Berhemahlah Kamu Sebelum Kamu Dihemahkan!!!

Assalamualaikum.. Salam petang Ahad untuk semua.. Ouh.. Dunia blooging kini terasa sunyi, hujung minggu, tambah lagi dengan cuti sekolah.. Aku tulis aku baca sendiri laaa gamaknya.. Huhu.. Time entry ni terpublish, aku mungkin on the road, menjalankan tanggungjawab sebagai pemandu berhemah.. Pulang ke Ipoh kembali setelah puas menternak lemak di rumah bonda.. Heehee.. Kali ini, aku hanya akan berada di Ipoh selama 3 minggu.. Lepas tu, pulang ke Melaka.. 2 bulan.. Sambil buat research sambil bercuti, yeehaa.. Mungkin akan jarang online nanti.. Pasti rindu semua.. Time-time macam ni pun aku dah mula rindu.. Hurrmmm..




Tiap kali kalau balik memang aku pening kepala.. Sebab aku pemandu kereta comel yang sangat berhemah, dengan kadar kelajuan 110 km/j.. Kalau memandu di jalan 2 lane, aku akan duduk kiri, kalau 3 lane pun aku akan duduk kiri.. Oh tidak tidak.. Mesti nak kata sebab aku bawak kereta comel kan.. Kalau aku diberi lori sekalipun, aku akan tetap duduk lane kiri.. Aku jeles macam mana adik beradik kereta comelku boleh pecut seperti kilat, duduk di lane kanan.. Tak rasa terbang melayang ke??? Hmmm.. Ingat.. Memandu secara berhemah.. Ini pesan aku dan akan aku pesan lagi dan lagi.. Ingat mak ayah di rumah, ingat awek dan balak korang yang terchenta, ingat yang dosa terlalu banyak, perlu bertaubat.. Banyak benda kena consider okey sebelum berfikir untuk memecut..




Oh ya.. Sebut soal pening tadi.. Aku pening dengan gaya pemandu yang pelbagai ragam.. Sama naik dengan bas dan lori.. Duduknya aku di lane kiri pun masih lagi mahu dicucuk, mahu diberi lampu tinggi.. Aiyo.. Mata aku silau laa weh.. Bila kita dah dicucuk, dengan automatiknya kita pun akan menekan pedal minyak hingga memaksa kita juga memandu laju.. Ouh.. Hari tu dah laa tayar kereta aku pancit sebelum nak balik Melaka, terpaksa guna tayar spare.. Orang kata, guna tayar spare jalan jauh tak boleh pecut, aku pun bawak laa 80 km/j.. Memang seksa ditambah lagi dengan insan yang suka cucuk-cucuk.. Batinku terseksa wehh.. Tapi akhirnya syukurlah aku selamat sampai di rumah tepat pukul 12 tengah malam.. Hari tu merupakan hari yang paling nervous dalam hidup aku untuk memandu jauh.. Entahlah kenapa.. Mungkin sebab beberapa hari sebelumnya aku bermimpi, aku memandu di satu kawasan pergunungan.. Tiba-tiba keretaku jatuh ke dalam gaung berserta dengan aku sekali.. Ouh.. Ngerinya tak terkata.. Nasib tak terkencing atas tilam..




Kepada seluruh pemandu-pemandu kereta, bas, motorsikal juga lori.. Kalau ikutkan hati aku nak je suruh korang semua kosongkan highway, bagi aku sorang je jalan.. Muahahaha.. Jeles kadang-kadang tengok orang kenamaan diescort oleh polis trafik, jalan straight je, smooth.. Tak ada jam, tak ada orang cucuk, tak ada orang nak bagi lampu tinggi.. Tapi sayangnya aku bukan orang kenamaan cuma aku ada nama saja.. Hehehe.. Please please please.. Tolonglah pandu kereta dengan penuh adab dan hemah ya.. Pesan untuk aku sendiri gak.. Heehee.. Kadang-kadang kalau kita berhati-hati, orang tak, accident jugak.. Malang tak berbau kan.. Tapi kita boleh cuba elakkan.. Betul tak??? (gaya dah macam menteri dah. menteri ape ek? pengangkutan ke pelajaran?)


Okey semua.. Oh ya.. Entry yang ini bukan sequelae untuk yang sebelum ini ya.. Heehee.. Entry itu akan dipublish InsyaAllah esok atau lusa.. Sebab Ain hujung minggu takde pi jalan-jalan.. Heehee.. Baiklah.. Jumpa lagi.. Taking care.. Selamat bercuti semua.. Tata.. Assalamualaikum..


FOOT NOTE: Dialog Aaron dalam Cinta Lelong.. Ouh.. Aku suka.. Heehee..

Ulasan

Cik Lizi berkata…
hehe,,,ada je org baca~
^_~

balik elok2 ke ipoh~
Amieynna Amin berkata…
pemandu bhemahlaa dokter kite ni..
bagus2..
ingatlah org tsayang...

aritu kiter terlepas tgk cinta lelong..penat tunggu ulangan..huhu
chokio_nia berkata…
wah..bg nasihat kepada pemandu len..hehe.aku gne nasihat ko ne ble aku brani nak drive la ye..hoho

btw terharu aku..ko sgop tgu aku balek nak pos entri misteri tu..thanx..hehe..ne pon struggle aku on9..takot terlepas cte..=)
kawie2020 berkata…
hehehehe.. bw keta bebaik... semoga semuanya selamat... jgn lama2 x online plak.. nanti sy rindu kt farhana.. hehehehehe...
Bardboo berkata…
aku pon bwk keta kecik yg xblh dipecut laju2..huhu...
syaf berkata…
2 lah..bawak lah krete dengan berhemah kepade semua...

jagna langgar aku lagikkkkkkkkkkkk
heheh
DilOt berkata…
ada je org baca hana..

wahh sampai 12 tengah malam...
Anakcikmad.. Sis.. Da sampai daa.. Heehee.. ;)
Minna.. Harus berhemah.. Tunjuk contoh.. Haha.. ;p

Cinta lelong mnarik gak laa cuma kdang2 ade gak part yg bosan.. Heehee.. ;p
Ain.. Tak nasihat, tegur je.. Hahaha.. Nape ko tak berani bwak??? Adehhhh.. ;p

Haha.. Saje jek aku nak wat ko trharu ni.. Huhu..
Kawie.. Heehee.. Slamat sampai daa.. Erk.. Rindu??? Hahahaha.. ;)
Bard.. Kita serupa.. Ngee.. ;p
Syaf.. Yep.. Dgrlah sume yg bawak kete yek.. Huhu.. ;p

Langgarrr lagikkkkk.. Hoho..
Dilot.. Maceyyy sbb baca.. Huhu.. Tu laa, lewat giler, ngantuk mmg tak hengat dunia laa.. Adeh...
Annies berkata…
gambar kereta yg tersangkut kat cable letrik tu gambar betul ker? takut saya tengok...

kdg2 kita bawak elok, org lain pulak yg bawak mcm pelesit. saya pun sama mcm cik hana. time drive, ikut lane paling kiri. saya x suka bawak laju2. memang saya paling x suka pemandu yg suka cucuk2 ni. kalau nak bawak laju, pergi la ke lane kanan. mentang2 kita ni lady driver, suka suka jer dorang nak tunjuk belang. kan cik hana??

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?