Tabiat Baik Jadi Amalan, Tabiat Buruk Jadi...

Assalamualaikum.. Aiyo.. Ini orang lagi online.. Kata tenet probs tapi ade je muka dia dok update blog pukul 2, 3 pagi.. Haha.. Nak jadi blogger tegar, walau di ceruk mana sekalipun akan ku cari line tenet sampai jumpa.. Hehe.. Patut kalau ada campaign JARUM FREE for drug abuser, FREE CONDOM untuk elakkan anak luar nikah, suppose ada juga FREE BROADBAND untuk tenet mania like me.. Hoho.. Currently sedang meneguk Jus Kurus.. Sambil dok fikir, idea idea and more idea untuk membebel.. Haih.. Sukar betul idea mahu keluar..

Oh ya.. Sebelum aku terlupa, ingat lagi aku kata dah turun 5kg? Aku makan Jus Diet Mate actually.. Jadi ahli terus.. Dapat harga murah.. Till now, hampir satu kotak aku makan, banyak perubahan aku rasa.. Sakit yang dulu ada pada aku dah kurang.. Syukur sangat.. Hoping that will getting thinner and thinner day by day.. Mission banyak lagi.. Hehehe..




Now in "sick mode".. Petang tadi melalak lagi 4 jam dengan lagu yang aneka ragam.. Tekak dah hancur lunyai aku belasah tanpa belas kasihan.. Esok lusa kalau ada yang call, maaflah kalau angkat tak dengar suara orang.. Muahahaha.. Dahsyat penangan melalak ni.. Sampai botol sos pun aku terbayang microphone.. Gila arr.. Kalau suara sedap takpe, ni kalau orang dengar sure merayu melutut suruh jangan nyanyi.. Macam si Giant dalam Doraemon tu.. Hahahaha.. Lupakan melalak.. Minggu depan mahu Cuti-Cuti Malaysia.. Mahu ke Penang, ke Kedah, ke Perlis.. Mahu ke Thailand juga tengok Tiger Show, tapi dalam mimpi je laa.. Haha.. Ada cadangan tentang tempat-tempat menarik yang ada di 3 negeri tu???





Semenjak entah bila.. Ada "perubahan" berlaku dalam hidup aku.. Kisah sedih dah makin aku lupakan.. Tapi tak bermakna tak ingat.. Heehee.. "Perubahan" ini yang mengisi ruang hidup aku seharian.. Sesuatu yang aku kerap lakukan sekarang, bila aku lakukan aku suka dan happy rasa seperti makan gula-gula lollipop yang besar tu.. Rasa juga haba-haba panas meresap dalam tubuh.. Jeng jeng jeng.. Heehee.. Bila tak dibuat, rasa macam duniaku suram, sepi, dalam kepala yang difikir hanya itu.. Adeh.. Angau ke? Mungkin tidak.. Kalau ya apa salahnya.. Hehe.. Atau dah mereng sebab belajar banyak sangat? Dah 2 hari tak bukak buku, mustahil.. Hurrmm.. "Perubahan" tu dah jadi satu tabiat dalam hidup aku.. Tabiat.. Habit.. Mahu kata habit buruk mungkin ya sebab entah bila-bila akan melukakn diri.. Habit baik juga pun boleh.. Sebab ia memberi semangat dan aura yang istimewa untuk going through the journey of life.. Haha.. "Perubahan" apa agaknya aku lalui sampai jadi satu HABIT?? Aku tersipu malu.. Teruskanlah meneka.. ;)






Korang ada tak habit yang susah sangat nak buang? Habit yang dalam buruk ada baiknya.. Hahaha.. Mendalam maksud tu kan? Masih meneka tentang aku? Teruskan.. Heehee.. Mata dah mengantuk, tidurlah mata.. Esok pagi ku harap merupakan hari yang indah.. Lebih indah dan bermakna dari hari semalam.. Nite everybody.. Assalamualaikum..



FOOT NOTE: Zhi Pa wo Zi Ji Hui Ai Shang Ni, Bu Gan Rang Zi Ji Kao De Tai Jing.. Hmmmm.. Tapi kita cuma manusia biasa.. ;)

Ulasan

joegrimjow berkata…
amek herbalife kan best
ish2
rugi sorg client ni!!
pal7 berkata…
hana..
yang penting sihat ok..
jgn paksa badan semata2 untuk kepuasan sendiri tau..ingat tu..jaga kesihatan baik2 ok..
Tukang cerita berkata…
salam hana...
ramai jugak kekawan akak mkn jusmate 5 tu...memang kurus.....
tapi, macam yg biasa akak sebut, jgn sebab nak kurus sgt, sampai abaikan kesihatan...yg pnting hana sihat...ok adik manis?

~habit buruk???? suka sentap ngan hubby...bnda kecik dan remeh pun nak sentap..... tak bleh nak ubah... poning dia!!!! :P
Cik Lizi berkata…
btul2...yg penting sihat~;p
nak datang penang~
waaa...singgah la jupe ai~heheh
chokio_nia berkata…
g kedah jgn g langkawi..takbes..huhu

hurmm..ade je..aku ske kentut..haaaa..gle tak pengakuan??haha
Jard The Great berkata…
ku sokong joe.. herbalife lg besh.. ehehe
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
DilOt berkata…
jard dgn joe tgh pujuk tu...=)

jangan terlalu diet tau hana...jaga kesihatan gak..kamu kan dr..=)
Joe.. Hehehe.. Takpe.. Gue try yg ini dolu.. Sbb rmai rekemen yg ini.. Heehee.. ;p
Pal.. Thanx.. Jgn risau.. Hana okeyyyyy.. ;)
Waalaikumsalam kak nurul.. Heehee.. Kan kan kan?? Kawan2 saye pn rmai mkan ni.. Mmg brkesan. Huhu.. ;)

Akak.. Mmg ratu sentap.. Tak leh nak watpe daa tu.. Hahaha.. ;)
Anakcikmad.. Yup2.. Sehat itu penting.. Waaa.. Kat penang yek.. Nnt ku jenguk kalo brkesempatan wokeyh.. ;)
Ain.. Hehe. Tak pi lagi langkawi.. Mmg tak best ke???

Hahahaha.. Kentut tu mmg sume org suka.. Muahaha.. Giler arr pngakuan.. Ngehehe.. ;p
Dilot.. Heehee.. Sesi pujum memujuk.. Hehe.. Okey dilot.. Thanx eh.. I will.. ;)
Nine berkata…
owh nak mai perlis ek Farhana ?

Perlis best gua kelam, padang besar, ngan bukit air jer...

shopping mmg susah sikit la sini..Alor setar ngan Penang best..

hehe tiger show kat thailand mmg top...tapi Nine tak minat nak tengok..hehe

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.