Lepaskan Kembali Aku Ke Laut

Assalamualaikum.. Selamat malam semua.. Wah.. Malam ini bukan scheduled entry.. Rehat sebentar dari membelek buku-buku tebal.. Lepas jalan-jalan tengok blog sana sini, tergerak hati nak buat entry..


Tajuk yang penuh sastera.. Tapi aku bukan nak bersastera.. Saja nak story kejap kat sini.. Tentang swimming atau dalam Bahasa Melayunya berenang.. Actually aku yang berumur 22 tahun 5 bulan ini tiada langsung skill berenang atau dalam bahasa yang lebih sedap aku tak reti berenang.. Rasa ralat juga bila tak reti menongkah arus.. Ke Pulau Pangkor tahun lepas, orang semua snorkeling, bagi makan ikan.. Aku snorkeling atas darat bagi mulut aku makan.. Sadis.. Orang kata tak reti berenang pun boleh je snorkeling.. Tapi..




Aku takutkan air.. Pergi berkelah di Ulu Chepor, Lata Kinjang, berendam dalam air yang hanya paras lutut.. Pandang keliling, budak-budak aje weh.. Malu juga.. Tapi.. Apa mahu buat.. Tak reti berenang plus takut air.. Aku takut bukan apa, sebab aku takut tenggelam.. Dalam kepala otak fikiranku, dengan badan yang sepertiku, pasti tenggelam.. Puas kawan-kawan berusaha mengajarku, tapi tetap juga tak pandai-pandai.. Pandai sikitlah.. Setakat mengapungkan diri secara terbalik.. Kejap aje.. Bila rasa macam nak tenggelam datang.. Cepat-cepat naik dan tak masuk-masuk dalam air terus..


Itulah.. Masa kecil tak mahu belajar.. Sedangkan laut depan rumah.. Dah besar, otot-otot dah liat baru tergedik-gedik nak swim sana swim sini.. Last-last, duduk dalam bilik air, rendam kepala dalam baldi.. Semata-mata nak merasa "swimming".. Kah kah kah.. Psstttt.. Ini rahsia kita okey.. Kalaulah orang tahu aku duduk berjam-jam dalam bilik air buat ape.. Heehee.. =p



Mahu belajar berenang walau apa pun yang terjadi.. Wah.. Tekad sungguh.. Ada sesiapa mahu ajarkan? FOC? Hak hak hak.. Masa sekarang tak banyak, bila mahu belajar.. Entah bila agaknya aku akan pandai berenang.. Haih.. Keluhan risau sebenarnya.. Risau.. Sebab apa? Sebabnye.. Heehee..



Sebab HONEYMOON atau dalam bahasa inggerisnya BULAN MADU aku nanti, aku mahu ke pulau.. Ke laut.. Kalau tak reti berenang, susahlah.. Takkan nak suruh suami aku dukung aku time diving, snorkeling.. Ya.. Aku tahu.. Memanglah romantik.. Tapi.. Romantik dalam laut.. Hurrrmmm.. Aku agak musykil tentang itu.. Hahaha..


Okeylah.. Cukup sampai di sini bebelan aku.. Seronok dapat menaip.. Seronok jumpa kawan-kawan di alam maya.. Heehee.. Till next entry, take care semua.. Assalamualaikum.. Selamat malam.. =)





FOOT NOTE: Masih aku tak berdaya sebenarnya.. Hurrmm.. Entahlah..



Ulasan

joegrimjow berkata…
pernah kene geget dengan obor2
~daRLee ZuRiS~ berkata…
hehee...relax ar dik
akak pun tak reti berenang
tp...amat sukakan air
tak reti berenang..x semestinya takleh buat aktiviti2 atas air kan??
Pojiepooh Abdullah berkata…
nak Pojie ajar kan ker??
Pojie budak Biologi Marin..
laut adalah makmal kami dan berenang / diving / snorkeling mmg aktiviti mingguan kami..
tp kne tahan sket la sbb Pojie nih garang..
hehehe...
mr.syazwan berkata…
meh sni abe we ajar berenang nk??
kha3
Tukang cerita berkata…
Salam hana...

wpun kekecik dulu akak memang mandi sungai...~sebab dok kat kg dan umah tak de bilik air...~ tp, sampai besar, akak memang tak gheti berenang.....

tp, en.hubby lagi teruk, fobia ngan air...
hahahahhaaaaa.....
iyllienaz berkata…
erk..tibe2 wat entri ni..
jeles tgok illi g pulau ke??haha
zumairi berkata…
takper...leh belaja berenang kat kolam renang...kat kolam budak2 dulu he he
Joe.. Obor2? Bahaya ouh..




Kak zuris.. Btol tue.. Tapi kalo laa dapa brenang musti lagi sronok kan.. Huhu.. =)
Pojie.. Ouh.. Budak marin rupenye.. Huhu.. Sanggup jek mnahan kgarangan pojie.. Asal pandai brenang.. Waaa.. Suke2.. FOC kan? Hak hak hak.. =p




Wan.. Takmo3.. Abe wan ajar nti tkut tenggelam ajo den ni.. Kah kah kah..
Waalaikumsalam kak.. Rugi kan kak tak reti brenang.. Huhu.. Takpe, ku akan blajar gak satu hari nanti.. Jom kak.. Kita pi pangkor main air.. Heehee..

*encik hubby takut airkah? haha.. =p





Illi.. Jeles ngan illi.. Nak jugeee.. =p
Zumairi.. Budak2 nengok saye pn gelak.. Haha.. Tapi takpe.. Boleh ajo.. Sanggup.. Asal tahu brenang.. Heehee.. =)
pal7 berkata…
"lepaskan kemabli aku ke laut"...?

mcm biasa tgok je tajuk ni..hehe
Pal.. Mmg la biase.. Hoho.. Tapi katne ye??? Haha.. =)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?