Contest Miss Lolly's Birthday: Warkah Cinta Di Hari Lahirmu

Assalamualaikum.. Ke hadapan gadisku yang cantik, bukan Puspa tapi Lolly Luvfareda, ini adalah sebuah warkah.. Warkah dari hati ini yang dikorek di dasar yang terpaling dalam, dipersembahkan untukmu, menjadi tatapan mata-mata dunia, di pentas Cahaya Yang Riang Gembira, khas dari abang, jejaka yang dikatakan menjadi pujaan Malaya.. Dikatakanlah.. Entah betul entahkan tak.. Tapi rasanya dah orang kata, betullah kot.. Ekeke..

Semua panggil sayang Lolly.. Luvfa.. Fareda.. Abang nak jadi yang lain dari yang lain, abang panggil Olly eh? Ala-ala macam Ogy & The Cockroaches, tukar sikit jadi Olly & The Cockroaches.. Keh keh keh..



Sebelum abang mula bicara mencoret kata pada warkah yang tak seberapa, abang nak ucapkan terima kasih yang sangat-sangat untuk ex-makwe abang, Farhana si Cahaya Yang Riang Gembira.. Walaupun kami dah clash, kami tetap berkawan baik.. Dah jodoh Farhana dengan si Tuuuttt, abang pula bertuah dapat jumpa Olly.. Terima kasih untuk Fana Cayang sebab sudi pinjamkan blog dia untuk abang tulis surat cinta di hari istimewa insan tersayang..

Pes of all, takkanlah abang tak perkenalkan diri.. Walaupun dah sangat popular, tapi rasanya kena juga perkenalkan diri kot.. Abanglah orangnya, lelaki yang buat Scha Al Yahya dan Linda Onn tergila-gila.. Abanglah jejaka berbadan ketak-ketak yang Olly puja-puja.. Abanglah Fahrin Ahmad seperti yang diteka.. Hai Olly dan hai semua.. Ini Fahrin Ahmad, nak bicara meluah kata melalui sebuah warkah penuh rasa.. Aish.. Menulis di blog Doktor Cinta, diri pun automatik jadi jiwanglah gamaknya..



Mula bicara, nak kata apa ya.. Saat mula perkenalan kita.. Kita berdua.. Fahrin Ahmad dan Lolly Luvfareda.. Once upon a time di saat abang melepak di rumah tak ada kerja, abang online.. Mungkin saja nak try test popular tak popular, abang bermain dengan Google, nama abang ditaip masuk.. Terpampang besar di carian pertama blog Olly.. Olly ingat lagi tak entry Olly yang cerita pasal abang dengan penuh kasih sayang? Ya.. Abang dah baca.. Haish.. Tak payah tekup muka lari-lari anak sebab malu.. Abang dah baca seratus kali, siap print tampal di dinding.. Dalam hati abang mula-mula, apa jugalah budak perempuan ni.. Angau sangat ke dengan aku.. Abang tersengih saja.. Satu yang buat abang tertarik saat pertama, kita berdua suka bola.. Ngeeeeeee..



Sejak saat itu, dalam diam abang mula menerjah blog Olly.. Abang jadi pembaca bisu saja memerhati Olly dari hari ke hari.. Jarang Olly abang nampak di blog, kadang seminggu sekali, kadang pula dua minggu sekali.. Hati abang meronta-ronta menyanyi, bila kau jauh aku selalu rindu, bila kau ada hati kan berbunga.. Tapi abang berbangga sebab macam mana popularnya abang, begitulah popularnya Olly.. Selebriti blog sahabat maya gelar Olly..

Sekarang dah setahun lebih abang kenal Olly.. Kenal dengan mak Olly yang awet muda.. Kenal dengan abah Olly yang hot dan sentiasa dingorat oleh awek seMalaya.. Itu pun dalam blog.. Facebook pun berkurun nak tunggu Olly approve abang.. Seksa abang menunggu Olly browse through 1,724 friend requests.. Abang minta number telefon di Facebook, sikit pun Olly tak layan.. Abang sedar, siapalah abang di antara 4,973 orang sahabat Olly di Facebook.. Sedang nama Olly yang benar sebenar-benarnya pun tak abang tahu walau dah setahun kita berkenal tak mesra.. Ingat lagi gathering blogger masa bulan puasa? Jemputan Farhana untuk Olly? Olly tak datang pun.. Abang tinggi berharap dapat jumpa Olly saat dan tika itu tapi akhirnya Olly tak datang.. Abang kecewa.. Tapi lagi kecewa Farhana.. Sob sob.. Sampai sekarang abang terasa.. Macam dicucuk sembilu cinta.. Jap jap.. Nak menangis kejap.. Abang sebak ni.. Tisu please!!!



