If Heart Itu Transparent!!! | " Cahaya Yang Riang Gembira "


If Heart Itu Transparent!!!

22 comments
Assalamualaikum semua.. Malam ni hati rasa kurang kesedapan seperti biasa, mahu berbicara dengan seseorang tentang seseorang.. Tapi memandang setiap penjuru bilik, mahu bersoal jawab dengan siapa? Kerusi? Tilam? Lappy? Hurrmmm.. Bonda dan ayahanda.. Tapi mereka jauh.. Akhir sekali simpan sahaja dalam kotak hati..




Kalau hati kita seperti kristal, diri kita seperti kristal, transparent, lutsinar, dipandang terus tembus dari sisi sini ke sisi sana.. Apa akan jadi pada dunia? Ouh.. Lelaki mungkin suka kalau manusia itu transparent.. Wanita pun suka gak okeyh.. Haha.. Kita serupa.. Ibarat macam berjalan-jalan tanpa pakaian.. Ouh.. Seksi mungkin keadaan itu.. Tapi bukan itu yang aku nak cerita.. Haih.. Mengeluh setiap seorang dari kalian, yang peak tadi tiba-tiba jatuh merundum.. Muahaha.. Potong stim betul aku ni.. Kan kan kan??? Mana boleh cerita benda bukan-bukan.. Aku budak lagi.. Heehee.. Kalau hati kita transparent.. Bagaimana ya???




Mungkin semua benda akan ternampakkan pada mata kasar.. Apa kata hati, apa rasa hati, apa rintihnya hati, apa makinya hati, semua akan tertayang dengan sendirinya.. Manusia tak selalu hidup dalam fasa yang penuh dengan keindahan.. Kadang-kadang kita punya masalah yang menganggu ketenangan hidup kita macam kembalinya kekasih lama menagih cinta, hati kita berkocak hilang semua ketenangan.. Ada masa juga kita kecewa, sedih, ibarat kaca yang jatuh berderai bila pakwe atau makwe kita sebenarnya gay atau lesbian.. Haha.. Kalau hati itu transparent, akan ternampak dek mata kita hancurnya hati seperti pecahnya kaca..





Ada ketika pula hati kita resah, sesak dada contohnya bila saat kita mula jatuh cinta pada si dia.. Jadilah hati kita serabut, seserabut tempat pengumpulan sampah??? Hohoho.. Gila serabut tu.. Plus ada bau minyak wangi lagi.. Haaaa.. Mungkin juga.. Mungkin juga.. Hati kita nampak seperti ada pohon-pohon bunga berkembang mekar dan debunga berterbangan.. Petanda apa??? Angau laa tu.. Jatuh cinta.. Tak pun.. Dapat gaji.. Atau mungkin dekat nak nikah.. Yang penting idah-indah sajalah.. Heehee..





Tapi tak semuanya perkara dalam hati perlu kita zahirkan.. Perlu kita kecoh dan heboh kasi satu dunia tahu.. Sebab itu hati kita tak trasnparent.. Kalaulah hati transparent.. Mesti sana sini orang bergaduh, bercakaran, bertumbuk.. Sebab apa yang ada dalam hati semua orang dah nampak.. Mahu putus kawan, yang keluarga bercerai berai, yang couple break sana sini.. Tapi mungkin ada juga baiknya.. Contoh dalam keadaan aku.. Hahahaha.. Nak jugak masukkan.. Kalaulah ada orang tahu yang aku tangkap cintan sama dia tapi aku segan mahu kasi tahu, tapi sebab hati kita transparent, dia nampak.. Mana tahu peluang besar dia pun suka balik.. Tak ke 2 bulan lepas tu aku naik pelamin jawabnya.. Hahaha.. Kalau hati trasnparent.. Tapi sayangnya tak..





Sebab hati kita tak transparent ni laa, kita kene menjaga hati orang.. Kene respect.. Jangan pernah sengaja sakitkan hati orang.. Sebab rambut sama hitam, hati lain-lain.. Hati Megan Fox mungkin tak sama dengan aku walau dari segi kecantikan kami ni setaraf je aku rasa.. Hahaha.. Hati ayam tak sama dengan hati lembu.. Betul tak? Ada orang suka luahkan apa yang dia rasa, macam aku.. Ada yang jenis misteri dan tak suka luahkan (simpan dalam hati laa), macam dia.. Heehee.. Jadi, pandai-pandailah kita.. Bak kata Yovie dan Nuno, Menjaga Hati..





Arggghhh.. Need someone to talk to.. Ouh.. Conveying feelings, please someone please listen.. Hurrmmmm.. Okey semua, aku nak chow shin chi dulu.. Tata titi tutu.. Selamat hari Jumaat ya semua.. Senyum selalu.. Assalamualaikum..





