Memalukan.. Aku Malu.. Ouh Tidak..

Assalamualaikum.. Hai semua wajah-wajah kesayangan hamba.. Hari Rabu sudah.. Cepat sungguh masa berlalu ya.. Dua tiga hari ini aku seperti biasa hanya duduk di rumah menghabiskan boreh dan segala macam makanan di rumah.. Badan makin menggelembung di sini.. Di situ.. Ouh.. Di sana.. Auwww.. Di sini juga.. (dengan muka ala-ala penyesalan yang tak terhingga sambil mulut masih mengunyah dan jari menaip.. muahaha..)


Alamak.. Baru ingat nak buat entry pendek.. Tapi mukadimah je dah panjang mak aiii.. Berjela-jela.. (dalam hati suka sebenarnya.. kata ratu membebel, entry pendek harus tidak boleh.. Miss Lolly.. Sila suka sambil terkinja-kinja ya..) Apa mahu story hari ini? Cerita semalam.. Ada banyak cerita ouh.. Aku ketuk lalat sampai penyek sebab asyik terbang depan mata aku je, aku download lagu-lagu pakwe terbaru - Mista Kaer Azami.. (abang Kaer.. sorry.. nak beli CD ori ku tak mampu.. ku download jek ek..), aku masak Meggi Goreng cepat dimakan sedap dimasak.. Dan apa lagi ya.. Haaaaaaaa.. Ini ada satu kisah.. Muahahaha..


Erm.. Tapi ini kisah ada banyak memalukan diri yang empunya blog.. Mahu cerita ke tidak? Tidak cerita ke mahu? Ke mahu cerita tidak? Okey.. Okey.. Okey.. Sudah melalut ke laut sambil berjemaah dah ni.. (ooppsss.. itu nama blog Encik Kuwe daaa.. pinjam sat Kuwe.. heehee..) Tidak mengapalah kiranya, cerita atau tak, lambat laun berita ni pasti tersebar kat You Tube macam kisah Lolly.. Ooppsss.. Bukan Lolly tapi gadis yang berpijak pada tanah yang sama dengan Lolly.. Kalau bukan You Tube pasti blog si mamarazi seorang ini.. Atau si kembar Azwan Ali ini.. Muahaha..



SILA AMBIL IKTIBAR DARI KEJADIAN INI, JANGANLAH NAKAL SANGAT!!!


Kisahnya berlaku di senja kala hari Selasa.. Bertempat di Facebook.. Makanya memang sudah diketahui umum, syaitan-syaitan berkeliaran di waktu senja tika matahari hampir mahu membenamkan diri sendiri.. Nur Farhana (bukan nama sebenar) giat bermain Facebook.. Status baru.. Komen sana sini.. Kuiz.. Gosip girls dengan si dia, si dia.. Hik hik hik.. Dan tiba-tiba.. Seorang kenalan, kakak comel merangkap Ustazah dan Guru Disiplin Sekolah Menengah tutttt dan tutttt.. (nama tidak boleh didedahkan bimbang akak ini dikejar press.. kah kah kah..) telah mengupload gambar yang ditunggu sekian lama dengan penuh rasa debaran oleh budak nakal bernama Nur Farhana.. Gambar konvokesyen adik lelaki kakakku ini.. Auwww.. Sejak bila jadi "kakakku".. Oh ye.. Tekankan sekali lagi.. ADIK LELAKI okey.. Peeewwwwiiitttttt.. Gatai naa hang Farhana..


Seperti yang tidak diketahui umum, akak ini dan Farhana memang suka bercanda.. Bergurau.. Bersenda.. Termasuklah bergurau melantik diri sendiri menjadi ADIK IPAR akak yang comel ini.. Muahahaha.. Dengan tangan yang gatal, kepala yang bertanduk dan hati yang berbunga-bunga miang, Farhana pun mulalah komen pada gambar yang ada akak comel berserta Encik Hubby dan anak-anaknya, juga ada ibunya barangkali, serta ADIK LELAKInya.. Haha.. (sambil berkomen sambil berblushing tanpa memikirkan akibat, natijah dan risiko yang bakal dihadapi..)


Begini bunyi komen dak kecik yang gatai tu," Ehem ehem.. Gambar bakal familyku.. Muahaha.."


