Aku Membunuh Dan Dia Terbunuh.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Aku Membunuh Dan Dia Terbunuh..

10 comments
Assalamualaikum.. Puasa sudah masuk hari ketiga.. Dah berapa juta lemon duit kalian "sedekahkan" kepada bazar Ramadhan??? Ahakz.. Aku tak suka duduk jauh dengan family.. Inilah sebabnya.. Nak berbuka kene pi bazar.. Kalau dah menapak ke bazar, faham-faham saja.. Mata meliar, duit dalam purse terasa macam mahu melompat keluar sahaja.. Hahaha.. Ooppss.. Bukan tak reti memasak okey (amat hebat.. saja tak mahu sebut.. alamak.. dah tersebut.. kih kih..), cumanya belanja untuk masak sendiri aku rasa lebih mahal.. Tambah lagi kami serumah 3 kerat saja.. Kan kan kan??? =p


Entry ni aku bukan nak cerita pasal bazar Ramadhan ke, nafsu makan ke, atau apa-apa ke.. Tapi aku cuma nak story sikit pasal tragedi yang berlaku beberapa jam yang telah lalu dalam hidup aku.. Cerita tragis buat si DIA.. Cerita geli buat diri aku.. Huhu.. Siapa si DIA??? Ini dia.. Memperkenalkan.. Encik Lizard a.k.a Encik Cicak..



Aku kenal si DIA ni baru sangat.. Pandang sekilas macam itu aje.. Takde pun jatuh cinta pandang pertama ke, kedua ke.. Cicak laa weh.. Kalau Cicak Man, boleh laa jugak.. Heehee.. Al kisahnya.. Sedang aku berjalan pergi ke toilet, jalan dan jalan dan jalan.. Masuk dalam bilik air.. Kaki kanan.. Ooppsss.. Gear reverse.. Kaki kiri masuk dulu.. Huhu.. Dalam bilik air, bila mana kaki comelku ini diangkat, ternampaklah cicak yang telah penyek di bawah tapak kakiku.. Mak oiii.. Aku tenung.. Ada lagi pergerakan.. Sikit-sikit.. Lemah saja.. Nyawa-nyawa cicak agaknya.. Tak lama lepas tu.. Mati..


Seingat aku.. Cicak ni aku nampak kat luar tadi.. Macam mana boleh sampai bilik air? Bawah kaki aku.. Mungkinkah di luar tadi aku terpijak si DIA, lalu tubuh kecil itu diseret sehingga beberapa meter sehingga sampailah ke bilik air, dengan setiap hentakan kaki, penyek, patah tulang temulangnya..(ada tulang ke?) Ouh.. Dahsyat.. Kasihan cicak itu mati katak.. Ataupun mati cicak? Takpe laa.. Yang penting dah mati pun.. Hmmmm..




Pasti cicak itu terkejut tatkala ada sang gergasi besar menghayun kaki lalu menghempuk badannya.. Mahu lari pun mungkin tidak sempat sebab terkejut dengan "kebesaran" sang gergasi itu.. Ouh cicak.. Maaf.. Tapi aku macam pernah dengar.. Dalam Islam.. Cicak wajib dibunuh sebabnya masa zaman Rasulullah, cicak-cicak ini telah membuat onar.. Tapi mak aku kata, malam Jumaat sahaja dibenarkan membunuh cicak.. Hmmmm.. Ada sesiapa tahu tak???


Sehingga ke saat ini.. Kaki aku masih lagi terngiang-ngiang (apa punya bahasa laa minah ni guna..) saat cicak itu dipijak sehingga penyek.. Traumakah aku??? Atau traumakah cicak-cicak dalam rumahku??? Fobia??? Masih lagi aku tertanya-tanya.. Apa pun.. Muahahahahaha.. Aku tak pernah suka cicak.. =p


Okey semua.. Itu je yang nak update.. Ada banyak lagi cerita nak story.. Heehee.. Tunggu okey.. Baru mula posting Primary Care Medicine.. Excited nak mula balik kelas.. Sampai jumpa lagi.. Tata.. Assalamualaikum.. =)

10 Comments Here:

syaf berkata...

2 dia...
pembunuh cicak..
pas ni nk bunuh ape plak...kikiki
katak kah? cacing kah..

yg penting uncle x suke cicak...
goli den....stok kene lastik sajor...

x pon tangkap masuk dalam botol, pas2 bakar mercun dalam 2...kikiki

2 zaman kecik2 nye kerje lah

Mr.Homosapiensz berkata...

aku paling x suka cicik...eiii...reptilia yg plg x suka! klu ular ker buaya ker dinosour ker ok ler jugak...

Naz berkata...

eloklah bunuh si cicak. dpt pahaler taw... ada sesiapa yg merindu?? hahahahaha....

imHepPie berkata...

cicak???wooo...

geli dowh..

kalo aku tpijak mau trauma lembek3 jerk..yekkkk

hang nadim berkata...

Dr.Farhana...aku tak tau nak komen pe laa..nanti aku komen lah..hehe

DrsalamBEST berkata...

Ehhe. Lawaklah.
Kesian cicak tu kak.
BTW,
Slamat Pulang ;)

hysMan.. berkata...

cretttt!!!
kamu pembunuh bersiri Dokter Hana..
zalim ditahap gabanmen kamu..
dasat sungguh..
haahaha...

cicak pon mahu idop wanAbe..
pasti ibu beliau sedey atas kezaliman kamu..hehee..

tp bab bunuh cicak ari jumaat mmg benar..tp bgaimana pula dgn labah2 yg membantu Rasulullah??patutkah kita benci binatang tersaboot skiranya kita jumpa??hurmm..
tetttt!!hahaa

miss GAZA berkata...

xsuka cicak pon leh pegang2 lagi!
huh!
gelilaaaaa...

Bp @ pengerindu.com berkata...

huhu.. jangan pengang.. cicak tu saudara mara ALien . huhu. org cakap. kalau rumah tak ada cicak maknanya rumah tu ada hantu..,

iklhas.
Mr.J @ pengeRindu.com

fndrocka berkata...

aku pernah bunuh cicak dgn cara menghempap guna punggng yg solid..hahahaha

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.