Pergilah Stress Kembalilah Semangat!!!

Assalamualaikum.. Selamat malam.. Buat kesekian kalinya.. Entry baru.. Semakin dekat dengan exam, aku semakin giat menulis..


Argghhh.. Rasa stress yang teramat sangat.. Stress yang memuncak sampai ku rasa mahu terjojol biji mata dan pecah kepala otak.. Boleh jadi gila dibuatnya.. Sabtu.. Ahad.. Isnin.. Oh tidak.. Kini hanya membilang jari, menghitung hari menanti kedatangan dan tibanya saat itu.. Begitu sukar dan banyak ranjau jalan yang aku pilih ini.. Namun harus ku harungi juga..





Aku dapat rasakan kekuatan dalam diriku kian luput dan makin hilang.. Serasa seperti mahu menangis di bahu emak, di atas ribaan abah.. Tapi mereka jauh.. Pengakhirannya, menangis sendirian ditemani buku-buku dan dinding-dinding.. Lega sedikit rasa.. Tapi.. I need someone to talk with.. "Someone".. Yes.. "Someone"..


Tika dan saat ini.. Hatiku meronta-ronta ingin berbicara dengan seseorang.. Seseorang yang bila aku bicara dengannya, aku jadi senyum kembali.. Aku jadi ketemu punca.. Aku jadi aku.. Tapi.. Mungkinkah?




Ya Allah.. Kau kuatkanlah semangat hambaMU yang lemah ini.. Kau permudahkanlah jalan yang akan aku tempuhi.. Kau temanilah aku di setiap perjalanan hidupku yang penuh ranjau ini.. Amin..


Buat sahabat seperjuangan, batch 2006/2011 MBBS Malaya.. Selamat menempuh Final Exam MBBS 3A.. Semoga kemenangan dan kejayaan bersama kita.. Mudah-mudahan..


Buat sahabat maya.. Tunggu kepulanganku.. Selesai tanggungjawabku ini, aku akan kembali... Sampai jumpa lagi.. Selamat malam.. Assalamualaikum.. =)





FOOT NOTE: BINTANG BAND ~ Salahkah diriku yang tak bisa menepikan dirimu dalam hatiku.. Aku telah mencuba.. Terus ku mencuba.. Namun tak bisa.. =(





Ulasan

joegrimjow berkata…
aik
dulu ckp gud bye da
ade lagi ek?

ni ha petua die
busykan diri!
Cik Bee berkata…
kak hana... jangan stress sangat2 okey! kamu berjuang utk dirimu, agamaku dan bangsamu! (tetibe patriotik terlebey)=D

wish u best of luck dear....
zumairi berkata…
ingatlah Allah swt...mesti ilang stress...ingat stress mesti stress ;-)
hysman berkata…
Dr Hana WanAbe,
jgn tensi-tensi..
kamu juger yg bilang..
rileks..calm down beb..
bese ar da name pon blajo rite??
juz follow da way to success..
hahahaa..

uik,
"menangis di bahu emak, di atas ribaan abah"..bukan terbalik ke..
bahu ayah ribaan emak laa..
baring atas ribaan emak sukar utk kita dapati di usia sebegini ghupa..klu dpt,itulah tempat paling tenang utk kita hamparkan kepala kita yg lembut ini..
hmm..

gewd luck mokcik..
bahsya..
iyllienaz berkata…
good luck ya..pray hard..
ops,takmo tensen2 smpi gugur2 rambut ok?
all the best!!

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?