Anda tengoklah sendiri betapa gatalnya dia ini.. Ada ubat tak untuk penyakit gatalnya ini??? ADA.. (jawapan datang dari dalam kepala aku.. muahaha..) Apa ubatnya??? KAHWIN JE LAA.. (jawapan ni datang dari dalam kepala aku tau.. bukan jawapan aku.. kih kih kih.. i like..) Tak lama.. Komen itu berbalas..


Bunyi yang ini begini pula," Ha???????? Bakal family???????"


Perasan tak kalian betapa terkejut badaknya balasan si pengomen ini sehingga banyak sungguh tanda tanya yang tertanya-tanya.. Heehee.. Rupanya yang jawab itu ADIK LELAKI akak comel daaaaaaaaaa.. Mana mahu aku letak muka yang memang dah sedia cun melecun ini.. Mana mahu sembunyi.. Ouh.. Bak kata orang sepandai-pandai tumpat melompat akhirnya jatuh tergolek jugak.. Erk.. Ada kene mengena ke..


Insiden yang memalukan ini selesai setelah Farhana berjaya mengcover linenya sendiri dengan clear.. Malu tetap malu.. Tapi.. Apo nak dikato.. Tak terkato laa nampaknyo.. Muahahaha.. =p




Oh ye.. Saya memang suka bergurau.. Sana sini saya bergurau.. Nakalkan saya.. Tapi tolong jangan label saya sebagai PLAYGIRL okey.. Playful girl takpe.. Playground ke.. Muahahahahahahahahaha.. Gelak sepanjang zaman.. Perasan dan budget cun sentiasa saya ini.. Haha.. Yela.. Sebelum orang mengata baik kita clarify diri sendiri dulu.. Betul tak??? Daripada kita clarify bila orang sudah dok sibuk mengata, time tu kadang-kadang dah tak berguna.. Heehee.. Anda faham mesej bermakna yang saya cuba sampaikan??? Bagus.. (bermakna ke??? tolong jawab dengan ikhlas.. heehee..)


Walau banyak mana sekalipun aku bergurau, aku bermain dan bernakal-nakalan di sana sini, hati aku tetap tak dapat nak lupa bunga-bunga cinta yang pernah harum dan mekar dulu.. Kenapa ya??? Kenapa kali ini begitu sukar walau telah banyak kali ku cuba namun tetap tak dapat aku melupakannya.. Perasaan memang kompleks.. Atau akukah yang mengkomplekskannya??? Entahlah..


Selesai sudah sesi bedtime story.. Heehee.. Aku nampak ade yang menguap tu.. Ada yang dah tertido-tido.. Bosan ek dengar cerita aku??? Aku tak bosan.. Muahahaha.. Okey laa korang.. Sampai sini saja.. Heehee.. Take care semua.. Tata titi tutu.. Assalamualaikum..




Ulasan

Amieynna Amin berkata…
hana..
kiter tau sape yg anda maksudkan..
wah2...
ni yg jeles ni..
~tetibe nak berebut ngan hana lak~

kite da tgk pic kat facebook tu..
hehehe
huhuuhuu...sian hana...malu ke???

heheee...lain kali nakal la lagi...yeay!!!
Mr.J berkata…
hhuhuhu.. jangan malu2 sudah la.. hihihi
Tukang cerita berkata…
salam hana....
akak tak kenal 'kakak' dan 'adik lelaki' nya itu.... tapi, pada firasat akak, 'kakak' dan 'adik lelaki' nya itu tidak kisah kot....
hana pun, kan suka bercanda dengan 'kakak' itu...... 'adik lelaki' 'kakak' tu pun tau 'kakaknya' itu suka bergurau dan bercanda....dia faham daaaaaa feel 'kakak'nya itu.....

so, akak rasa...tidak perlulah hana segan2 ngan 'kakak' dan 'adik lelakinya' itu... ala, gurau2 bawa bahagia....
akak rasa juga... 'kakak' itu tak tau 'adik lelakinya' itu ada awek.... tu pasal lah 'kakak' itu pun bercanda2 juga dgn hana... akak bagi pihak 'kakak' itu, minta maaf lah yer hana....
:)

Aik! minna pun nak join ker? nanti segan cam hana plak..... :)
anaklaut berkata…
salam....miss Farhana,

mana mungkin dapat lupakan bunga-bunga cinta yang pernah mekar di sudut hati kan..

farhana sedang dilamun cinta la ni..:)

p/s: anaklaut insan yang serba kekurangan di alam yang fana ni farhana..:)

tq singgah anaklaut.

