Titik Noktah Kisah Cinta.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Titik Noktah Kisah Cinta..

15 comments
Misiku selesai.. Hatiku yang bergelora beberapa ketika kian tenang.. Rasa cinta pada si dia yang ku pendam terlerai jua.. Legakah aku? Mungkin..



Ku kira dia tidak tahu apa yang ku rasa.. Meleset sungguh jangkaanku.. Walau tidak disuarakannya secara terang, ku tahu dia mengerti rasa ini.. Walau tidak ditolak secara kasar, namun daku tetap juga faham.. The sweetest rejection.. Mungkin ada benar kata Minna, persahabatan dan percintaan tidak sepatutnya berlaku serentak.. Dalam aku mendapat seorang sahabat yang cukup baik, aku kehilangan cinta ini.. Aku pasrah.. Ku tahu dalam ruang hatinya, setiap pelusuk dan sudut ada si dia yang lain.. Walau tidak diungkap, ku tahu betapa dia amat menyintai si dia yang lain itu..



Terima kasih daku ucapkan sebab menyedarkan diriku ini dari aku terus menyemai pucuk rasa, menabur baja-baja sayang, menyiram air-air rindu pada pohon yang kini sudah hampir ingin berbunga mekar dengan bunga cinta.. Mungkin bunga itu perlu dicantas agar rasa yang ada ini juga turut tercantas sekali.. Rasa cinta itu mungkin perlu aku ganti dengan rasa sayang seorang sahabat pada sahabatnya.. Persahabatan ini tak mungkin menjadi percintaan, tak mungkin berjalan berpimpin tangan..



Kepada si dia.. Maafkan daku andai daku terlanjur mencintai kamu.. Sesungguhnya daku manusia biasa yang tidak mampu menahan rasa cinta dari berbunga.. Maaf juga andai rasa cinta itu satu kesilapan daku kepada kamu.. Daku tidak sengaja..



Pesan si dia padaku.. Ku rasakan seperti pesanan terakhir.. Rasa pilu dan sebak.. Dia berkata padaku, tumpukan pada pelajaran, fokus pada examku kali ini, belajar sungguh-sungguh, satu hari nanti jadi Dr. Hana.. InsyaAllah.. Sedar tak sedar sebenarnya kolam mataku bergenang air mata.. Pesannya lagi, jangan difikir sangat soal rasa dan cinta, ketepikan dulu sementara waktu, perihal cinta dan jodoh, sesungguhnya Allah sudah tetapkan jodoh yang terbaik untuk kita, kalau mungkin bukan yang ini, pasti ada lagi insan yang lebih baik akan daku ketemu.. Cuma menunggu masa.. Ketika ini, air mata ini sudah tak mampu ditahan, mengalir juga akhirnya..



Berakhir sudah kisah cinta ini.. Mungkin bukan tuah aku untuk berdamping dengan perkataan CINTA.. Dua kali aku tersungkur dan menyembah bumi.. Mungkin ada rasa serik.. Namun aku pasrah dan redha.. Akan ku ingat setiap bait pesanannya padaku.. Aku akan berusaha mengejar kegembiraanku semula.. Tentang cinta.. Tidak akan aku fikirkan lagi, kalau sudah takdirnya cinta datang kepadaku.. Aku terima dengan redha.. Kata orang lagi dikejar, lagi jauh larinya.. Doaku agar Allah pertemukan daku pada insan yang mencintaiku kerana apa adanya aku.. Terima kasih pada si dia.. Selama ini si dia itu ialah awak.. Awak tahu tak? Tapi bila orang tanya saya sangkal.. Sebab saya takut.. Akhirnya.. Terlerai juga..