FOOT NOTE: Tapi zaman sekarang banyak baju transparent.. Ngehehehe.. ;p




22 Comments Here:

anakcikmad berkata...

meh ckp dgn akak dik
^_~

joegrimjow berkata...

eh eh
da brubah!!

Nur Aainaa Khairunnisa berkata...

andai hati itu lutsinar...hahhaaa..saje je nak tuko BM...

andai ek...wah...malu la...seme apa yg ader didalam hati di ketahui umum...maka tiadalah lagi rahsia antara kita...maka makin sukar la untuk menjaga hati...bikin ribut nanti cikHana...banyak kemungkinan yang akan dihadapi...sama ada yg baik atau pun yg sebaliknya....

setiap kejadian itu ada sebab musababnya....dan setiap kejadian itu adalah sebaik² kejadian....=)

syaf berkata...

stanard dlm hidup akan mengalami nasib diamne kahnacuran hati(kristal)... mungkin disebabkan tersalah pilih.. ingat kristal tp kaca..how?

cinta dan lirik berkata...

walaupun ramai yg tau, kadangkala hidup ni kena gak jaga hati dan perasaan org lain..tp masih ada lg yg buat...

sbbnya hati tu dah tak jadi kristal atau kaca lg..tp dia dah jadi hati batu...hehe...

Tukang cerita berkata...

Skrg ni, suka pakai baju transparent....tapi ada lininglah dik...
:)

chokio_nia berkata...

eh2..ko de prob eh??cte ah..huhu

btw, tak bes ah jatuh chenta..ati kene curik..cissss

~aku boy~ berkata...

em...rasanya klo hati tu lutsinar, masih tak nampak apa2...sbb penglihatan mata kita tak boleh tengok/ mentafsir/ n meneka apa yg di rasa leh hati itu...heheh bak kata aainaa..xde kejutan hahaha

p/s: suka makan hati ayam goreng...
~~~~~apakah???! heeeee

Lovely Emy berkata...

suka entry ni :)

kadang kadang terpaksa simpan sendiri sebab xtahu nak kongsi dgn siapa, walaupun banyak kawan..

Annies berkata...

saya suka topik cik hana kali ni. alangkah best kalau hati ni transparent mcm crystal... so, x perlu diucapkan apa yg ada dlm hati. pasti org itu akan faham kan cik hana?? tuhan dah jadikan hati ni sebegini. tersorok dan terlindung. pasti ada hikmah dan kebaikannya. :)

Farhana berkata...

Anakcikmad.. Hehe.. Nak ckap caner ek??? Huhu.. ;p

Farhana berkata...

Joe.. Eh eh.. Ape yg brubah?? Huhu..

Farhana berkata...

Aainaa.. Betul tu.. Sume bende kita akan nmpk.. Kalo yg memalukan tu mmg laa malu.. Huhu.. Jadiknye, sntiasa laa jaga hati orang sbb kita tak tau org tu mgkn akan kecik hati dgn prlakuan kita.. Sbb hati tak lutsinar.. Sume kjadian mmg sebaik2 kjadian.. ;)

Farhana berkata...

Syaf.. Wah.. Ckap ikut pngalaman ni.. Huhu.. Mgkn blum jumpe yg betul2 blh dipilih agaknya.. ;)

Farhana berkata...

Cintadanlirik.. Tu laa.. Susah nak jaga hati prasaan org ni.. Kan?? Huhu.. Kalau dh jadi hati batu tu mmg payah laa.. ;p

Farhana berkata...

Kak nurul.. Hahaha.. Yg tu takpa kak.. Yg transparent sesaje jek tu.. Haaa.. Tu masalah.. Hehe..

Farhana berkata...

Ain.. Ade laa sket.. Hoho.. Nae tak best hati kene curik??? Tu yg masyukkk.. Haha. ;)

Farhana berkata...

Boy.. Amboi.. Ayat mndalam.. Huhu.. Maksud aku lutsinar bila mana hati kita blh zahirkan ape yg kita rasa.. Heehee.. ;p

Erk.. Apakah ko ni... ;p

Farhana berkata...

Lovely Emy.. Thanx dear.. Hmmm.. Kalo time2 mcm tu, hanya tuhan jek laa tmpt kita brgantung harap.. Kan?? Hmmm.. Thanx for dropping by.. ;)

Farhana berkata...

Cik annies.. Thanx.. Huhu.. Alangkah best... Tapi sayangnye tak.. Sbb tu hidup ni kita tak leh nak pendam sumenye dlam hati.. Prkara yg ptut kita bagi tau kita kene laa bagi tau.. Sbb ade org yg mudah paham tp ade yg tak.. ;)

Yep.. Btul.. Pasti ade hikmahnya.. Heehee.. ;)

joegrimjow berkata...

aik
brubah lagi?

Farhana berkata...

Erk.. Apakah yg brubahnya joe??? Hurrmmm.. ;)

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.