p/s: ucapan tahniah tu..Farhana..
joegrimjow berkata…
nakal ada makna ke?
ke?....
hehe
DilOt berkata…
waa....sape hana..sape..hehe..sibukla i ni...

mmm...mmm..mm..hehe...xtau nak kate ape...

tp hana wat xtau je la kot...gurau2..tp mane tau tersangkut btl ke..haha..bertuah la badan nnt...
Tanpa Nama berkata…
mal klu malam2 ada nyamuk yg gatal..pasang ubat nyamuk jer...

klu cik farhana yg gatal nk pasang ubt per yer...urmm
Kuwe berkata…
hahaha.

kamu pun sudah pandai melalut jugaklah.
oleh itu.kepil lah bersama gmbr "adik" itu.
manalah tau kot bole jadi bakal family sapa2 pulak yg baca nanti kihkih.
bunga dulu bunga apa ya?
Ben Sedqi berkata…
apa lak nak malunya, biasa ar bagi signal kanan masuk kiri....errr ada kene mengena ke tak?
zumairi berkata…
nak kahwin?...tahniah..tahniah leh kwn dpt mkn nasi free
Minna.. Tahu sape??? Bgus minna.. Hik hik.. Nak berebut juge ke??? Tak leh laa nmpknya.. Ucu meza dah ade awek daaa.. Heeheee.. Melepas laa kita dua.. Kah kah kah.. =p
Aainaa.. Takde le malu sgt.. Hahaha.. Malu sket jek laaa.. Dlm 100% tu malunya 1%.. Hik hik hik.. Daku mmg nakal, nk wat mcm mane.. Sjak hilang tutttttt ni.. Ku jadi makin nakal lak.. Oh tutttt.. Kembalilah.. Kah kah kah.. =p
Jacky.. Saya tak malu.. Muahahaha.. Statement brani mati.. =p
Kak nurul.. Wah.. Akak pny explaination manyak pnjang maa.. Ouh.. Akak knla ye sape akak dn adik tu??? Hik hik.. Saye juge pasti.. Mereka sempoi orgnye.. Heehee.. Kan akak kan??? =)
Waalaikumsalam anak laut.. Btul anak laut.. Mana mungkin lupa.. Huhu.. Lagilah cinta itu cinta yg paling brmakna.. Yup yup.. Dilamun cinta tapi sayangnya takde kesempatan brcinta.. Sadis kan kisah cinta saya.. Huhu.. Thanx juge sbb singgah sini ya anak laut.. =)
Joe.. Pndai pn.. Mmg nakalku ade makne.. Tapi skunk dah takde maknanya.. Muahahaha.. =p
Dilot.. Siapakah??? Saya pn tak kenal.. Kah kah kah.. Kenal sama akaknya saje maa.. Huhu.. =p

Tu laa.. Tgh wat tak tau laa ni kan... Tapi orang dah brpunya da dilot.. Mana leh sangkut2 maa.. Heehee.. =)
Mal.. Tu laa.. Nyamuk mmg snang nak handle.. gatal nyamuk pn blh je kaotim.. Tapi gatal cik farhana ape ubatnya ye mal??? Hahahaha.. Kawen kot.. Kah kah kah.. Ish3.. Muda lagi.. Tapi kalau dah ade jodoh ape slahnya.. Hahaha.. =)
Kuwe.. tu laa pasai.. smenjak singgah ke blog kamu, ku smakin pndai melalut.. hik hik hik.. =p

Mana blh kepil gambar dia.. Ku pny sorang je maa.. Hahaha.. Takde laa.. Itu orang sudah ada yg punya maa.. Heehee.. =p

Bunga dulu masih brharap blh jadi bunga skarang tp mcm x mgkn jek.. Debunga kuwe.. Heeheee.. =)
Bro.. Mcm kete lak main signal kiri kanan.. Hahahaha.. Ada kene mngena kot.. Kalo bro yg ckap dn sebut, pasti ade kena mngena.. Hak hak hak.. =p
Zumairi.. Ohohoho.. Mane ade laa.. Itu gurauan semata.. Calon pn xde lagi, nk mkn nasi free apenya.. Tapi xpe laa.. Kalo nk blanje leh je.. Nasi puteh je laa ek.. Hahahaha.. Kalo nak gak nasi free, tggu lagi 2 ke 3 tahun ek.. Heehee.. =p
wah kene nyanyi lagu "pulangkan" ni....bary u tuuuttttt kembali ke pangkal jalan...huahuauaaa....;p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?