Kisah Pencuri Yang Malang Di Petang Hari Di Bulan Ramadan | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Kisah Pencuri Yang Malang Di Petang Hari Di Bulan Ramadan

1 comment

Assalamualaikum.

Ini kisah yang hangat lagi panas dan fresh keluar dari oven. Haha. Al kisahnya, bangunan rumah aku yang berada di tingkat 3, memudahkan untuk nampak keadaan sekeliling. Maklumlah, high ground orang kata. Kekeke. Dan bangunan rumah aku berdepan dengan asrama pelajar IPPM. Dalam pukul 3 lebih tadi, aku perhatikan ramai benar pelajar berkumpul di depan pintu masuk asrama. Seperti ada sesuatu saja.

Kebetulan ada kereta polis dan juga ambulans yang datang bersama siren neno nenonya. Mak pun lantas SMS abah yang pejabatnya dekat saja dengan kawasan asrama semata-mata nak bergosip. Kelas mak dengan abah bergosip di petang hari kan. Rupanya ada pencuri telah masuk ke asrama perempuan. Amboi! Bulan Ramadan syaitan kena ikat, kau pula nak gantikan yang kena ikat tu ya. Tak elok sangat tau!!

Dengar cerita ada pelajar yang ternampak kelibat si pencuri dan si pencuri terkejut lalu menggelabah lari dan cuba untuk turun dari tingkat 3 menggunakan pokok di belakang asrama. Tapi orang kata, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Begitulah yang terjadi pada si pencuri, jatuh tergolek dari pokok bersama dengan kepatahan keriukan tulangnya. Malang sungguh nasibnya.

Akhirnya, dia dibawa pergi oleh ambulans yang datang dengan neno nenonya. Moralnya anak-anak, jangan mencuri sebab balasan kalau bukan datang sekarang mungkin esok lusa. Lagipun rezeki dari mencuri itu tiada keberkatan.

Selamat berpuasa semua. Lagi 3 jam nak berbuka. Selamat menyediakan juadah berbuka. Jaga diri. Assalamualaikum.

1 Comments Here:

Tanpa Nama berkata...

yee.....padan muka....sihat tubuh badan pun nk mncuri...kerja la ape pun....halal & berkat tu penting....wat malu je...dh la bulan puasa....dh cik ana tgk knpa x p karate....judo ke....hahaha....

jom ke bazar smbil snap gmbar...

throughmyretina

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.