The Entry That Speaks My Mind


Assalamualaikum.. Hari yang memenatkan.. Balik bilik pun dah hampir pukul 5.. Esok juga bakal jadi hari yang memenatkan.. Dari pagi sampai ke petang.. Ahh!! Kenapakah aku sukar nak menyemai cinta pada hospital? Kerapkali aku merasa dan bosan, seolah merasakan ianya bukan tempat aku, bukan dunia aku.. Heh.. Gila bukan?

Sempat aku berblogwalking lewat petang tadi.. Terjumpa dengan satu coret dari gadis manis bernama CIK IMAN.. Terpaut aku pada coretan itu kerana dulu aku pernah bertemu dengan persoalan seperti itu, tapi aku tak jumpa patah kata dan susun ayat untuk zahirkan apa yang di dalam hati aku..

Aku petik baris ayat yang mencuit tangkai hati aku dan mengingatkan aku dengan perbualan aku dengan seseorang tak lama dulu.. Sedikit lebih kurang dengan situasi macam di bawah..

"Perempuan tak kan bertanya : 'Awak dah makan? Penat ke keje arini.. Kesian awak.. Or Awak lapar ke? Saya boleh tolong masakkan' just for the sake of asking.. And we don't do such things to all and everyone.. We need a heart to make us do such thing.. 
Sedangkan lelaki, caring is just their nature.. Its JUST their nature.. It doesn't matter dengan perempuan baru jumpa ke, tak kenal ke, baru kenal ke, they can simply do those.."

Yep.. True! So true.. Apa yang kita buat itu bukan suka-suka dan jangan ingat kita buat pada semua, but well that's what makes it difficult, kadang-kadang susah kita nak fahamkan dan fahami satu sama lain.. After all men and women speaks different language.. Hehe..

Assalamualaikum..


HEART SPEAKS : Kenapalah ianya menjadi nature? Tak bolehkah caring kerana sayang pada seseorang? Ahhh!! Aku tahu itu persoalan bodoh.. Telah dijadikan ianya nature supaya kita-kita ini tidak meletak pengharapan pada attitude dan sikap yang caring.. Bukankah hati wanita ini lembut dan mudah tersentuh dengan kasih sayang.. Hmmm..

But, what to do? I'm already in it.. In the midst of pengharapan.. Haih..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?