Tired | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Tired

1 comment
Credit picture to this site

Assalamualaikum.

Esok dah puasa ya kita. Cepat benar masa berlalu. Tak terasa ianya meninggalkan kita begitu saja. Hari ini hari cuti tapi penatnya hari ini, tak boleh nak kata apa. Selepas menjalani prosedur MRI dan NCS, hari ini adalah harinya aku berjumpa dengan doktor. Dek kerana semua sakit yang aku ada sekarang daripada masalah kaki, masalah tulang belakang dan masalah saraf tangan adalah bukan di bawah bidang kuasa Neurology, maka aku sekarang hanya berada di bawah follow up Jabatan Ortopedik saja.

Dan aku terpaksa menunggu lagi 2 minggu pula untuk berjumpa dengan pakar ortopedik. Sakit dah tak terkawal dek ubat yang ada, menguji sungguh kekuatan. Apa yang boleh buat, rendam kaki dalam air sejuk.

Dan yang paling aku tak sangka, menerusi follow up pagi tadi aku disahkan juga mengalami CARPAL TUNNEL SYNDROME. Patutlah tangan aku terasa lemah dan kebas selalu. Haaaa!! Ini akibat komputer yang terlalu lama!! Zaman study dulu lagi hebat, waktu cuti atau waktu terluang, memang 24/7 aku dihadapan laptop. Menaip, menaip dan menaip. Semuanya kerana minat yang amat sangat. Dan sekarang, tak pasal-pasal dapat Carpal Tunnel Syndrome. Bukan sebelah tapi kedua-dua belah tangan. Adehhh!!

Dari 9 pagi sampai ke 5 petang aku berada di klinik. Huh! Memang mengajar erti sabar betul bila jadi seorang pesakit. Harapnya diri sendiri kuat, kuat untuk sembuh macam dulu kala.

Untuk semua, selamat menjalani ibadah puasa ya esok hari. Jaga diri. Melaka cuti. Hoyeah!! Assalamualaikum.

1 Comments Here:

Tanpa Nama berkata...

ai...emm..sabar la cik ana...ayat biasakn...mngkin cik ana dh bosan dgr...tp ada ke ayat yg lain selain dari tu.....ambik la berkat bulan puasa doa pada Allah semoga sume ok....mst rasa xbestkn dok klinik lama2...sy xsuka bau hospital atau klinik...ntah...hahaha...takut..

sabar la eh...ada la tu hikmah..setiap org ada cabaran masing2....sy ni pun baru lpas eksiden..keta kwn total lost..nsb baik ada airbag..klau x apa la jd...seatbelt x pakai..skrg kaki sakit lg..hmpir sebulan tahan sakit...keta terbabas dtg dari depan...bang!!!..kena...bau mlm tu mmg ngeri...smell of death..org yg lnggar tu nyawa2 ikan...tp yg pelik..sy pg maki dia..mana dia nk fhm kn?marah sgt smpai xtau nk fkir apa....stress sgt...bila igt balik..mmg takut...smpai tido pun tersedar..sbb impak kena lnggar tu kuat sgt..trauma..bila keta laju dtg dari depan rs tkt sgt..jam yg sy pakai jd lewat seminit...xbleh pk cmner bleh jd..jam jarum...kn xgtau jam jarum pening cik ana nk pk...haha..skrg alhamdulilah...ok dah skit...

Through my retina tu...hahaha...sy peminat fotografi....tu yg letak nma tu...xtau cmner bleh minat....;-)

selamat berpuasa kt cik ana......

ThroughMyRetina

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.