Kalau Doraemon Bukan Hanya Dalam TV

Assalamualaikum.. Malam semua.. Hari ini hari yang begitu penat.. Semalam stay up kerana pagi ini ada test.. Petang pula kelas dari 2 sampai ke 5.. Mengantuknya rasa bagai mahu tidur ketika sedang berjalan.. Haha.. Begitu dahsyat sekali..


Namun tangan masih sempat mencoret entry.. Tiba-tiba sahaja teringat pada si comel yang montel berwarna biru, Doraemon namanya.. Kenal ke? Heehee.. Kalau sahaja Doraemon itu bukan satu entiti khayalan ciptaan penulis, tetapi wujud dalam realiti.. Dan kalau sahaja Doraemon itu menjadi pendamping dan sahabat setia aku.. Apakah rasanya? Apakah yang akan aku buat?


Mesin merentas masa.. Alat Doraemon yang itu paling teringin sekali aku gunakan.. Walau kene masuk dalam laci yang sempit, aku rela.. Asal sahaja aku dapat kembali ke masa silam.. Aku ingin kembali ke masa sebulan yang lepas.. Masa di mana aku sangat alpa dan leka.. Banyak bermain, banyak meronggeng, banyak enjoy sana sini.. Buku? Lupa langsung untuk diselak apatah lagi disentuh.. Kini hanya tinggal 25 hari lagi menjelang exam.. Apa yang ada dalam otak dan dadaku? Cukupkah ilmu untuk aku menapak masuk ke dalam dewan peperiksaan?




Aku inginkan masa sebulan yang telah berlalu itu.. Aku menginginkannya sangat-sangat.. Aku akan lupakan enjoy sana sini, aku takkan ingat langsung tentang meronggeng, buku sahaja yang akan aku pegang.. Hanya sebulan aku minta.. Tapi sayang.. Sebulan yang telah lalu itu adalah masa.. Dan masa itu telah berlalu.. Setapak kita ke hadapan, setapak ia ke belakang meninggalkan kita.. Aku tidak mampu berbuat apa-apa.. Hanya keluhan berat sahaja mampu aku lepaskan.. Menyesal pun tiada guna..


25 hari lagi.. Masih ada masa.. Ya.. Betul.. Masa.. Aku yakin aku mampu mengisi 25 hari ini dengan sebaik-baiknya.. Aku tahu aku boleh lakukannya.. Lupakan masa sebulan yang telah berlalu itu.. Tumpkan pada 25 hari yang mendatang ini.. Farhana boleh.. You know you can do it.. Aja-aja fighting.. Doraemon? Biarlah dia hanya wujud di kaca TV saja.. Mungkin itu yang terbaik.. Heehee..


Aku mungkin akan tenggelam timbul dalam dunia blogging ini, kalau aku tenggelam maknanya aku sedang dalam pertapaan mengisi ilmu di dada.. Kalu aku timbul mungkin aku sedang mencari ruang untuk merehatkan minda yang tepu.. Heehee..






Buat Pal.. Final kamu sudah hampir kan? Pasti sesak dada, susah nak bernafas kan? Heehee.. Apa-apa pun, best of luck Hana ucapkan.. May Allah bless you with all the greatest things in the world.. Lepas ni hilang title budak sekolah tak abes lagi.. Sabar yerk.. Sikit aje lagi perjalanan kamu.. Semoga berjaya.. Selamat menjawab soklan peperiksaan nanti.. Lepas tu, boleh enjoy.. Kerja laa kamu 25 jam sehari.. Heehee.. =p


Hurrmm.. Sedih pulak tetiba.. Orang lain nak habis belajar, aku pulak yang sedih.. Wakaka.. Sampai sini sahaja entry kali ni, mahu sambung study.. Aja-aja fighting.. Assalamualaikum semua..





FOOT NOTE: Terlalu banyak benda yang kita fantasikan dalam hidup sampai kadang-kadang kita lupa yang hidup ini sebenarnya satu realiti..