~ THE END ~






FOOT NOTE: Terima kasih pada yang doakan final examku.. Jika diizinkanNya daku akan pulang kembali menemui semua.. Maaf andai sepanjang perkenalan ini ada salah silap daku, terlepas kata terguris rasa, maaf seribu kali maaf.. Tentang hadiah juga, jangan risau, daku akan hantar ya.. Assalamualaikum.. =)


15 Comments Here:

joegrimjow berkata...

btol2
blaja dlu

ishh
jiwang karat niii

Amieynna Amin berkata...

hana..
tersentuh hati kite baca entry kamu..
kerana kiter pernah mengalami keadaan yg sama setahun yg dulu..
persahabatan dan pcintaan adalah 2 bende yg berlainan..
tp bukan hak kite untuk memilih jatuh cinta ngan sape pon..

xpe hana..
mungkin "die" bukan dciptakan utk kamu..
tabah n sabar yer..

tetibe je mcm sayu n sedih...
huhu..

Aainaa Khairunnisa berkata...

hana....semangat²....

tumpu pada exam.....do the best k....

sayang kamu k...=)

Eazy Izzuddin berkata...

gud luck exam
pas abes stdy berchenta la anda
:)

♥♥me ~ cik sara berkata...

owh..sgt toucim..~~

Zumairi berkata...

semua orang ada perasaan...baik baik ...exam

misz A.C.C.A berkata...

lama tak jenguk blog kak hana....
cinta tak semestinya memiliki...
pasti ad yang lebih baik yg tersedia untuk akak..
wish u hapines forver n ever... =)

hang nadim berkata...

salam semoga ada hikmah sebalikbya ,,abang hang nadim kan ada

pal7 berkata...

hana..
tuhan lebih tahu apa yang bakal terjadi untuk hari esok..kita merancanglah sebaik mungkin..yang lainnya biarlah Tuhan yang menentukan..

selamat maju jaya untuk final exam...dan juga seluruh kehidupan hana..amin..

hua sheng. berkata...

terharu!
semangat semangat...~~!!
**jeritan kuat ni..hihi..

eh cik far, hadiah apa tu yg akhir sekali entry ni??
nak jugaakkk..ngehe. ;p

DilOt berkata...

mmg jarang sekali...dari persahatan akan bertukar menjadi pasangan...jarang untuk ia berlaku...

xpela...fokus dulu...jadi DR HANA...tp jika jodoh kamu mmg datang waktu belajar...jangan menolak ia...cube seimbangkan diri antara belajar dan bercinta...pokok pangkal..semua itu dari diri sendiri...

dilot pun bercinta waktu belajar...setakat ni tiada masalah...mase belajar, kite fokus..dan mase untuk bercinta ade gak..hehe...dpt jugak smbg lagi pengajian...

joegrimjow berkata...

xde update ek rini

edan coba berkata...

Saerah...
sowylah lama x mai blog hang!!
cek sebuk lah!!
pas post terus cek tutup than tido!!!
keje cek x der cuti!!!
PENAT!!!!
Nnt cek senang cek baca k!!
hang x marah kn
?
nnt cek bg ais-krim knekto k!!
hang nk 10 pon cek bg!!tp klu cek x cukop budget hang bayar lah no!!!!
Waakakakakkakaka!!!!!
:P

MIZZ U!!!!!!!!!!!!!!!!

Tukang cerita berkata...

Salam hana.....

Dalam kesibukan ini, akak datang menyinggah, menjenguk hana di sini....
namun, akak dihidangkan dengan episod kedukaan....
kerikil cinta yang retak yer???

Jangan sedih...jangan kecewa... bukan kehidupanlah namanya kalau tiada ujian dan dugaan.....
Bila begini, sekurang2nya Hana tidak terus menanti dan berharap....

InsyaAllah, suatu hari nanti, DIA akan mengurniakan seseorang yang TERINDAH untuk dirimu....InsyaAllah...akak doakan...
:)

TAKE CARE!!!
:)

el berkata...

kamoo bakal doc yg jiwang gilakkkk...
sure client kamooo sokaaa gilakkk pd kamoo nti..hehehehe

eh kamo ape doc bidang ape eh?

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.