Olly rasa abang menangis handsome tak? Abang rasa macam macho pula.. Ekeke.. Tapi sempena hari yang berbahagia, hari lahirnya insan kesayangan abang, abang dah tak nak menangis.. Nanti masuk paper, Fahrin Ahmad Menangis Lagi.. Ahh.. Abang tak sanggup.. Hari lahir Olly, hari untuk happy happy.. 12 November 1987.. Terima kasih untuk bakal mak dan abah abang sebab lahirkan Olly untuk abang.. Eh.. Malulah cakap macam tu.. Dah macam confirm confirm saja kita berdua.. Hehe.. Abang tengok banyak hadiah Olly dapat hari ini.. Joegrimjow yang hencem tu nak bagi 500 batang lolipop sampai gigi Olly rongak.. Sampai hati Joe.. Mijae dengan entry slot akasia beliau yang tersangat jiwang, siap nak beli number DiGi, top-up handphone, tiket kapal terbang dengan simpanan tabung haji? Abang jealous.. Dan yang terpaling abang jealous.. Si Saiful Afzan, kenapa dia panggil Olly sayangQuh? Kenapa? Kenapa? Tapi video beliau memang sangatlah jiwang pun.. Ada bagi jam, ada bagi hamper, ada bagi coklat.. Wish kat Facebook pun dah cecah juta..

Abang cuma mampu tengok dan senyum kelat.. Sambil memikirkan apa yang boleh abang bagi untuk buat Olly tersenyum di hari lahir Olly.. Sampai naik serabai serabut dah abang fikirkan.. Olly tengoklah sendiri.. Tapi abang tetap macho kan walau dengan bersinglet 7 hari tak berbasuh.. =p



Hari lahir Olly.. Apa yang boleh buat Olly senyum ya.. Abang capai purse terselit di seluar.. Abang buka perlahan-lahan.. Kebetulan ada RM100 genap-genap duit hasil jualan abang berniaga satay di pasar malam.. Maklumlah Olly, sekarang industri seni banyak persaingan.. Iqram Dinzly, Remy Ishak, Rosyam Nor pun nak join sekaki, itu belum kira Shah Rukh Khan, Arjun Rampal dengan Rajnikanth.. Susah sikitlah abang nak dapat job berlakon sekarang.. Tapi untuk Olly, apalah sangat RM100.. Esok lusa abang akan kerja lebih kuat.. Untuk masa depan kita.. Untuk anak-anak-anak-anak-anak kita sekalilah.. Eh.. Segan abang cerita pasal anak.. Blushing dah ni.. =p



Abang tahu Olly nak kata, warkah dari abang ni pun dah cukup sebagai hadiah hari lahir.. Tapi abang tetap nak bagi hadiah.. Dompet ada RM100 okey.. Tak ada hal.. Tapi jangan minta abang I-Phone 4 ke Blackberry ke.. Blackcurrant bolehlah abang bagi.. RM100 eh.. Emm.. Abang nak gunakan untuk kita berdua.. Aci tak? Kita jalan-jalan cuti-cuti makan-makan angin-angin.. Kita pergi Gunung Lang.. Main air Lost World of Tambun.. Taman Herba Batu Gajah.. Makan strawberry dicampur dengan yogurt dan madu di Cameron.. Golek-golek lari-lari di ladang teh Boh.. Abang rasa RM100 tu dah memang cukup untuk tiket masuk, untuk makan-makan, untuk semua-semualah.. Yang penting, kita berdua bersama.. Ada abang untuk buat Olly gembira.. Di hari lahir kamu yang ke-23..