Ulasan

Misshy Innz berkata…
harap maap
doraemon tidak bisa membantu anda
hehe :)
gud luck sys !
^__^
asliani ahmad berkata…
gud luck ya sis..
do ur best...
memang la sronok kalo doraemon tu betul² ada di dunia realiti...seme kesalahan dapat di perbetulkan.....

tapi kan hana....berpijakla di bumi yang nyata....takde maknanya doraemon tu...heheee....;p

study smart k.....ku tau...kamu pasti leh.....semangat!!! semangat!!!!
iyllienaz berkata…
naseb baek doraemon xde..klo x nant ade giant yg jht kaco hana kan??

good luck..study ya..illi nk ronggeng dulu sementara blom naek sem ni..
hysman berkata…
pijak di bumi nyata adelah yg terbaek wanAbe..teruskan usaha kamoo mengejar dokter wanAbe terseboottt..
hehehee....
pi blajo..aja-aja fightin' kamu pon tahu ye..itu daku slalu gunakan..kamu miss Hana tahu citer ape ye??kekekkee...

pi blajo......go!!!!
bashya!!!
Innz.. Nape doraemon tak bisa bantu dik??? Waaa.. Akak prlukan bantuan nih.. Huhu.. Pape pn, thanx innz..




Asliani.. Thanx dear.. =)
Aainaa.. Swonok ke??? Hehe.. Swonok.. Blh mintak macam2.. Huhu.. Tapi dlam tv jek laa doraemon tu.. Takkan kuar dari tv tu.. Haha.. Ya2.. Ku bersemangat skunk.. Heehee.. Maceyyyy.. =)




Illi.. Wah.. Bikin gue jeles nih sama kamu.. Huhu.. Giant kaco hana ke hana kaco giant illi??? Wakaka.. Thanx illi.. =)
Hysman.. Ye.. Ku sdang pijak atas bumi nih.. Heehee.. Ku akan tros brusaha.. Kalo ku jatuh, ku akan bangkit.. Bersemangat waja.. Heehee.. =p

Ok2.. Ku sdang blajo laa ni.. Sambil2.. Ekeke.. Ku tahu manyak citerrr maaa.. Kamu tak tahu ku pngumpul cite korea tau.. Haaa.. Macam2 cite dah ku nengok.. Sebut aje.. Wahhh.. Ok.. Pi blajo.. Basyaa.. Ganbate.. =)
azizan4444 berkata…
doraemon dtg.haaa

kalau la doraemon btol2 wujud,ku mau makan tdo mkn jek

kalau la doraemon btol2 wujud,ku mau mknku disuap.

huuu
best of luck sis!
buat yg terbaek.
ingat ALLAH slaloo..
moga sukses ya!
=)






doraemon?
tak coolla..
detektif conan baru cool..
lalala~
=p
Joe.. Maceyyy.. =)





Zizan.. Doraemon ke kamu??? Haha.. Hamboi3.. Malsnye.. Nsib bek doraemon tak wujud.. Kalo tak.. Abes laa zizan.. Haha.. =p
~boy_Mr.K~ berkata…
ya...aku pun rasa klo doremon tu wujud...leh mintak tulun dia bagi aku bijak...hahaha

jadi genius gitu..
(teringin nak jadi genius ni...)
hehehe
SwEetForEst berkata…
hehehe..aja-aja fighting..
kamu boleyh..tumpukan je ka mase yg ade nieyh..jgn ditangguh lg..buang kn sume sikap mls tuh..janji jgn ensen keyh..wat yg terbaik..
Boy.. Ko mmg da genius.. Kan kan kan??? Kate doc cinta.. Genius bah tu.. Heehee.. =)





Sweet.. Thanx sweet.. Btol2.. Jgn brtangguh.. X elok.. Hehe.. No tensen2 gak.. =)
pal7 berkata…
hana..
wish u best of luck 4 exam yeah..
jwb elok2 tau..jgn main2 lagi..g baca buku tuh..hehe
Pal.. Maceyyy yerk pal.. Doakan kamu berperang smpai ke titik ink pen yg terakhir.. Heehee.. =)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?