#2 Sebelum Berbuka : Jadi Ke Tak Jadi, Dia Tetap Akan Jadi


Assalamualaikum.

Lagi setengah jam nak berbuka. Ah! Kalut sungguh hari ini, gatal sangat nak cuba resepi yang tahap kompleksnya pada petala ketujuh, mana tak kalut. Gambar yang diambil pukul 4 petang tadi pun, baru sekarang sempat aku kongsikan.

Ini edisi yang sebelum berbuka. Macam biasalah, selepas berbuka baru kita tayang wajahnya. Masakan yang aku cuba belajar kali ini tak adalah susah mana pun, cuma agak leceh dan ada banyak variasi resepi. Jadi nak tak nak, kenalah pilih berdasarkan bahan-bahan yang digunakan. Resepi ini aku sedut sana sikit sini sikit, maka jadilah seperti yang di atas.

Bak kata mak aku, jadi ke tak jadi, makanan itu tetap akan jadi. Kah kah kah. Mendalam sungguh maknanya. Improvisation. Fleksibel. Itu yang penting bila di dapur. Mak aku yang ajar. Hehe.

Okay, sampai jumpa lagi dalam entry selepas berbuka. Jaga diri semua dan selamat berbuka. Assalamualaikum.
:)



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?