Eh kejap kejap.. Abang ada hadiah teristimewa untuk Olly.. Yang ini semua abang tanam sendiri kat belakang rumah.. Terimalah, fresh flower asli dari taman.. Ke nak abang menyanyi lagu sekali? Kau gadisku yang cantik.. Coba lihat aku di sini.. Di sini ada aku yang cinta padamu.. Kau gadisku yang manis.. Coba lihat aku di sini.. Di sini ada aku yang sayang padamu.. Lalala~~~ Linda.. Scha.. I tak pernah buat begini dengan you alls kan? Sila jangan jeles.. Khas untuk Olly.. Abang harap Olly suka.. =)



Olly.. Abang rasa abang dah sedia nak settle down.. Abang tahu kalau ini keputusan yang abang ambil, mungkin ramai gadis di luar sana yang akan meraung dan menangis sebab abang pilih Olly untuk teman abang seumur hidup abang.. Tapi, abang tak kisah.. Abang dah call press.. Call wartawan.. Dalam fikiran abang, dah berkira-kira nak selitkan kisah pengumuman perkahwinan kita di muka depan semua akhbar di seluruh Malaysia.. Cuba Olly tengok.. Okey tak agak-agak? Statement yang abang keluarkan mantap tak? Gambar Olly yang ni okey tak? Cukup cantik dah? Vogue habis? Kalau okey, esok dah boleh release.. Tak sabar rasanya abang.. Agagaga.. Miahahaha.. Aish.. Dah berjangkit gelak tawa Olly.. Hadiah dari abang untuk Olly.. =p



Sedar tak sedar dah meleret cecah lantai warkah abang di hari lahir Olly.. Banyak lagi ucapan abang yang tak terucap.. Abang lihat ramai yang sayangkan Olly.. Orang kata, orang yang baik memang disukai ramai.. Macam Olly abang ni.. Ramai yang wish untuk hari lahir Olly.. Abang nak wish, supaya semua wish dari orang-orang yang wish Olly akan terlaksana.. Abang nak Olly sihat selalu.. Jangan sakit-sakit.. Paling penting, Olly berjaya dalam apa jua yang Olly buat.. Dan yang terpaling penting, semoga Olly ketemu jodoh yang mampu membahagiakan Olly.. Mungkinkah abang orangnya? Ekeke.. =p

Kami semua sayang Olly.. Mmmuuaahhh.. Maaflah, abang memang tak sekreatif Joegrimjow wish guna komik, tak sepuitis Fida Aishah dan tak sejiwang Doktor Cinta Luar Biasa.. Tapi ini ikhlas dari hati abang yang dikorek di tahap yang terpaling dalam.. Heee.. Selamat hari lahir Olly sayang.. Semoga angka 23 buka satu lagi lembaran baru dalam diari hidup kamu.. Assalamualaikum sayang..


P/S: Eh.. Abang lupa.. Olly ada buat contest ya? Amboi hadiah.. RM100??? Banyaknya Olly.. Simpanlah sikit untuk tabung kahwin kita.. Kata tahun depan tak sabar dah nak kahwin.. Agagagaga.. =p



Wahhhh.. Panjang betul si Fahrin Ahmad ni mencoret dalam blog aku.. Wakaka.. Lolly!!! Terima kasih sebab sudi jemput aku join contest kamu.. Aku dengan ini join sekaki untuk memeriahkan lagi contest hari lahir kamu yang ke-23.. Selamat hari lahir sayang.. May all your dreams come true.. One day.. InsyaAllah.. Amin.. =)

Sekian.. Assalamualaikum semua..


FOOT NOTE: Tak sedar yang entry ini memang panjang.. Keh keh keh.. I like!!

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
sgt2 terhibur baca akak!
esp mase yg fahrin tacing n nanges..
ahaks!
Hizami Li berkata…
wow.
surat yg panjang !
rajin betul fahrin menulis semua ni.
betul2 cinta kat lolly ni.
XD
PuanPepel berkata…
kalau atas ketas kajang maunye seploh hlai neh..
Shahada Fauzi berkata…
mak oiiiiiiiiiiiii..memang panjang..tpi sampai habes den baco eh..hahaha..
farhana berkata…
Lebih panjang dripada biasa! haha
Uwaaaaaaaaaaa..sangat jeles berfantasikan Fahrin Ahmad yg bagi lolly warkah tu....
Jelesssss!!! haha
Khairy berkata…
panjang deh...ni surat ke atau cerpen...boleh buat buku ni. bukan leh simpan dalam sampul surat pn...hehe..
ieda berkata…
saper OLLY .. ishh sungguh akak x paham .. :)
Tanpa Nama berkata…
patut la duk pelik nape ade trafik dari n3 ni hahaha..






































































ada backlink sini upenyeh kahkahkah

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.