, paling lewat pun hujung bulan..

Credit picture to THIS SITE

Muka aku sekarang saling tak tumpahlah macam gambar yang atas ini.. Muka mati kutu.. Dalam bilik melangut tengok dinding, tengok laptop.. Perut menyanyi lagu dangdut.. Kalau ikut hati, memang aku redah saja bawa kereta keluar cari makan, tapi mengenangkan aku pernah baca banyak kes sebelum ini, yang mana roadtaxnya mati, saman perlu diselesaikan hanya di mahkamah.. Oh tidak! Itu sangat menakutkan..

Sudahlah jauh di perantauan, tiada tempat bergantung dan berpaut.. Tsk tsk.. Ewah ayat, nak beremosi saja.. Haha.. Yang paling best, bila saat-saat beginilah perut aku nak mengidam macam-macam.. Pagi-pagi lagi aku dah lapar pancake.. Waduh waduh..


Dekat-dekat nak petang, walaupun aku dah mencekik nasi tengaharinya, perut aku mengidam pula Kenny Rogers.. Ewah.. Makin dahsyat.. Bukan apa, macaroni and cheese dia, buat otak terkenang-kenang, perut mengidam-ngidam.. Haha.. Mengada-ngadanya!!


Biasalah.. Sebelum roadtax mati, kereta boleh jalan sana sini, tak ada pun nak mengidam pesen gini.. Nak keluar pun malas.. Tapi bila dah jadi begini, rajinlah pula nak keluar ke sana ke mari.. Mengidam macam-macam..

Betullah orang kata, bila depan mata, hari-hari nampak, kita tak nak hargai pun, tapi bila dah tak ada, baru rasa betapa berharganya sesuatu itu.. Keh keh keh.. Okaylah.. Nak jalan-jalan kolej, ambil angin.. Mana tahu, makan angin perut kenyang dan tak mengidam Kenny Rogers lagi dah.. Haha..

Okay.. Take care semua.. Have a great weekend.. Assalamualaikum..

9 Comments Here:

farhana berkata...

Alololo..cian...
Hr ni pun i dok rumah je. Housemate yg ada keta, kluar.
So, on9 smpai lebam la jwbnya.

Eh, u makan sekali je sehari before ni? Wahhh, bertahannya.....

Saya berkata...

makan satu kali jer sehari. woo .. patut ar selim melim sekarang ni :P

Lelaki Ini berkata...

hahaha
kesian akak!
sabar la akak!
nanti kite dating makan banyak2 tow!

FarhanaDr berkata...

@farhana I pun dah lebam abes dah ni.. Semalam pun tidur awal.. Huhu..

Dah biasa dah makan sekali sehari, tapi bila perut mula manja, memang dua kali laa.. :p

FarhanaDr berkata...

@Saya Eh! Ni perli ke ape ni? Takdenye selim melim. Nak selim melim perlukan masa yang lama. Haha.

FarhanaDr berkata...

@Lelaki Ini Haha. No problem. Adik eksekutif nak belanje kan aritu kata, akak makan aje!!

mr.syazwan berkata...

mmg "demam" kalau roadtax mati kan

huhuh

adehhh sediakan payung sebelum hujan

ieda berkata...

aloor ciannnye dik
lama nye akak x mai sini
huhuh sebuk je lately nie dik huhuh

Puteri Biru berkata...

Huhu..kesiannya sorg2. Aku pun selalu sorg gak.. mmg paling buntu bab nk mkn ler..

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.